پرچم کشورمان بر روی کوه ماترن هورن

آفتاب یزد- گروه شبکه: سوییس در اقدامی نمادین با نمایش پرچم ایران بر یکی از معروف ترین قلل این کشور با مردم ایران در مواجهه با ویروس کرونا همدردی کرد. ‏به گزارش ایسنا، سفارت سوییس در تهران با انتشار تصویری در صفحه رسمی خود نوشت: «در بحبوحه بحران کرونا، شنبه شب در نمادین ترین کوه سوئیس، ماترن هورن، پرچم ایران نشان داده شد تا به مردم ایران پیام امید، استقامت و قدرت بفرستد.» البته سوییس این کار را برای سایر کشورهای دیگر نیز انجام داده است. اکنون این اقدام و تصویر منتشر شده از سوی کاربران ایرانی در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «ایران من دنیای من زیبای من ایران من هر ذره ات از تار من هر گوشه ات از پود من. پرچم زیبای ایران بر فراز کوه ماترن‌هورن در سوییس به نمایش گذاشته شد.»
دیگری نوشت:«حقا که پرچممون نظیر نداره از عظمت. چقدر کوه داره دلبری میکنه با وجود پرچم ایران»
کاربران دیگر گفته اند:« تو سوییس بنده‌خداها رفتن زحمت کشیدن پرچم جمهوری اسلامی رو انداختن رو کوه برای همدلی و امید دادن بابت مبارزه با کرونا، دیگه نمی‌دونن که اینجا اینا کرونا رو در عین ناباوری جهانیان شکست دادن و رفتن مرحله بعد»، «تصویر پرچم کشورهای متاثر از covid19 از جمله جمهوری اسلامی ایران، بر فراز کوه ماترن‌هورن در منطقه زرمات سوییس به نمایش گذاشته شد حرکت بی‌نظیری که قابل تقدیر است»، «آفرین یک پرچم قشنگ از ایران در رشته کوه‌های زیبای آلپ»، «دمشون گرم. وقتی تاریخ اجتماعی سیاسی اقتصادی سوئیس را بررسی می‌کنیم چیزی جز منطق و منافع ملی و حسابگری پیدا نمی‌کنیم.»، «این حرکت از جمعه شروع شده و ادامه داره (شبها)، ولی مختص نمایش پرچم ایران نیست! البته با توجه به توریستی بودن منطقه و اینکه ایام قرنطینه و... رو به اتمامه، به شدت میتونه جنبه‌ تبلیغاتی هم داشته باشه »،«خوبه به یاد ایرانی‌ها هم هستند امیدوارم توهمه مسائل همینجوری باشند»، «چقدر جالب و خاص دست به این کار زدند وچه ابهتی داره پرچم ایران»