واکنش معاون رئیس‌جمهوری به اتهامات علیه مولاوردی: انتقام سال ۹۲ و ۹۶ را از افرادی مثل مولاوردی و اعضای دولت می‌گیرند

معاون رئیس‌جمهوری گفت: بارها و بارها مولاوردی مورد تهمت قرار گرفته و علیه او داستان‌سازی‌هایی صورت گرفته است و گاه از شدت نداشتن موضوع با دروغ و تهمت‌های غیرقابل باور پرونده‌سازی کردند.
«معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص «هجمه‌های طیف خاص به معاون سابق رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و دستیار حقوق شهروندی» گفت: اختلاف نظر و رقابت بین جریانات فکری و سیاسی در جامعه تا زمانی طبیعی است که از یک قواعدی پیروی کند، چه این قواعد براساس اخلاق و دین باشد و چه قانون و مقررات، مهم‌ این است که در اختلاف نظرها باید یک انضباط اجتماعی باشد.
معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: اتهام‌زنی، بهتان و جوسازی درصدد تخریب و با هدف از میدان به در کردن رقیب، جامعه را بی‌ثبات می‌کند. بهتان از گناهان کبیره است و از جنبه دینی در مورد آن بسیار نهی شده و بارها مورد نهی بزرگان دینی و مقام معظم رهبری واقع شده است. اینکه بخواهیم با تهمت، بهتان، جوسازی و شانتاژ همدیگر را تخریب و برای هم پرونده بسازیم و بنای ما حذف دیگری باشد، رفتاری انتقام‌جویانه است.
ابتکار مطرح کرد: تنوع و تکثر فکری در جامعه غیرقابل انکار است. مولاوردی فرد شناخته‌شده‌ای به جهت دیانت و اعتقادات است از جهت خانواده‌دار بودن و پایبندی نیز همین‌طور. بارها و بارها مولاوردی مورد تهمت قرار گرفته و علیه او داستان‌سازی‌هایی صورت گرفته است و گاه از شدت نداشتن موضوع با دروغ و تهمت‌های غیرقابل باور پرونده‌سازی کردند. البته که در این اتهامات سخیف و جوسازی‌ها با شکایت وی به دادگاه، برخی از تهمت‌زنندگان محکوم هم شدند.


این عضو کابینه دولت گفت: متاسفانه مدت‌ها است که بداخلاقی در جامعه رواج پیدا کرده که هدف آنها تخریب افراد خاص است. جالب است که اینها با معاندین و افراد خارج از کشور همصدا می‌شوند، هدف این‌ها مشخص و یکی است و می‌خواهند چهره انقلاب و چهره‌هایی که مردم به آنها امید دارند را تخریب کنند تا مورد اعتماد نباشند. همصدایی جریان خاص در داخل با معاندین منجر شده که مردم بی‌اعتمادتر شوند. این جریان به جای روشنگری و دفاع و بیان از حقیقت، با دروغ و تهمت و فیک نیوز باعث شده نه تنها به خودشان هیچ اعتمادی وجود نداشته باشد؛ بلکه مردم به دیگران هم اعتماد نکنند. این روش‌ها به نفع انقلاب و جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب و کشور نیست؛ زیرا در هیچ خیرخواهی چنین رفتارهایی وجود ندارد، ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی هیچ نسبتی با این رفتارها ندارد. این رفتار با مطالبه‌گری و دغدغه‌های جریان ارزشی اصیل بسیار متفاوت است.
او گفت: جامعه نیاز به همگرایی و همدلی دارد. مولاوردی در موضوع اخیر به صراحت اعلام کرد که اشتباه صورت گرفته و چند ساعت بعد از نشر پوستری که به آن اعتقاد ندارد، عذرخواهی کرد. خیلی جالب است که عذرخواهی هم صورت گرفته، اما جریانی که به دنبال عیب‌جویی است، دست‌بردار نیست. در سیره پیامبر و ائمه، چیزی که بسیار نهی‌شده عیب‌جویی و بهتان است. نمی‌دانم چرا گرفتار این مسائل شده‌ایم؟ ماه مبارک رمضان است باید مقداری پروا داشته باشیم. باید نسبت به این موضوعات پرهیز کنیم. این افراد را به خواندن سوره حجرات دعوت می‌کنم که مبانی اخلاق در جامعه در آن سوره مورد اشاره واقع شده است. اگر پایه اخلاق را در جامعه به عنوان اولین اصل در هر فعالیت سیاسی اجتماعی نداشته باشیم هیچ شانی برای ما باقی نمی‌ماند، این یکی از مهم‌ترین مسائل است. تمسخر، غیبت و تهمت‌زدن و به القاب زشت هم را صدازدن این‌ها به صراحت در قرآن کریم نهی شده است.
او گفت: پستی که بازدید آن کلاً 60 نفر بوده، پس از حذف به دروغ آن را گسترش می‌دهند که این خود یک شایع کردن عمل زشت است. یک زن مسلمان که همه شخصیت و زندگی‌اش عیان است و جز خدمت برای مردم چیزی نداشته، اینگونه برخورد می‌کنند.
ابتکار گفت: مولاوردی آن‌قدر شجاعت داشت که سریعاً اعلام‌ کرد من اشتباه کردم و علت غفلت بوده‌ است. جالب است چون مولاوردی را از خود نمی‌دانند چنین رفتاری با او می‌کنند، اما افرادی که از خودشان هستند مثل آن آقای مداح که مطالب دور از شان ائمه‌اطهار مطرح کرد را رفع و رجوع کردند. چیزی که برای مردم سوءظن به وجود آورد اصلاً نباید بیان شود.‌ چرا باید این همه معارف درخشان دینی را رها کنیم و روایت‌های غیرمستند مطرح کنیم، این مداح چون خودی بود اصل را بر حسن‌ظن گذاشتند، باید این حسن‌ظن را، نسبت به بقیه نیز داشت. خداوند می‌فرماید بحث سوءظن نسبت به مومن گناه است.