پژمان غیرفوتبالی ، وحشت فوتبالی ها و جنجالی ترین دادگاه صهیونیست ها


 
 
دادگاه نتانیاهو به اتهام "فریب، رشوه خواری و خیانت در امانت" برگزار شد


جنجالی ترین دادگاه صهیونیست ها
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد. همزمان با شروع دادرسی  مخالفان و موافقان نتانیاهو دست به تظاهرات زدند. این از جنجالی‌ترین دادگاه‌ها در تاریخ رژیم جعلی اسرائیل است. نتانیاهو به "فریب، رشوه خواری و خیانت در امانت " متهم شده است. او هنگام ورود به دادگاه در حالی که ماسکی آبی به صورت داشت، پلیس و دادستان را متهم کرد که کیفرخواست "ساختگی" است و دادرسی تلاشی است برای "ساقط کردن یک رئیس دولت قدرتمند و راست گرا". بسیاری از وزیران نتانیاهو حامی او هستند و دستگاه قضایی  اسرائیل را بارها و به شدت هدف حمله قرار داده‌اند. سه قاضی مسئول رسیدگی به اتهامات این پرونده هستند و قرار است از بیش از ۳۰۰ شاهد پرس‌وجو شود. از جمله  این شهود میلیاردر یهودی آمریکایی شلدون آدلسون و رونالد لادور، رئیس کنگره بین‌المللی یهودیان هستند. در جلسه اول دادگاه ابتدا کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو قرائت شد و او باید تایید می‌کرد که محتوای آن را فهمیده است. ادامه دادگاه کمی پس از شروع به زمان دیگری موکول شد. نتانیاهو از جمله به "معاملات غیر قانونی با شرکت‌ها" متهم شده و مظنون به "اعمال نفوذ بر رسانه‌ها" است. او و خانواده‌اش همچنین به دریافت "هدیه‌های گران‌قیمت" از دوستان تاجر با نفوذ و دادن امتیازاتی به آن ها متهم شده‌اند. این "هدایای گران‌بها" جواهرات، شامپاین و سیگار به مبلغ ۷۰۰ هزار شکل (۱۸۵ هزار یورو) اعلام شده‌است.اگر اتهام رشوه‌خواری بنیامین نتانیاهو ثابت شود، تا 10 سال زندان ممکن است در انتظار او باشد. مجازات خیانت در امانت و فریب حداکثر سه سال است. نتانیاهو طولانی‌ترین دوران نخست وزیری (از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و از سال ۲۰۰۹ تا کنون) را در اسرائیل داشته است .او یک شنبه گذشته، یعنی تنها یک هفته پیش از آغاز دادرسی برای پنجمین بار سوگند خورد. این دوره البته به دلیل پرونده فساد او بسیار بحث برانگیز است. نتانیاهو تنها در صورتی باید از نخست وزیری کناره‌گیری کند که اتهامات او به اثبات برسد. او هفته گذشته و پس از سه دور انتخابات پارلمانی در توافقی با بنی گانتس، رقیب خود، یک دولت ائتلافی "وحدت ملی" تشکیل داد.       4 پدیده تلویزیونی رمضان 99 پژمان جمشیدی با سریال «زیرخاکی»، وجه بازیگری خود را تثبیت کرد و از سایه یک فوتبالیست خارج شد با پایان ماه رمضان، رقابت سریال‌ها و برنامه‌ها هم برای جذب مخاطب به پایان رسید و اکنون می‌توان درباره نتیجه این رقابت، موفق‌ها و شکست‌خورده‌ها قضاوت کرد. شاید اگر ویروس کرونا در کار نبود و بعضی برنامه‌ها یا سریال‌ها از جدول پخش تلویزیون در ماه رمضان حذف نمی‌شد، شاهد اتفاقات دیگری در تلویزیون بودیم، اما در هر صورت رقابت در همین شرایط آغاز شد و به پایان رسید. گذشته از برنامه‌ها و سریال‌هایی که در جذب مخاطب موفق نبودند، پدیده‌های رمضان 99، کدام چهره‌ها و برنامه‌ها بودند؟
 
حجت‌الاسلام کاشانی
حجت‌الاسلام حامد کاشانی روحانی 35 ساله و استاد دانشگاه امام صادق(ع) از پدیده‌های ماه رمضان امسال تلویزیون بود. او که چندین سال است در مجالس مختلفی منبر می‌رود، تا پیش از ماه رمضان امسال برای مردم سراسر ایران شناخته‌شده نبود و بروز و ظهور چندانی در فضای مجازی نداشت. کاشانی در برنامه سحرگاهی شبکه 3 امسال با عنوان «ماه من»، یک بخش ثابت 20-25 دقیقه‌ای داشت و در گفت‌وگو با نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه، درباره امیرالمؤمنین(ع) صحبت می‌کرد. اخلاق فردی، غربت، تقوا، عدالت، جایگاه علمی، ازدواج و دیگر مسائل حول شخصیت امام علی(ع) موضوعاتی بود که حامد کاشانی با بیانی شیوا و دقیق به آن‌ها می‌پرداخت. در روزهای ماه مبارک رمضان امسال، این مباحث علاقه‌مندان زیادی یافت که از بازتاب گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی مشخص بود. صحبت‌های حجت‌الاسلام کاشانی در این برنامه تنها یک بار با حاشیه مواجه شد که در سحر روز بعد، توسط خودش توضیح داده شد. «ماه من» با بهره‌گیری از سخنان حجت‌الاسلام کاشانی، به موفق‌ترین برنامه ویژه سحر امسال بدل شد.
 
زندگی پس از زندگی
در میان برنامه‌های تکراری که امسال ویژه پیش از افطار روی آنتن رفتند، «زندگی پس از زندگی» متفاوت‌ترین برنامه ویژه افطار بود. در این برنامه عباس موزون به عنوان مجری-کارشناس، با افرادی که مرگ موقت را تجربه کرده و به دنیا بازگشته بودند، صحبت می‌کرد. صحبت‌های عجیب و متفاوت مهمانان برنامه درباره تجربه خاصی که از سر گذرانده بودند برای مخاطبان تلویزیون تازگی داشت. عباس موزون که علاوه بر اجرا، تهیه‌کنندگی این برنامه را نیز برعهده دارد، از چند سال قبل تحقیق و پژوهش در حوزه تجربه مرگ موقت را آغاز و برای مصاحبه با تجربه‌گران به نقاط مختلفی سفر کرده است و آنان را به سختی قانع کرده تا حاضر شوند تجربه خود را بازگو کنند، به همین دلیل او برای تولید این برنامه مسیر طولانی و سختی را پشت سر گذاشته است. جالب آن که برای ساخت این برنامه، چهار سال زمان صرف شده و اصلا قرار نبوده که «زندگی پس از زندگی» ویژه پخش از تلویزیون و ماه رمضان تولید شود. سال‌ها پیش مستندی خارجی درباره تجربه‌گران مرگ موقت از تلویزیون پخش شده، اما برنامه «زندگی پس از زندگی» اتفاق جدیدی در تلویزیون به حساب می‌آید و می‌توان نام آن را جزو معدود پدیده‌های رمضان امسال دانست.
 
باغ رمضان
برنامه «باغ رمضان» در نوع خود پدیده‌ای به حساب می‌آید. این برنامه شب‌های ماه رمضان از ساعت 24، دردو پلتفرم وی او دی، قابل تماشا بود. محمدرضا حسینیان، مبینا نصیری و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، اجرای برنامه را برعهده داشتند. پس از حجت‌الاسلام محمد برمایی که ویژه برنامه افطار «دعوت» را روی آنتن داشت، حجت‌الاسلام زائری دومین چهره‌ روحانی ا‌ست که در مقام مجری - کارشناس برنامه‌های رمضان 99 دیده می‌شود. شخصیت‌هایی مانند بهروز شعیبی، محسن هاشمی رفسنجانی، رامبد جوان، عزت‌ا... ضرغامی، جواد آذری‌ جهرمی و پرویز پرستویی، تعدادی از مهمانانی بودند که در «باغ رمضان» حاضر شدند؛ چهره‌هایی که کمتر در برنامه‌های گفت‌وگومحور دیده می‌شوند و طبیعتاً هزینه بالایی متوجه تیم تهیه و تولید برنامه شده است.  در شرایطی که تلویزیون جز «شب‌گرد» برنامه‌ گفت‌وگومحور دیگری در شب‌های ماه رمضان روی آنتن نداشت، «باغ رمضان» را می‌توان به دلیل دعوت از بعضی چهره‌ها، اجرای حجت‌الاسلام زائری و پخش انحصاری یک پدیده دانست. با این حال در محافل رسانه ای انتقاداتی نیز به این برنامه وارد شده  و آن را محلی برای صدور بیانیه دانسته اند.
 
پژمان جمشیدی
پژمان جمشیدی امسال با سریال «زیرخاکی» اثر جلیل سامان در تلویزیون حسابی خوش درخشید و بی‌شک می‌توان کلمه «پدیده» را درباره او به کار برد. جمشیدی با این سریال، از زیر سایه عنوان «فوتبالیست» بیرون آمد و حالا دیگر رسما به عنوان «بازیگر» شناخته می‌شود. پژمان جمشیدی در «زیرخاکی» برخلاف آثاری که تا به حال در سینما بازی کرده، در کنار یک بازیگر کمدی دیگر حضور نداشت و زوج کمدی در کار نبود، بنابراین بار کمدی سریال روی دوش خودش بود. هرچند که دیگر بازیگران سریال مانند ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر و گوهر خیراندیش هم  بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشتند اما پژمان جمشیدی که نقش اصلی قصه را برعهده داشت، با بازی خوب خود موفق شد بیشتر از بقیه به چشم بیاید و دیگر بازیگران را کمی به حاشیه ببرد. شخصیت «فریبرز» چه از لحاظ سن و سال و چه از نظر ویژگی‌های شخصیتی، در مقایسه با دیگر کاراکترهایی که او تا به حال بازی کرده متفاوت و نقش دشوارتری بود، پژمان جمشیدی هم در مقام بازیگر، بازی متفاوتی در این مجموعه داشت و باعث شد شخصیت «فریبرز» به کاراکتر محبوب و بامزه‌ای تبدیل شود. سریال «زیرخاکی» امسال بیشترین میزان بیننده و جایگاه اول را داشت.
 
 
 
تعداد کرونایی های لیگ برتر دو  رقمی شد
لیگ 19 در تونل  وحشت
تمرینات تیم‌ها برای حضور در ادامه نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر شروع شده اما هنوز به هفته اول نرسیده برخی تیم‌ها شروع به بهانه‌گیری کرده‌اند و بازیکنانی که خارج از فوتبال به کرونا مبتلا شده‌اند را به تمرینات و فوتبال نسبت می‌دهند. بازیکنان و عواملی که در همین هفته اول تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شده، طبیعتا از قبل مبتلا شده‌اند و بیماری‌شان هیچ ربطی به شروع تمرینات ندارد. بنابراین این بهانه نمی‌تواند از سوی تیم‌ها پذیرفته شود که بازیکنانشان با شروع تمرینات مبتلا شده‌اند اما از سوی دیگر ابتلای بازیکنان به کرونا، قطعا در شروع دوباره لیگ بی‌تاثیر نخواهد بود و شاید باید منتظر تصمیمات جدیدی از سوی مسئولان باشیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت مثبت شدن تست کرونای تعدادی از بازیکنان لیگ برتری، مسئولان ستاد مبارزه با کرونا را به فکر برگزاری جلسه فوری انداخت. در این‌خصوص اعضای ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصمیم گرفتند جلسه‌ای فوری را تشکیل بدهند و بر این اساس امروز(سه‌شنبه) جلسه فوری اعضای ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برگزار خواهد شد تا افراد حاضر به همفکری و تصمیم‌گیری درباره بازیکنان مذکور و البته تیم‌هایی که عضو کرونایی داشتند، بپردازند.
 شروع داستان کرونا با سایپا
باشگاه سایپا به اصرار سرمربی تیم اولین مجموعه‌ای بود که اعلام کرد یک بازیکن جوان تیم به کووید ۱۹ مبتلا شده است. پس از آن در صبح جمعه اخباری از باشگاه گل‌گهر سیرجان مبنی‌ بر درگیری ‌‌7 عضو این تیم با کرونا منتشر شد و سپس تراکتورسازی بود که اعلام کرد ۴ بازیکنش درگیر‌ این ویروس هستند. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز که به دلیل شرایط در جدول از مهم‌ترین مدافعان شروع مجدد در لیگ به شمار می‌آید، به شایعات واکنش نشان داد و اعلام کرد 2 عضو این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند. با انتشار این اخبار خبرنگاران ورزشی تلاش خود را برای کشف اسامی مبتلایان به کرونا آغاز کرده‌اند، این در شرایطی است که باشگاه‌ها و سازمان لیگ برتر تمایلی به این کار ندارند و این برخلاف اتفاقی است که‌ در سایر کشورها رخ داده و اسامی مبتلایان به سرعت منتشر شده که در این ‌بین نام فوتبالیست‌های نامداری مثل پائولو دیبالا نیز وجود دارد. بازیکنی که پس از بهبود تمرینات خود را در یوونتوس آغاز کرده و آماده شروع مجدد رقابت‌هاست. اصرار سازمان لیگ به اعلام نشدن اسامی باعث شده تا شایعات زیادی در‌خصوص مبتلایان لیگ برتری منتشر شود که یکی از آن‌ها درباره مهاجم گلزن سرخ‌هاست. از روز گذشته بود که چند کانال و سایت خبری علی علیپور را به عنوان یکی از مبتلایان معرفی کردند که این خبر واکنش باشگاه پرسپولیس را به‌دنبال داشت. حقیقت پزشک باشگاه پرسپولیس در این خصوص گفت: «هیچ‌کس در تمرینات شرکت نکرده که تستش مثبت باشد. ما برای همین این‌جا هستیم که سلامتی بازیکنان، کادر فنی و خودمان را تضمین کنیم. مگر می‌شود کسی تستش مثبت باشد و بیاید در تمرینات شرکت کند؟ من به‌ عنوان پزشک با همه آن‌ها سروکار دارم، بحث خانواده‌هایشان مطرح است و ما در قبال این مسئول هستیم. تنها 2 تن از عوامل اجرایی بودند که از حضور در تمرینات منع شدند.»‌