دولت جوان حزب‌اللّهی علاج مشکلات کشور است

مقام معظم رهبري در ارتباط تصويري با نمايندگان تشکل‌هاي دانشجويي، دولت جوان حزب‌اللهي‌ را علاج مشکلات کشور دانستند و افزودند: البته معني‌اش اين نيست که مثلاً رئيس اين دولت يک جوان سي‌ودوساله باشد؛ بلکه يعني دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنينِ کار و تلاش باشد. به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي عصر ديروز در نشستي تصويري با مجموعه‌اي از جوانان دانشجو و تشکل‌هاي دانشگاهي، با اشاره به واقعيت‌هاي اميدآفرين کشور در مقابله با جبهه ظلم و کفر و استکبار، جوانان و دانشجويان را به برافراشته نگه داشتن پرچم حقيقي آرمانخواهي و مطالبه گري فراخواندند و به بيان ده توصيه مهم درباره مسائلي نظير تفکيک مطالبه‌گري با پرخاش و بدگويي، ضرورت گفتمان‌سازي، تلاش براي گسترش جبهه انقلاب از طريق يارگيري، اصالت ندادن به اختلاف سليقه‌ها، مرزبندي با ترديد افکنان در مباني انقلاب، تأکيد بر پيشرفت علمي، هوشياري در مقابل سرمايه‌گذاري دشمن بر روي جوانان و همچنين تبيين مفهوم صحيح دولتِ جوان و انقلابي پرداختند.
اهميت گفت و شنود
رهبر انقلاب اسلامي با سپاس از پروردگار به علت استمرار برگزاري جلسه رمضاني هرساله با دانشجويان آن‌هم در شرايط کرونا، سخنان دانشجويان را خوب، پخته و سنجيده خواندند و گفتند: سطح مباحث در مقايسه با جلسات مشابه قبل بالاتر بود که نشان مي‌دهد روي موضوعات فکر و کار شده است. ايشان با اشاره به سئوالات و ابهامات دانشجويان در اين جلسه از جمله در خصوص منصوبان و يا دستگاه‌هاي مرتبط با رهبري افزودند: پاسخ‌ها و توضيحات روشني در اين زمينه‌ها وجود دارد که طبعاً وقت جلسه، بيان همه آنها را اجازه نمي‌دهد اما مسئولان نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها و بخش‌هاي مرتبط با دانشجويان و دانشگاه‌ها در دفتر رهبري بايد خود را متعهد به پاسخگويي و رفع ابهامات بدانند. ايشان برخي اشکالات و پيشنهادهاي دانشجويان را ناشي از احاطه نداشتن به موضوع مورد بحث خواندند و افزودند: برخي پيشنهادها نيز قابليت کار بيشتر و تصميم‌گيري دارد که دفتر رهبري آنها را جزء به جزء بررسي خواهد کرد. حضرت آيت‌ا...خامنه‌اي گفت و شنود رودررو را زمينه‌ساز حل ابهامات و سئوالات دانستند و افزودند: بسياري از مطالب بيان شده درست بود و طرح آنها در اين جلسه به ايجاد گفتمان لازم و عمومي کمک مي‌کند. ايشان مجموعه جوانان کشور را اعم از دانشجو و غير دانشجو، مخاطب اين جلسه دانستند و تأکيد کردند: اصرار مکرر بنده درباره گفت و شنود با جوانان بر اين پيش فرض قطعي و ترديد ناپذير استوار است که آينده ايران متعلق به جوانان است و اين قشر در آينده کوتاه يا ميان مدت بسياري از مديريت‌ها و مسئوليت‌ها را برعهده مي‌گيرد، بنابراين هرکس به آينده کشور علاقه‌مند است، بايد جوانان را در ساختن هرچه بهتر آينده کمک کند.
موقعيت حساس کنوني


رهبر انقلاب، طبيعت جواني را بخش ديگري از زيرساخت منطق گفت‌وگو با جوانان برشمردند و گفتند: طبيعت جوان با عناصري همچون اميد، ابتکار، صراحت، خطرپذيري و خستگي ناپذيري همراه است که همه اين عناصر براي اداره جامعه، ضروري و ذي‌قيمت هستند و برخي از مشکلات کنوني هم ناشي از فقدان برخي از اين عناصر است. رهبر انقلاب اسلامي گفت و شنود با جوانان را در شرايط فعلي کشور داراي اهميتي مضاعف خواندند و افزودند: براي هرگونه تصميم‌گيري و اقدام بايد به موقعيت بسيار حساس و مهم کنوني کشور توجه کامل کرد. ايشان در نگاهي کلي به موقعيت کشور خاطرنشان کردند: واقعيت اين است که امروز در مقابل ايران يک جبهه وسيع و عظيم ظلم و کفر و استکبار وجود دارد که در تلاش است با هر وسيله و ترفند و امکانات، نظام اسلامي را وادار به عقب نشيني و تسليم کند که اگر اين هدف محقق شود، براي آينده کشور بسيار گران تمام خواهد شد که البته به فضل الهي و هوشياري و ايستادگي مردم، جبهه استکبار در اين هدف ناکام خواهد ماند. رهبر انقلاب هدف اصلي دشمنان از مقابله با ملت ايران را جلوگيري از ايجاد يک الگوي جذاب براي ملت‌ها دانستند و افزودند: بايد متوجه بود که جمهوري اسلامي در کوران نبرد سياسي، فکري، جنگ نرم و احياناً برخوردهاي سخت با جبهه مستکبران قرار داشته و دارد. حضرت آيت‌ا...خامنه‌اي توجه به ظرفيت بسيار بالاي کشور براي مقابله و پيروزي بر جبهه قدرتمند ظلم و استکبار را واقعيتي ترديدناپذير خواندند و گفتند: تجربيات نظامي و غيرنظامي 40 سال اخير به خوبي ثابت مي‌کند ملت عزيز ايران ظرفيت پيروزي بر دشمنان عنود خود را دارد. ايشان سرعت افزون‌تر حرکت علمي ايران در قياس با متوسط جهاني، وجود مجموعه‌اي عظيم از جوانان پايبند به مباني ديني، اعتقادي و فرهنگيِ نظام و حضور تحسين برانگيز مردم در هنگام حوادث عمومي و طبيعي از جمله کرونا، زلزله و سيل را نشانه‌هاي ظرفيت بالاي کشور براي پيروزي در جهاد علمي، فرهنگي و اجتماعي خواندند و افزودند: در جهاد فکري نيز کارهاي بسيار خوبي شده که مباحث امروز دانشجويان، گوشه‌اي از نتايج آن است.
ظرفيت بالاي کشور
رهبر انقلاب در جمع‌بندي اين بخش از سخنانشان گفتند: مجموعه واقعياتي که بيان شد نشان مي‌دهد نظام اسلامي در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي، نظامي و ديگر زمينه‌ها ظرفيت بسيار بالايي براي پيروزي در مقابل جبهه دشمن دارد و اين واقعيت روشن، اميدي حقيقي را در دل‌ها ايجاد مي‌کند. رهبر انقلاب اسلامي يکي ديگر از ظرفيت‌هاي بالاي کشور براي مقابله با جبهه وسيع ظلم و کفر و استکبار را احساس قدرت و عزت نهادينه شده در عموم ملت ايران دانستند و گفتند: با وجود برخي منفي‌بافاني که منزوي و در اقليت هستند و ضعف‌هاي خود را به جامعه و نظام اسلامي نسبت مي‌دهند، در کشور يک احساس عمومي و عميقِ عزت و قدرت وجود دارد. حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي با تأکيد بر اينکه يکي از شگردهاي مهم قدرت‌هاي استعماري و سلطه‌گر ايجاد حس حقارت و بي‌هويتي در ملت‌هاست، افزودند: پيروزي انقلاب اسلامي اين احساس را در جوانان و ملت ايران ايجاد کرد که قادرند يک کار به ظاهر نشدني يعني ريشه‌کني حکومت استبدادي مورد...
ادامه در صفحه 7