همه‌ آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر

 در شش روز اخیر (۱۱ تا 16 خرداد) آتش‌سوزیهای زنجیره‌ای در جاهای گوناگون کشور، از جنگلها و مراتع و بوستان‌ها گرفته تا پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها، سر تیتر خبرها بوده است.
«مردم‌سالاری آنلاین» گزیده‌وار نگاهی به این آتش‌سوزیها انداخته است.
 ۱۵ خرداد
آتش در مراتع بخش سوسن ایذه: این آتش‌سوزی در مراتع اطراف روستای سرچاه دوپک و آب کنارک بخش سوسن افتاده ‌است.


آتش‌سوزی در جنگل‌های اندیکا: ۲۰ هکتار از مناطق جنگلی در مجاورت روستاهای آب بید و آب کره اندیکا در خوزستان دچار آتش‌سوزی شده‌اند. در خاموش کردن آتش، تا کنون یک تن مصدوم شده است.
آتش عمدی در مراتع روستای چپانلوی شیروان
آتش در بوستان چوبی:  در این آتش‎سوزی وسایل بازی‌ این بوستان ساحلی اهواز دچار حریق شدند. ظاهرا افرادی ناشناس با قرار دادن لاستیک زیر وسایل بازی و آتش زدن آن باعث ایجاد این آتش‎سوزی شده‌اند.
ادامه‌ی آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی استان کهگیلویه و بویراحمد
آتش‌سوزی در ارتفاعات بلوار نماز مشهد: بخشی از ارتفاعات مشرف به بلوار نماز به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع در چندین نقطه دچار آتش‌سوزی شده و حریق در حال گسترش و سرایت به اطراف بوده که آتش‌نشانان به همراه گروه‌های مردمی که در محل حضور داشتند اقدام به مهار این آتش‌سوزی کرده‌اند.
 ۱۴ خرداد
آتش در پالایشگاه تهران: نشت بنزین و ترکیب آن با اکسیژن محیط موجب اشتعال سریع و غافلگیری کارگران خط تولید این پالایشگاه شد و یک تن نیز جان خود را از دست داد.
حریق در انبار فولاد خوزستان: تراورسهای خط ریلی قدیمی و چوبی از رده خارج شده در شرکت فولاد خوزستان در انبار کارگاه خطوط ریلی در ضلع شمالی شرکت نگهداری می‌شدند که ۱۴ خردادماه این تراورسها که از جنس چوب اشباع در مواد نفتی هستند آتش گرفتند.
آتش‌سوزی در محوطه تاریخی ربع رشیدی تبریز
آتش‌سوزی احتمالی در گروه قطعات فولاد ایران در بزرگراه تهران-کرج
 ۱۳ خرداد
بروز چهار فقره آتش‌سوزی در مراتع استان خراسان شمالی: علت بروز یکی از این آتش‌سوزیها انداختن سیگار توسط مسافران بوده است.
سوختن ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم چرام: این آتش‌سوزی عمدی بوده و عامل آن نیز دستگیر شده است.
آتش در بوستان جنگلی افرا در جنوب تهران: حریق در بخشی از این بوستان به مساحت حدود ۲۰۰۰ متر مربع رخ داده است.
آتش‎سوزی کارخانه‌ی بازیافت کاغذ بینالود: آتش‌سوزی گسترده در انبار روباز کاغذ این کارخانه به مدت ۱۰ ساعت ادامه داشت که با کمک نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.
آتش‌سوزی خائیز در خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه که از روز پنج‌شنبه ۸ خردادماه آغاز شده و از جنگلهای خوزستان نیز به جنگلهای کهگیلویه سرایت کرده بود، برای چندمین بار در هر دو استان مهار شد. طی خاموش کردن آتش خائیز جوانی ۲۸ ساله دچار سوختگی و ۹ تن نیز دچار مصدومیت شدند. آتش‌سوزیهای خسرج و خائیز صد درصد عمدی بوده است و افراد خاطی شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند. 
آتش‌سوزی کارخانه تولید کاغذ در محور ملایر- اراک:  حدود ۵۰ تن از کارتن‌های مستعمل آتش گرفته و از بین رفته است.
آتش گرفتن واگن‌های فرسوده متعلق به شرکت رجا در ایستگاه آپرین اسلامشهر
آتش گرفتن درختان روبروی دانشگاه آزاد پردیس و دانشگاه امام صادق تهران
 ۱۲ خرداد
آتش در چیتگر: بخشی از بوستان چیتگر، واقع در غرب تهران، دچار آتش‌سوزی شد. این آتش‌سوزی خسارت جانی نداشت اما باعث سوختن تعدادی از درختان بوستان چیتگر، بوته‌ها و یک سوله انبار
 لوله شد.
‏آتش در جنگل‌های دیل گچساران: این آتش‌سوزی که از صبح روز جمعه نهم خرداد آغاز شده بود پس از تلاش چهار روزه مهار و خاموش شد.
سه آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع بهمئی: ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی بهمئی طعمه‌ی حریق شد.
۱۱۰ فقره آتش‌سوزی در استان‌های جنوبی و زاگرسی:  رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفته است که در طول هفته گذشته ۱۱۰ فقره آتش‌سوزی در استانهای جنوبی و زاگرسی، به‌خصوص ‏استانهای بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و استان فارس، به وقوع پیوسته است.
 ۱۱ خرداد
آتش در دشتستان: ۱۱۰۰ هکتار از مراتع ارتفاعات کوه سیاه‌بخش بوشکان دشتستان در اثر صاعقه در آتش سوخت.
آتش در کرخه: ۵۰ هکتار از جنگل‌های کرخه در آتش سوخته است و بیش از ۵۰ هزار اصله درخت و نهال طعمه حریق شده‌اند. پوشش گیاهی کرخه عمدتا درختان بومی گز، پده و کنار است.
آتش‌سوزی در بوستان ولایت تهران
سوختن ۳۳ هکتار از مزارع، مراتع و باغات ایوان: در این آتش‌سوزی پنج هکتار از مزارع گندم، دو و نیم هکتار از مراتع طبیعی، ۶۶ انبار کاه، ۲۰۰ اصله درخت میوه‌ی باغداران منطقه و ۲۶ هکتار از محصولات باقی مانده‌ی کشاورزی که برای چرای تابستانه دام استفاده می‌شد آتش گرفت.
آتش در زیستگاه قوچ وحشی خوزستان: این آتش‌سوزی در حوالی روستای آبگنجی و در محدوده‌ی منطقه حفاظت‌شده کرائی و در اثر سرایت آتش ناشی از سوزاندن عمدی بقایای گیاهی برداشت محصولات کشاورزی به مراتع منطقه اتفاق افتاد.