رئیس قوه قضائیه با اشاره به اعتراضات در غرب: سرکوب مردم بی‫نتیجه است

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز پرچم عدالتخواهی و تحولخواهی پس از امام(ره) به دست مقام معظم رهبری است و ایشان در سیره و سلوک‎شان نشان داده‌اند که اهل ایجاد تحول هستند.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با بیان این‎که عدالتخواهی باید سرلوحه اندیشه و اقدامات مجریان عدالت باشد تا مردم به معنی واقعی کلمه طعم شیرین عدالت را بچشند، از اقدامات صورت گرفته در ادوار مختلف دستگاه قضایی تقدیر و تاکید کرد: اراده جدی نیروهای کارآمد می‎تواند منشاء خدمات و تحولات و انجام کارهای بزرگ باشد.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراضات عمومی در غرب، اظهار کرد: مستکبران سال‎ها با کشتار و خونریزی حقوق ملت‎ها و مستضعفین را تضییع کرده‎اند و اعتراضاتی که در پی یک اقدام نژادپرستانه شکل گرفت، فریاد آزادیخواهان جهان در برابر ظالمان است که با سرکوبگری و برخوردهای پلیسی خاموش نمی‎شود. رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به قاطعیت دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده‎های فساد اقتصادی، یکی از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی را پناه‎ دادن غربی‌ها به مجرمان و مفسدان و غارتگران اموال مردم و منافقین عنوان کرد و گفت: این‎که غرب به یک متهم یا مجرم اقتصادی که با پول‎های حرام فرار کرده پناه بدهد، با هیچ‎یک از قواعد بین المللی سازگار نیست.
وی با بیان این‎که مبارزه با پولشویی و جرایم سازمان یافته صرفاً با تدوین و تصویب معاهدات و میثاق نامه‎ها تحقق نمی‌یابد بلکه باید اراده جدی برای اجرای این میثاق نامه‎ها هم باشد، دادستان کل کشور و معاون بین‌الملل قوه قضائیه را مامور پیگیری استرداد متهمان متواری پرونده‎های مفاسد اقتصادی کرد. آیت‎الله رئیسی همچنین به کسانی که نام آنها به عنوان متهم در پرونده‎های فساد اقتصادی مطرح است اما از کشور خارج شده‎اند نیز هشدار داد که احساس نکنند می‎توانند از چنگ عدالت فرار کنند و تسلیم شدن در برابر قانون و عدالت را هم به نفع خودشان و هم برای جامعه مفید دانست.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» تاثیر تامین منابع مالی بر صنعت خودروسازی را بررسی کرد خرج بیهوده برای خانه کلنگی خودروسازان جلال خوش‌چهره پرهیز از نشانه‌های اغواگر در آمریکا چتر حمایت قانونگذار بر سر کودکان و نوجوانان چه رفتارهایی از سوی نمایندگان باعث خدشه‌دار شدن شان مجلس و جایگاه نماینده می‌شود؟ پس از جورج بوش و میت رامنی، کالین پاول نیز از ترامپ اعلام برائت کرده است جمهوری‫خواهان علیه کاندیدای جمهوری‫خواهان محتکران خودرو ممکن است به احکامی تا 20 سال حبس هم محکوم شوند رفع ابهام از حواشی احتکار خودرو آیا ادبیات می‌تواند در کاهش خشونت‌های خانگی موثر باشد؟ کتاب به جای داس رئیس جمهوری در دومین جلسه برنامه‌ریزی برای تحقق شعار جهش تولید: جهش تولید رمز عبور از مشکلات کشور است بلندترین خیابان ایران در چه صورت می‌تواند به لیست میراث جهانی یونسکو اضافه شود؟ آیت‌الله خامنه‌ای با تسلیت درگذشت رمضان عبدالله : رئیس قوه قضائیه با اشاره به اعتراضات در غرب: سرکوب مردم بی‫نتیجه است