صد شُکر که پیچید باز در حرمت آقا، نجوای من

حمیدی/ در صحن‌های مطهر رضوی بعد از حدود 70 روز به روی عاشقان امام رضا(ع) صبح روز گذشته بازگشایی شد و زائران می‌توانند از بامداد تا غروب آفتاب هر روز برای زیارت به این مضجع مشرف شوند.
 به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین  مروی در آیین شکرانه بازگشایی در‌های صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) که با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و مهمانانی از جامعه مدافعان سلامت در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: تصمیم ایجاد محدودیت زیارت، حقیقتاً تصمیمی بسیار سخت و دشوار بود، اما این تصمیم سخت بر اساس آموزه‌های دینی، مذهبی و عقلانیت و خرد ایمان دینی، گرفته شد.
وی ابراز کرد: از حضرت رضا(ع) درخواست و استدعا می‌کنیم که ای امام رئوف(ع)؛ هر طور می‌خواهید ما را تنبیه کنید اما در‌های حرم مطهر را روی ما نبندید.
تولیت آستان قدس اذعان کرد: پیشتر در سخنرانی گفته بودم «از صفت غریب الغربایی حضرت سخن زیاد گفته بودیم اما هیچ‌گاه آن را تجربه نکرده بودیم مگر در این ایام» اما امروز آن کلام خود را اصلاح می‌کنم، «یا علی بن موسی‌الرضا(ع) شما غریب الغربا نیستید، ارواح مطهر انبیاء، اولیاءا... و هزار ملائکه برگرد حرم مطهر شما در حال طواف هستند، ما غریب الغربا هستیم و در این دوران سخت غربت را تجربه کردیم. ما با بسته بودن درهای حرم، احساس غربت و یتیمی کردیم.»


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بیان این که از مهمانان و عزیزان مدافع سلامت شرکت‌کننده در این مراسم که حقیقتاً در این ایام خوب درخشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: مدافعان سلامت برگ زرینی از انسانیت، نوع‌دوستی و تعهد دینی را در این ایام به نمایش گذاشتند.
وی گفت: از جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج(ع) به تمام خادمان و سربازان مدافع سلامت کشور، سلام و خدا قوت عرض می‌کنم. این افتخار شما را بس که رهبر معظم انقلاب در چندین سخنرانی مراتب تأیید، سپاس، تشکر و رضایتمندی خویش را راجع به شما بزرگواران و عزیزان ابراز کردند.
اطلاعیه آستان قدس رضوی درباره جزئیات بازگشایی حرم امام رضا(ع)
آستان قدس رضوی طی اطلاعیه‌ای ساعات بازگشایی حرم مطهر و نکات ضروری را که هنگام تشرف توسط زائران باید رعایت شود اعلام کرد. به گزارش آستان نیوز، در این اطلاعیه آمده است؛ بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا ان شاءا... از روز دوشنبه 5 خردادماه صحن‌های حرم مطهر علی ابن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء به روی زائران ارجمند روزانه از یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب بازگشایی خواهد شد.1-رعایت اصول بهداشتی اعم از شست و شوی مکرر دست‌ها، همراه داشتن ماسک و دستکش، پوشاندن بینی و دهان در زمان عطسه و سرفه، خودداری از دست دادن و روبوسی و ... 2- همکاری با خادمان، حفظ نظم و انضباط و فاصله اجتماعی در هنگام تشرف 3-همراه داشتن جانماز ، کتب ادعیه و قرآن شخصی و چادر برای بانوان محترم،  نکاتی هستند که در این بیانیه  به‌منظور حفظ سلامتی زائران، در هنگام تشرف به حرم رضوی بر رعایت آن‌ها تأکید شده است.
 توقفگاه‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی بازگشایی شد
سرهنگ حمیدرضا دهنوی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان  روز گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: توقفگاه‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی از اواخر اسفندماه پارسال همزمان با بسته شدن حرم، تعطیل‌شده بود. با توجه به بازگشایی صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) طبق تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، توقفگاه‌های زیرگذر حرم مطهر رضوی نیز به‌منظور کاهش ترافیک از ساعت ۶ صبح( دوشنبه) بازگشایی شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: ترافیک محدوده اطراف حرم مطهر رضوی از ابتدای صبح تاکنون عادی و روان بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
شایان‌ذکر است، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، روز ۲۴ اسفند ماه پارسال ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا تصمیم بر بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور گرفته بود.