کدام رئیس کمیسیون رشوه ۶۵ میلیاردی گرفته؟

آرمان ملي- سهيل ثابت: اظهار‌نظر اخير سيدمصطفي آقاميرسليم منتخب تهران در مجلس يازدهم بازتاب بسياري در رسانه‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي داشت؛ به نحوي که بسياري از فعالان رسانه‌اي، سياسي و نمايندگان مجلس دهم نسبت به آن واکنش نشان دادند. شايد در ميان همه اين واکنش‌ها يک مساله مشترک بود و همه يک درخواست از ميرسليم داشتند؛ اينکه اگر ادعاي وي صحيح است ميرسليم در يک اقدام شفاف نام رئيس کميسيوني که 65 ميليارد رشوه دريافت کرده و طرحي که بايد از دستور کار تحقيق و تفحص خارج مي‌شد را اعلام کند تا دستگاه قضايي به اين مساله ورود کرده و اقدامات لازم را مبذول دارد. حال همه انتظارات از ميرسليم است.
اظهار‌نظر جنجال‌برانگيز
منتخبان مجلس يازدهم هنوز وارد مجلس نشده اظهار جنجال‌برانگيز خود عليه دولت و مجلس دهم را شروع کرده‌اند. پس از آنکه طي هفته گذشته برخي از منتخبان مجلس يازدهم به انحاي مختلف عملکرد مجلس و دولت را مورد حمله و انتقاد قرار دادند، سه‌شنبه گذشته منتخب دوم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در برنامه رهيافت راديو اقتصاد اظهار داشت: «احزاب، گروه‌ها و تشکل‌هاي مختلف سياسي دور هم جمع مي‌شوند و براي رسيدن به قدرت سياسي هزينه مي‌کنند، از اين رو بايد مشخص شود اين هزينه‌ها از چه محلي تأمين مي‌شود. سيدمصطفي ميرسليم گفت: برخي از دولتمردان بوده‌اند که براي جلب آراي نمايندگان و همچنين پس گرفتن سوال، طرح تحقيق و تفحص و استيضاح جذابيت‌هاي مالي از خود نشان مي‌دادند تا آراي نمايندگان را بخرند و اين کار را مي‌کردند. وي افزود: براي پس گرفتن يک طرح تحقيق و تفحص 65 ميليارد تومان فقط به يک رئيس کميسيون در مجلس پرداخت شده است». حال در اين بين پرسش‌هايي به‌وجود مي‌آيد از جمله اينکه اين ادعا تا چه حد صحت داشته است؟ رئيس کدام کميسيون چنين مبلغ کلاني را براي پس گرفتن طرح تحقيق و تفحص دريافت کرده و تحقيق و تفحص از کدام سازمان يا نهاد بايد انجام نمي‌شده است؟ اينها مطالبي است که پاسخ به هر کدام مي‌تواند گره مساله را بگشايد.
واکنش‌ها به ادعاي ميرسليم


پس از اظهارات حاشيه‌ساز ميرسليم درخصوص رشوه 65 ميلياردي به رئيس يکي از کميسيون‌هاي مجلس براي پس گرفتن طرح تحقيق و تفحص واکنش‌هاي زيادي از سوي نمايندگان مجلس دهم و فعالان سياسي صورت گرفته است. چنانکه حجت‌الاسلام احمد مازني نماينده تهران در مجلس دهم در توئيتي نوشت: «آقاي ميرسليم به رئيس کميسيوني اشاره کردند که براي توقف طرح تحقيق و تفحص مبلغ 65 ميليارد تومان دريافت کرده است. آقاي ميرسليم لطفاً نام رئيس کميسيون، موضوع تحقيق و تفحص و پرداخت‌کننده را اعلام کنيد». همچنين پروانه سلحشوري ديگر نماينده تهران با اشاره به اين مساله در توئيتي نوشت: «‌آقاي ميرسليم؛ اين بگم‌بگم‌ها را در جهت شفافيت به‌کار ببريد و نام رئيس کميسيون خاطي را اعلام کنيد. همچنين بفرماييد که اين فرد، مانع از کدام تحقيق و تفحص شده است. اين مي‌تواند شروع خوبي براي تحقق مجلس انقلابي باشد». عباس عبدي روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نيز در واکنش به اين موضوع در کانال تلگرامي خود نوشت: «اين اظهار‌نظر آقاي ميرسليم را ثبت کنيد. اگر دروغ گفته بايد به عنوان تشويش اذهان عمومي محاکمه و مجازات شود. ولي به‌ظاهر فارغ از جزئياتش حقيقت دارد». عباس عبدي ادامه داده است: «در اين صورت بايد معلوم شود که کدام طرح تحقيق و تفحص بوده؟ کدام نماينده گرفته؟ کدام فرد يا نماينده جديد آن را پرداخته؟ و اين پول از حساب چه کساني يا از حساب کدام موسسه عمومي و چگونه پرداخت شده است؟ و چرا تاکنون رسيدگي نشده است؟ اگر پيگيري جدي شود دست خيلي‌ها زير ساطور خواهد بود».
اين همه شايعه!
يک فعال رسانه‌اي اصولگرا در واکنش به ادعاي اخير منتخب تهران اظهار کرد: پس از آنکه آقاي ميرسليم از رشوه 65ميلياردي يک مقام اجرايي به رئيس وقت کميسيون [...] با هدف معلق کردن تحقيق و تفحص خبر داد، مخالفان آقاي قاليباف، او را هدف گرفته و اتهام وارده را متوجه وي دانسته‌اند. محمد مهاجري در کانال تلگرامي خود نوشت: شايسته است آقاي ميرسليم به منظور شفاف شدن موضوع و جلوگيري از اتهامات بي‌جا، اسناد ادعاي خود و فرد مورد نظرش را مشخص کند.