نباید بهانه به دست فیفا بدهیم


رییس پیشین فدراسیون فوتبال شایعه تشکیل کمیته "عادیسازی" در فدراسیون و انتخاب خودش برای رییس این کمیته را منطقی نمیداند.

علی کفاشیان در گفتوگو با ایسنا، در واکنش به این که گفته شده فیفا برای تسریع در اصلاح اساسنامه به دنبال تشکیل کمیته "عادیسازی


" در این فدراسیون است و از او به عنوان رییس موقت فدراسیون در این دوران نامبرده شده است، تاکید کرد: اصلاً این موضوع منطقی نیست. الان هم هیات رییسه قانونی است و من هم نایب رییس هستم و اگر لازم باشد حاضرم کمک کنم. وی درباره ایراد فیفا به پیشنویس اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: چندین سال قبل که قصد ایجاد برخی اصلاحات در اساسنامه فدراسیون را داشتیم، موارد را به فیفا بردیم و صحبت کردیم اما آنها ایراد گرفتند.

نماینده ما به فیفا رفت و با مسوولان کمیته مقررات به گفتوگو پرداخت و در نهایت موارد اصلاحی تأیید شد. باید این قبیل مسائل را زودتر مطرح و به تصویب برسانیم. وی با بیان این که ایرادهای فیفا به پیشنویس اساسنامه بیخود است، افزود: احتمالاً ایرادهای فیفا مربوط به مسائل انشایی است و خواستار اعمال مسائلی مانند یک حرف "و"، "ن"، "ب" و ... این مسائل هستند. کمیته حقوقی و تدوین مقررات باید سریعتر این اصلاحات را انجام دهد و به دست فیفا بهانه ندهد.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال با رد ادعای ایراد ۸۰ موردی فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من درباره این نامه شنیدهام. ایراد ۸۰ موردی فیفا صحت ندارد و نبی هم گفت که برخی اطلاعات غلط میدهند و امانتدار نیستند. مثلاً فیفا میگوید در فلان بند کلمه فرهنگی یا کلمه اجتماعی را هم بنگنجانیم. ما باید سریعتر این کارها را بکنیم و به فیفا آتو ندهیم تا اساسنامه زودتر تصویب شود.