آب به غیزانیه رسید

پریسا عظیمی
خبرنگار
امروز با شروع پمپاژ آب در فاز اول خط لوله غیزانیه به طول 25 کیلومتر، تا حداکثر سه روز آینده آب به غیزانیه اهواز می‌رسد.
«عادل حرباوی»، قائم‌ مقام شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفت‌و‌گو با «ایران» با اعلام این خبر اظهار داشت: شست‌ وشوی خط انتقال آب به غیزانیه و نصب شیرهای هوا به پایان رسیده وآب بزودی به غیزانیه و مشرحات می‌رسد.


حرباوی با بیان اینکه این آب به حدود 30 روستایی که جمعیت بیشتری دارند می‌رسد، تصریح کرد: در این روستاها نزدیک به 25 هزار نفر سکونت دارند که از این آب بهره‌مند می‌شوند.
به گفته قائم‌ مقام شرکت آب و فاضلاب خوزستان، کار احداث پروژه آبرسانی به غیزانیه‌ از تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان به ظرفیت 15هزارمترمکعب در روز تا ایستگاه تقویت فشار صفیره به اتمام رسیده و روزانه 12 هزارمترمکعب آب از این تصفیه‌خانه برای غیزانیه پمپاژ می‌شود.
وی منبع تأمین این آب را از رودخانه کارون عنوان کرد و افزود: در طول مسیر ۲۵ کیلومتری این خط تاکنون با مورد خاصی که نیاز به تعمیر داشته باشد، مواجه نشدیم و کار شست‌وشوی این خط بدون هیچ مشکلی پایان یافت. مراحل نهایی آزمایش و شست ‌وشوی خط هم تمام شده و مردم غیزانیه زودتر از آنچه به آنها وعده داده شده به آب می‌رسند و نیاز آب شرب پایدار منطقه تأمین خواهد شد. این آبرسانی یک هفته زودتر از موعد اعلام شده اتفاق می‌افتد.
حرباوی ادامه داد: اجرای خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب به طول ۴۳ کیلومتر و اتصال به تصفیه‌خانه یادگار امام هم با هدف رساندن آب به بخش مشرحات غیزانیه انجام شده و به اتمام رسیده و پس از انجام آزمایش‌های نهایی و در صورت نبود مشکل، از امروز به این بخش نیز آب می‌رسد. با آبرسانی به بخش مشرحات حداقل 8 روستای دیگر صاحب آب شرب می‌شوند.