‏#Gracias_Iran

آفتاب یزد- گروه شبکه: پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» که حامل سوخت ایران بود راهی ونزوئلا شده‌اند. به همین منظور اولین نفتکش ایرانی روز یکشنبه با نام فورچون و دومین نفتکش به نام فارست روز دوشنبه با اسکورت نیروی دریایی ونزوئلا در سواحل این کشور پهلو گرفتند. اما ورود این دو نفتکش ایرانی به ونزوئلا سبب خوشحالی مسئولان ومردم این کشور شده است. زمانی که نفتکش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا رسیدند مسئولان این کشور از جمله طارق الایسامی، معاون رئیس جمهور ونزوئلا در امور اقتصادی و وزیر نفت این کشور به کاپیتان نفتکش ایرانی به صورت ویژه خوش آمد گویی کردند ورئیس جمهور این کشور یعنی نیکولاس مادورو در این ارتباط در توئیتی از ایران تشکر کرد و نوشت: «ایران متشکریم، تنها برادری ملت‌های آزاد است که ما را نجات خواهد داد».
> خوشحالی مضاعف جوانان ونزوئلایی
اما این اتفاق شور و اشتیاق به خصوصی را در میان برخی از جوانان این کشور رقم زده است به طوری که جوانان ونزوئلایی با انتشار #Gracias_Ira- (تشکر_ایران)، در شبکه‌های اجتماعی از کشورمان بابت حمایت از ونزوئلا قدردانی کردند. حتی هم زمان با ورود اولین نفتکش به آبهای ونزوئلا پرچم کشورمان را به نشانه تقدیر در کاراکاس برافراشتند. از سوی دیگر گفته می‌شود که هشتگ «تشکر ایران» ترند اول توئیتر در ونزوئلا است و تلویزیون این کشور تصاویری از پرواز جنگنده‌ها و مانور ناوهای ارتش ونزوئلا برای استقبال از نفتکش‌های ایرانی را پخش کرده است.
> واکنش کاربران


همانطور که گفته شد ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور را در پی داشته است.
یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور در خصوص ورود نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا نوشته است:« بنزین ایرانی که به مردم ونزوئلا می‌رسد نقطه عطفی در مبارزه برای حق حاکمیت، استقلال و صلح است.»
کاربر دیگری با انتشار تصویری از سردار سلیمانی و هوگو چاوز، رئیس ‌جمهور سابق ونزوئلا نوشت:« ما باید چنین لحظات زیبایی از دوستی را، جشن بگیریم.»
دیگری با انتشار عکسی از نفتکش ایرانی در پس زمینه جنگنده ونزوئلا می‌نویسد:« من همان حسی را دارم که هنگام خداحافظی با سال گذشته و رسیدن سال نو داریم. این بهترین درس برای
نسل کش ترین امپراتوری همه زمان‌ها است.»
یکی دیگر از کاربران نیز با انتشار ویدئویی از نیروی دریایی ونزوئلا می‌نویسد:«ونزوئلا از نفتکش‌های ایرانی به گرمی و با سلام علیکم از جانب مادورو استقبال می‌کند.»
دیگر کاربران ونزوئلایی نوشته اند:« در این نفتکش‌ها تنها نفت قرار ندارد بلکه آن‌ها اتحاد، برادری و قدرت را با خود حمل می‌کنند. باری دیگر ما به امپراتوری آمریکا و نوکرانش نشان دادیم که ونزوئلا آزاد، با اقتدار و مستقل است و همیشه خواهد بود. ما بر شرایط غلبه خواهیم کرد»،« نفت مهمترین چیزی که در نفتکش‌های ایران وجود دارد، نیست. آن‌ها با خود تجهیزاتی می‌آورند تا ما بتوانیم پالایشگاه‌هایمان را تا مدت‌ها فعال سازیم. تجهیزاتی که خیلی کشورها از ترس تحریم‌های آمریکا برای ما نیاوردند»، «هنگامی که هیچ تسلیم شدنی وجود ندارد، وقتی عزت وجود دارد، هیچ ترسی دیده نمی‌شود. از مردم شجاع ایران متشکریم، ممنون از رئیس جمهور روحانی از تمامی افراد به‌خاطر همبستگی‌شان با برادران ونزوئلایی».