«نه» اصفهان به روحانی

حسن روحانی دیروز به اصفهان رفت تا بعد از همایش
چند هزار نفری سالن آزادی، این بار به امید یک استقبال بیشتر و باشکوه بنشیند. با این حال اما استان اصفهان و شهر اصفهان آنگونه که روحانی فکر می‌کرد با او همراه نبود. به گزارش «وطن امروز» دیروز بعدازظهر حسن روحانی در اقدامی خلاف قواعد و پروتکل‌های سیاسی، محمدجواد ظریف را هم با خود به اصفهان برد تا آنجا میتینگ انتخاباتی خود را برپا کند. آنها میدان امام (ره) یا همان نقش‌جهان را به عنوان محل سخنرانی روحانی انتخاب کردند. شاید تصور دولتی‌ها این بود که میتینگ سالن آزادی در تهران آن هم با حضور چند آرتیست نه چندان رده بالا می‌تواند یک موج عمومی در سراسر کشور برای حسن روحانی ایجاد کند اما اینگونه نشد و یک جمعیت بسیار محدود در اصفهان به محل سخنرانی حسن روحانی رفتند.
عکس‌های ارسالی از برخی منابع خبری محدود هم نشان داد به‌رغم برنامه‌ریزی ستاد روحانی، یعنی کوچک کردن محل سخنرانی برای متراکم نشان دادن جمعیت، باز هم استقبال از روحانی در اندازه متداول خود نبوده است. برنامه‌ریزان ستاد روحانی تنها بخش میانی میدان نقش جهان را برای حضور جمعیت آماده کرده بودند اما با این حال حتی همین بخش میانی میدان امام(ره) نیز پر نشد. بر اساس تصاویر منتشر شده در برخی منابع خبری، شاید در مجموع حدود 40 درصد بخش میانی میدان امام(ره) پر شد و مابقی فضای میدان خالی از جمعیت بود و بر اساس برنامه‌ریزی ستادها، همین مقدار جمعیت تلاش کردند با پراکنده شدن در تمام محیط میانی میدان، فضای ملموس خالی را پر کنند که البته این از چشم اهالی خبر پنهان نماند. عدم استقبال مردم اصفهان از حسن روحانی آنقدر ملموس بود که خبرگزاری دولتی ایرنا برای سرپوش گذاشتن بر آن دست به تخلف زد. این خبرگزاری عکس سخنرانی سال 93 روحانی در اصفهان را منتشر کرد و مدعی شد این عکس مربوط به برنامه انتخاباتی دیروز (یکشنبه) است! از سوی دیگر حضور ظریف در این برنامه تبلیغاتی روحانی یکی دیگر از حاشیه‌سازی‌های سفر دیروز روحانی به اصفهان بود. در حالی که مطابق قانون، کارکنان وزارت امور خارجه حق عضویت در احزاب و گروه‌ها و فعالیت انتخاباتی را ندارند، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم در اصفهان حضور یافت. پیش از این تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز در میتینگ هواداران روحانی در تهران به صورت غیرقانونی حضور یافت و در این میتینگ سخنرانی کرد. تاکنون سابقه نداشته کارکنان وزارت امور خارجه هنگام تصدی مسؤولیت، وارد فعالیت‌های سیاسی داخلی و انتخابات شوند.
البته برخی خبرگزاری‌ها و سایت‌ها نیز گزارش دادند در حالی که قرار بود روحانی یک سفر کوتاه به چهارمحال‌وبختیاری داشته باشد اما این سفر از همان ابتدا لغو شده است.