دوباره استرا، برزخ عبدا... و ترفند کرونایی امیرخان !

مصطفوی-در روزهای گذشته خبرها و شایعاتی درباره قطع همکاری فدراسیون فوتبال با دراگان اسکوچیچ منتشر شد اما به دلیل مصاحبه سرمربی کروات تیم ملی با یک برنامه تلویزیونی در شبکه ورزش این اخبار مسکوت ماند تا این که خبر مذاکره فدراسیون فوتبال با چند مربی مطرح شد. ظاهرا در میان نام سرمربی های پیشنهادی، استراماچونی و حتی برانکو ایوانکوویچ هم دیده می شود. البته هنوز هیچ چیزی معلوم نیست اما  به نظر می رسد  تیم جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال ظاهرا نمی خواهند با اسکوچیچ ادامه دهند. هرچند که فدراسیون فوتبال به طور رسمی  این موضوع را رد کرده اما دیروز رسانه‌های ایتالیایی از مذاکره ایران با سرمربی پیشین تیم استقلال خبر دادند.  سایت شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» روز گذشته نوشت که آندره‌آ استراماچونی ممکن است بار دیگر برای سرمربیگری به ایران بازگردد، اما این بار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، نه یک تیم باشگاهی. پس از پایان ماجراجویی‌ استراماچونی در استقلال، حالا فدراسیون فوتبال ایران با این مربی ایتالیایی تماس گرفته است. گفت‌وگوهای اولیه بین دو طرف رد و بدل شده و مذاکرات هم اکنون در مراحل اولیه است، اما واقعی و جدی است. آیا سرمربی شاکی آبی ها دوباره به ایران برمی گردد؟ خراسان ورزشی را بخوانید.
«فقط یک کیلو آرد؟!» امیرخان بازیگر معروف هندی چند روز پیش یک کامیون پر از بسته های یک کیلویی آرد به مناطق محروم دهلی ارسال می کند تا بین افراد نیازمند توزیع شود اما همه مردم از بذل و بخشش او شوکه می شوند! «عامرخان» که  در افغانستان و ایران بیشتر با نام امیرخان شناخته می‌شود به عنوان سلطان گیشه معروف است. از10 فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند پنج فیلم متعلق به اوست. اما آقای بازیگر چند روز پیش اعلام می کند به کسانی که نیازمند هستند یک کیلو آرد اهدا می کند. او با این کار به دنبال این بوده که نیازمندان واقعی را شناسایی کند. این بازیگر هندی بر این باور بود که کسانی که نیازمند واقعی نباشند حاضر نیستند برای یک کیلو آرد در صف بایستند و آبروی خودشان را ببرند، اما کسانی که در صف ایستاده بودند و کیسه یک کیلویی آرد را دریافت کردند موقع بازکردن کیسه آرد با 15 هزار روپیه که حدود سه میلیون تومان می شود روبه رو شدند!
*عبدا... عبدا... از سویی زیر فشار جامعه بین‌المللی به توافقاتی با اشرف‌غنی دست یافته که به گفته رسانه ها در نتیجه آن رئیس اجرایی پیشین، علاوه بر ریاست شورای مصالحه، 50 درصد کرسی‌های دولتی را به دست می‌آورد.از سوی دیگر جمعیت اسلامی پذیرفتن توافق را به معنای عقبگرد در دستیابی به اهداف و آرمان‌های مبارزاتی‌اش تلقی می‌کند و به کمتر از کسب کرسی صدارت قانع نیست. این مسئله  موجب چند دستگی و انشعاب در سطوح رهبری جمعیت شده است. جمعیت اسلامی طرحی را به رهبری ثبات و همگرایی داده که براساس آن هرگونه توافق منهای «صدارت/ ریاست اجرایی»برای عبدا...  مردود شمرده شده است براساس طرح جمعیت اسلامی، کریم خلیلی باید در ریاست شورای عالی صلح بماند و معاونت فرماندهی نیروهای مسلح هم به ژنرال «دوستم» واگذار شود. این طرح مورد قبول اشرف‌غنی قرار نمی‌گیرد و حتی عبدا... نیز آن را غیرعملی و دست‌نیافتنی خوانده است. درگیری درونی، تیم ثبات و همگرایی را در شرایط سختی قرار داده و چنددستگی در سطح رهبری این تیم، ادامه مبارزه با اشرف‌غنی را سخت کرده است. حالا این سوال مطرح است که سرانجام اختلافات عبدا... با اشرف غنی در افغانستان چه خواهد شد؟ صفحه بین الملل را بخوانید.