اهتزاز پرچم ایران مهم‌تر از منافع شخصی است

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت: اهتزاز پرچم ایران از همه چیزی مهمتر است و در این مسیر منافع شخص مهم نیست چون منافع کشور اولویت دارد.
ذبیح‌الله پورشیب در گفت و گو با فارس در خصوص اصلاحات فدراسیون جهانی برای گزینشی المپیک توکیو، اظهار داشت: فدراسیون جهانی کاراته برای سهمیه‌های المپیک، تصمیماتی گرفت که قشنگ نبود. البته کاراته سال نخستی است که المپیکی شده و این ضعف و مشکلات را دارد. با توجه به شرایط موجود مسابقاتی که لغو شده بود، دوباره برگزار خواهد شد. از همین رو می‌خواهم به نحو احسن از این شرایط به وجود آمده، استفاده کنم. مثل قبل تمام انرژی‌ام را می‌گذارم و امیدوارم بهترین‌ها برایم رخ دهد.
وی در خصوص اینکه چقدر مطمئن بود مسابقات گزینشی‌ لغو شده، مجددا برگزار شود، تصریح کرد:  هنگامی که پاندمی ویروس کرونا در دنیا، مسابقات مختلف ورزشی یکی پس از دیگری کنسل می‌کرد، زمزمه‌هایی وجود داشت که احتمالا رقابتهای معوقه دوباره برگزار شود. بنابراین دور از انتظار نبود که برگزاری مسابقات کاراته نیز دوباره در دستور کار قرار بگیرد. در چنین شرایطی تمامی ورزشکاران رشته های مختلف تمرین می‌کردند و من هم امیدوار بودم  و تمریناتم را ادامه می‌دادم.
کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان با اشاره به اینکه در مورد هیچکس اظهار نظر نمی‌کنم، گفت: در زندگی و ورزش فقط مسیر خودم را می‌روم و با کسی کاری ندارم. برای رسیدن به آینده ای که برای خودم ترسیم کرده ام، تمرین کنم و به دنبال بهترین نتیجه هستم تا در پایان کار احساس پشیمانی نکنم. هر چه دارم از خدا دارم و همیشه شکرگذار هستم.


ملی پوش کاراته کشورمان با اشاره به شرایط موجود در کاراته اذعان کرد: قهرمانی‌ها می‌گذرد و فقط رفاقت‌ها ماندگار است. دوستی و رفاقت از هر چیزی مهمتر است چون این دوران و مدال‌آوری‌ها می‌گذرد و فراموش می‌شود. قهرمانان زیادی آمدند و رفتند ولی انسانیت، شخصیت و خوبی می‌ماند. صمیمیت ملی پوشان در کنار رفاقت باید حفظ شود و همه کنار یکدیگر بتوانیم در راستای موفقیت کشورمان تلاش کنیم. اهتزاز پرچم ایران از همه چیز مهمتر است و در این مسیر منافع شخص مهم نیست چون منافع کشور اولویت دارد.
پورشیب در پاسخ به این سئوال که آیا برای مسابقات انتخابی المپیک برنامه ریزی کرده، گفت: فعلا برنامه ای برای رقابتهای گزینشی ندارم چون هنوز چیزی مشخص نیست ولی مهمتر از همه این دغدغه‌ها، سلامتی تمامی آدم های جامعه و دنیا است تا در آرامش باشند. وقتی تمام مردم سلامتی کامل خود را به دست آوردند و اوضاع دنیا به روال عادی برگشت، تمریناتمان را آغاز می‌کنیم. برای مسابقات انتخابی المپیک در وزن خودم تلاش می‌کنم و امیدوارم بهترین نتیجه برایم اتفاق بیفتد.
 کاراته کار وزن 75+ کیلوگرم کشورمان با اشاره به اینکه سن فقط عدد است، عنوان کرد: موفقیت در کاراته ربطی سن و سال ندارد و چابکی و هوش بالا تعیین کننده است. هم اکنون کاراته‌کارانی در سطح بالای دنیا و در رنکینگ اول حضور دارند که سن‌شان از میانگین سنی کاراته کاران ایرانی بیشتر است.
سن تعداد زیادی از ستاره‌های کاراته دنیا بالاست و کسی که توانایی این را داشته باشد که نتیجه بگیرد، اصلا سن برای او مهم نیست. به شخصه تا آنجایی که در توانم بوده و شرایط اجازه داده، به گونه ای زندگی کردم تا بتوانم به جایگاهی خوبی در کاراته دنیا برسم و به راحتی این جایگاه را از دست ندهم. 
پورشیب با اشاره به اینکه سال گذشته عملکرد درخشانی داشت، تاکید کرد: از سال 84 تا به امروز عضو ثابت تیم ملی بودم. چارچوب، مسیر و هدف داشتم و تلاش کردم تا جاییکه در توانم باشد برای سربلندی کشورم تلاش کنم و مفید واقع شوم. سال 98 بهترین سال ورزشی ام بود و در 6 فینال حضور پیدا کردم البته هر ورزشکاری در برخی از سالها افت دارد و با فراز و نشیب روبرو می‌شود ولی مهم این است که در رقابت مهم، خود را به بالاترین جایگاه برساند.