سیدجلال مظلوم انتقاد از عصر جدید و ادعای اولین آبستراکسیون !


 
 
ظلم کی‌روش و فدراسیون به کاپیتان پرسپولیس


محروم کردن سیدجلال  از پاداش 350میلیونی!
سیدجلال حسینی بابت صعود تیم ملی به جام‌جهانی 2018 از فدراسیون فوتبال 350میلیون تومان پاداش طلب دارد! ماجرای خط خوردن سیدجلال حسینی از تیم ملی در آستانه حضور این تیم در مسابقات جام‌جهانی 2018 هنوز برای خیلی‌ها روشن نیست. البته برخی عنوان کردند که چون سیدجلال، پرسپولیس را برخلاف نظر کارلوس کی‌روش در بازی با الجزیره همراهی کرد و آن گل دقایق پایانی را برای صعود این تیم به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند، شانس حضور در جام‌جهانی 2018 را از دست داد. این ماجرا یک نکته قابل توجه دارد که هنوز برای خود سیدجلال حسینی هم مبهم است. کاپیتان پیشین تیم ملی که در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 از موثرترین بازیکنان تیم ملی بود و نقش مهمی در گل نخوردن این تیم در صعود به جام‌جهانی ایفا کرد، هنوز موفق نشده پاداش صعود به این رقابت‌ها را دریافت کند. این در حالی است که همه همبازیانش پاداش 20هزار دلاری‌شان را دریافت کردند اما با گذشت 2 سال، فدراسیون فوتبال هنوز پاسخ روشنی به سیدجلال نداده است. در این خصوص گفته می‌شود نام مدافع شماره 4 تیم ملی از سوی سرمربی وقت این تیم حتی از لیست پاداش‌بگیران هم حذف شده است. در هر صورت کی‌روش با خطی که بعد از بازی پرسپولیس و الجزیره روی اسم سیدجلال کشید، نه تنها جام‌جهانی را از دست داد بلکه از گرفتن پاداش صعود به این مسابقات هم محروم ماند. این پول اگر در شرایط فعلی به دست سیدجلال برسد مبلغ قابل توجهی خواهد بود چراکه دلار در بازار آزاد ارز 17هزار و 500 تومان معامله می‌شود که 20هزار دلار پاداش سیدجلال با این رقم مبلغ 350میلیون تومان خواهد شد که قابل چشم‌پوشی نیست.
 
این اتفاق در حالی رخ داده که در هفته‌های گذشته بحث پاداش چندصد هزار دلاری به کی‌روش و چرایی آن بحث روز رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان بود. کی‌روش 8 سال تیم ملی ایران را هدایت کرد و آخرین قراردادش با فدراسیون فوتبال 6 ماهه و برای حضور در جام ملت‌های 2019 آسیا بود؛ قراردادی که حالا باز هم باعث شده او از فدراسیون فوتبال طلبکار شود. در این قرارداد 6 ماهه، 200هزار دلار برای سومی در جام ملت‌ها در نظر گرفته شده است. در حالی چنین پاداشی برای کی‌روش در نظر گرفته شده که مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 در امارات اصلا دیدار رده‌بندی برای کسب مقام سومی و چهارمی نداشته و تیم ملی ایران نیز پس از شکست 3-صفر مقابل ژاپن در مرحله نیمه‌نهایی از این مسابقات حذف شد. کی‌روش پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها و اتمام همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران درخواست پاداش برای کسب مقام سومی کرده و به این پول هم دست نیافته است. با این حال او شکایتی را برای دریافت این پول به فیفا ارائه کرد و به نتیجه مثبت هم رسید اما فدراسیون فوتبال در این زمینه دفاعیاتی را برای فیفا ارسال کرده است. این در حالی است که سرمربی سابق و پرتغالی تیم ملی بابت صعود تیم ملی ایران به جام‌جهانی 2018 روسیه 800هزار دلار پاداش گرفته بود. پاداش صعود به جام‌جهانی 8میلیون دلار بود که ۱۰درصد از این مبلغ ۸۰۰هزار دلار می‌شود. حال فدراسیون با این بذل و بخشش به کادر فنی پاداش 20هزار دلاری بازیکن سابق تیم ملی را که در صعود ایران نقش پررنگی داشته نادیده گرفته است.
 
 
 گلایه اسکیت‌باز مشهدی از سانسور شدن بخشی از گلایه‌هایش در برنامه عصر جدید
شیخی: حرف‌هایم در  عصر جدید سانسور شد!
درخشش اسکیت‌باز 28 ساله مشهدی در برنامه عصر جدید آن‌قدر که مردم را تحت‌تاثیر قرار داد، گویا برای مسئولان اسکیت استان خراسان‌ جالب‌توجه نبود. هرچند رضا شیخی با اجرای اسکیت آکروباتیک با سناریوی جذاب‌ آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا، نگاه داوران عصر‌ جدید را به خود معطوف کرد اما به هدفش از حضور در این برنامه نرسید. او که برای شرکت در عصر جدید قید حضور در اردوهای تیم ملی را زده بود، در مصاحبه با خراسان تاکید کرد تنها هدفش از حضور در این برنامه گرفتن یک سالن تمرینی برای اسکیت‌بازان مشهدی بوده اما این اتفاق تا به امروز هرگز نیفتاده است.
 از نرفتن به تیم ملی پشیمان نیستم
شیخی درحالی حضور در اردوی تیم ملی را فدای شرکت در برنامه عصر جدید‌ کرده که در تشریح دلایل این اتفاق می‌گوید: «سال گذشته در رقابت انتخابی که فدراسیون گذاشته بود، سوم شده و متعاقب آن به اردوی تیم ملی اسکیت دعوت شدم اما به دلیل همزمانی اردوهای تیم ملی با برنامه تمرینی‌ام جهت حضور در برنامه عصر جدید، از حضور در اردوهای تیم ملی انصراف دادم. چون یا باید برای عصر جدید تمرین می‌کردم یا به اردو می‌رفتم ولی به دلیل عرقی که به هم‌گروهی‌هایم داشتم تصمیم گرفتم به اردوی تیم ملی نروم. ما یک تیم‌20 نفره بودیم که تا مرحله سوم برنامه پسران خورشید هم بالا رفته‌ و با توجه به این‌که در اجرای اول این برنامه فینالیست شده بودیم، برای اجرای دوم هم باید در تیم می‌ماندم.» او درحالی به خاطر هم‌تیمی‌هایش از خودگذشتگی کرده و قید تیم ملی را زده که وقتی از او می‌پرسیم آیا پشیمان نیست، می‌گوید: «اصلا پشیمان نیستم. چون ورزش اسکیت در رسانه کمتر دیده شده، تصمیم گرفتم از طریق رسانه این ورزش را به مردم معرفی کنم تا این‌که به تیم ملی بروم.» اما درباره این‌که حضور در عصر جدید بازخورد لازم را داشته یا نه، هم می‌گوید: «بعد از پخش شدن این اجرا در عصر جدید، تمام مردم ایران‌ ابراز لطف داشتند و تمام اسکیت‌بازها از اجرای ما راضی بودند. حتی جواد خواجوی هم مرا استوری کرد. این نشان می‌دهد که همه می‌دانستند که ما در گروه سختی بودیم. البته حرکات ما را هم در این برنامه کامل نشان ندادند. من یک حرکت ورزشی جهانی در این برنامه اجرا کردم اما تکه تکه نشان داده شد. این باعث می‌شود که مردم به‌طور کامل متوجه حرکت ورزشی ما نشوند.»
 هیچ‌یک از مسئولان استان خراسان از ما حمایت نکردند
شیخی اما با گلایه از نبود امکانات کافی و حمایت نشدن از سوی مسئولان استانی، از سانسور شدن بخشی از حرف‌هایش در برنامه عصر جدید هم ابراز ناراحتی می‌کند و می‌گوید: «حقیقت این است که در برنامه عصر جدید بخشی از صحبت‌های من سانسور شد. اما من در این برنامه هم گفته بودم که من به تمام مسئولان خراسان از شهرداری گرفته تا اداره ورزش‌و جوانان‌ پیام دادم که برای تمریناتم به زمین یا سالن تمرین نیاز دارم اما هیچ حمایتی نشدم. همه مدارک درخواست‌هایم هم موجود است که از سال 91 تاکنون پی‌گیر این هستم که بتوانم برای خودم و شاگردانم یک سالن تهیه کنم اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و هیچ حمایتی نشده‌ام. این درحالی است که ما یک آکادمی داریم اما جایی برای تمرین نداریم.»
 سالن نمی‌‌‌دهند که کف‌پوش خراب نشود!
او در پاسخ به این‌که مسئولان استانی به چه دلیل سالن تمرین در اختیار او و گروهش قرار نمی‌‌دهند، می‌گوید: «به این دلیل که می‌گویند کف‌پوش‌های سالن خراب می‌شود. این درحالی است که ما به مسئولان اطمینان خاطر‌دادیم که اگر سالن تمرین در اختیار ما بگذارند، ما هم با کمک اسپانسری که داریم، کف‌پوش‌ها را تعویض می‌کنیم. این درحالی است که تمام اسکیت‌بازان در تهران و سایر استان‌ها برای تمرین سالن در اختیار دارند ولی متاسفانه در مشهد هیچ کمکی به ما نمی‌‌شود. بچه‌های اسکیت‌باز مشهد بالای 50 الی 60 نفر هستند اما سالن تمرین به آن‌ها داده نمی‌‌شود، پیست اسکیت تعطیل شده، اجازه تمرین در پارک ملت مشهد را  هم ندارند و در خیابان هم نیروی انتظامی اجازه تمرین نمی‌‌دهد.»
 تمرین در اتاق 3 در 4 خطرناک است
او در پاسخ به این‌که با این اوصاف شما و تیم‌تان کجا تمرین می‌کنید، می‌گوید: «ما در یک اتاق 3 در 4 تمرین می‌کنیم که به هیچ عنوان استاندارد نیست و هر لحظه ممکن است یک اتفاق خطرناک و ناگوار برای ما رخ دهد. اگر اجرای ما در عصر جدید را هم دیده باشید، فیلم در همان اتاق 3 در 4 گرفته شده بود. این درحالی است که سالن استاندارد برای تمرین ما حداقل باید در حد‌و اندازه‌های یک سالن فوتسال باشد.»
 از حمایت علیخانی تا بی‌تفاوتی مسئولان استانی
اما این‌که حضور شیخی و تیمش در برنامه عصر جدید‌ با واکنش مثبتی از سوی مسئولان استانی مواجه بوده یا نه، سوالی است که این اسکیت‌باز مشهدی در پاسخ به آن می‌گوید: «متاسفانه مسئولان استانی مثل همیشه واکنشی نداشتند و پی‌گیر ماجرا نشدند. این درحالی است که آقای احسان علیخانی در پشت صحنه برنامه به من گفته بود اگر در جریان این اجرا، یکی از مسئولان استانی موافقت کرد که سالن تمرینی در اختیار شما و تیم‌تان قرار دهد، ما نام او را در برنامه اعلام می‌کنیم ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداد.»
 آماده حضور در اردوهای تیم ملی هستم
او اما تنها یک دغدغه دارد: «تنها دغدغه من در اختیار داشتن یک سالن است. البته این سالن را هم رایگان نمی‌‌خواهیم و اجاره بهای آن را پرداخت خواهیم کرد. تنها یک سالن به ما بدهند که ما بتوانیم یک خانه اسکیت داشته باشیم و همه اسکیت‌بازان بتوانند با خیال راحت به تمرین بپردازند. اصلا به همین خاطر بود(در اختیار داشتن سالن تمرین) که در برنامه عصر جدید شرکت کردم.» به شیخی می‌گوییم چرا در آکادمی خودتان تمرین نمی‌‌کنید که این‌طور پاسخ می‌دهد: «آکادمی اسکی ما در منطقه رضا‌شهر است.‌ زمین این آکادمی روباز است. اما ما همیشه از ماه ششم تا دوازدهم سال به دلیل سرد شدن هوا برای تمرین به مشکل می‌خوریم چون تمرین در فضای باز باعث سرماخوردگی اسکیت‌بازان می‌شود.» این اسکیت‌باز مشهدی هرچند به‌ خاطر حضور در عصر جدید قید تیم ملی را زده بود اما حالا از آمادگی‌اش برای حضور در اردوهای تیم ملی به شرط دعوت مسئولان فدراسیون صحبت می‌کند: «من فقط به خاطر هم‌زمانی برنامه عصر جدید با اردوهای تیم ملی از حضور در اردوی تیم ملی انصراف دادم. اما در حال حاضر آمادگی این را دارم که در خدمت تیم ملی کشورم باشم.»
 
 
ادعای اولین آبستراکسیون  در مجلس یازدهم
درحالی که  قرار بود دیروز جلسه بررسی اعتبارنامه جنجالی غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران برگزار شود، یکی از نمایندگان پیگیر تخلفات تاجگردون  در توئیتر خود، مدعی به حد نصاب نرسیدن جلسه و از رسمیت خارج شدن آن شد. اتفاقی که اگر رخ داده باشد، شائبه  به اصطلاح آبستراکسیون شدن آن یعنی به حد نصاب نرسیدن عمدی این جلسه، وجود دارد. پس ازاین که 9 نماینده به اعتبارنامه منتخب سه دوره مردم گچساران اعتراض کردند، شعبه ای که بررسی اعتبارنامه تاجگردون را برعهده داشت  اجازه ورود اسم  او  برای تصویب اعتبارنامه را به صحن علنی نداد و اعتبارنامه او به همراه دو نماینده دیگر فعلا تصویب نشده است. اقدامی که اگرچه بسیاری از کاربران فضای مجازی از آن تقدیر کردند ، اما عده ای هم بودند که دربرابر این اتفاق موضع بگیرند؛ کاربری در این باره توئیت زده بود:« واقعیت اینه که تاجگردون در حوزه نمایندگی خودش محبوبیت مردمی داره و این طور که بعضی از اهالی گچساران میگن، به‌راحتی در دسترس مردم هم هست.» درهر حال طبق روند قانونی که در ماده 28 آیین نامه داخلی مجلس لحاظ شده، پس از تصویب نشدن اعتبارنامه تاجگردون، باید مدارکی که باعث اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون شده است به شورای نگهبان ارسال شود و پس از این که محرز شود این مدارک قبلا مورد بررسی این نهاد قرار نگرفته است، شعبه مربوط پنج روز مهلت دارد که نظر خود را درباره اعتبارنامه او اعلام کند. به گزارش ایسنا، آن طور که محمد علیپور سخنگوی شعبه 12 گفته، روز گذشته اولین جلسه بررسی اعتبارنامه این نماینده برگزار شده ولی هنوز شورای نگهبان نظر خود را اعلام نکرده است:« نامه‌ای را اخیرا به شورای نگهبان نوشتیم و این شورا پاسخ وضعیت و تعیین تکلیف نمایندگی آقای تاجگردون را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این شعبه ارسال نکرده است.» با این حال به گزارش فارس،همزمان با اظهارات سخنگوی شعبه درخصوص تشکیل اولین جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون ، مالک شریعتی نماینده مردم تهران که یکی از 9 معترض اعتبار نامه این نماینده است، درباره حضور معترضان به اعتبارنامه تاجگردون  در شعبه 12 مجلس، اظهارکرد: «در جلسه شعبه 12، 7 نفر از اعضای شعبه حضور داشتند که تا ساعت 9 و نیم تعداد اعضا به 10 نفر رسید و با این که آقای موسوی لارگانی رئیس شعبه 12 کسالت داشتند و تعداد اعضای شعبه به حدنصاب نرسید، جلسه‌ برگزار شد اما حد نصاب نداشت.» گفتنی است طبق ماده 30 قانون آیین نامه داخلی مجلس اگر همین روند ادامه پید اکند و مهلت بررسی پنج روزه شعبه به پایان برسد، هیئت رئیسه مجلس نسبت به فرایند ومسیر بررسی  اعتبارنامه نماینده تعیین تکلیف خواهد کرد.