قدر سينما را بدانيم

بازگشايي سينما در اول تير خبر خوب اين روزهاي سينماست، نزديك به چهار ماه است كه سالن‌هاي سينما رنگ مخاطب را به خود نديده و هيچ فيلمي بر پرده سينماها اكران نشده و حالا قرار است از ابتداي تير دوباره شاهد شور و شوق مردم براي فيلم ديدن باشيم. يادمان نرود اولين مكاني كه با شيوع بيماري كرونا تعطيل شد، سينما بود و حالا سينما آخرين مكاني است كه در آن به روي مردم باز مي‌شود. اگر يك‌سال هم از تعطيلي سينما مي‌گذشت هيچ اشكالي نداشت چون سلامتي مردم براي ما اهميت زيادي دارد، اما به عنوان مدير سينما نمي‌توانم كتمان كنم كه دلم براي شور و اشتياق و استقبال مخاطبان از فيلم‌هاي روي پرده تنگ شده است، حتي در چهار ماه گذشته سعي مي‌كردم كمتر به سينما بروم تا از نبود حضور مردم در سالن ناراحت نشوم، وقتي هم به سالن‌هاي سينما سر مي‌زدم غم عجيبي در وجودم حس مي‌كردم. 
هيچ پيش‌بيني خاص و حدس و گماني درباره بازگشايي سينما و ميزان موفقيت فيلم‌ها در اكران ندارم، اما حدس مي‌زنم مردم دل‌شان براي سينما تنگ شده باشد و فيلم‌ها مخاطبان خود را خواهند داشت، براي اينكه اين اواخر با اين پرسش از جانب مردم مواجه مي‌شوم كه زمان اكران فيلم‌ها و بازگشايي سالن‌هاي سينما چه زماني است؟ چه كسي فكرش را مي‌كرد چراغ پرفروش‌ترين مجتمع‌هاي سينمايي در ايران با يك اتفاق كوچك خاموش شود؟ اين اتفاق يك شوك عجيب بود براي اينكه قدر داشته‌هاي‌مان را بدانيم، قدر فيلم‌هاي سينماي ايران و اساسا قدر سينماي ايران را بدانيم، ‌آن هم سينمايي كه در دنيا افتخارات و جوايز زيادي كسب كرده و بومي‌ترين فيلم‌ها در آن ساخته مي‌شود. 
سينماهاي زيادي در چند وقت اخير افتتاح شده و به زودي درهاي بيست و پنج سالن جديد ديگر هم به روي مخاطبان باز مي‌شود. قرار است در منطقه نازي‌آباد پرديس سينمايي «لوتوس مال» با 14 سالن بازگشايي شود. اميدواريم در سال پيش‌رو بازگشايي سالن‌هاي جديد سينما و نمايش فيلم‌هاي خوبي كه در صف اكران قرار دارند باعث شوند سينما روند عادي خود را پي بگيرد. از امروز مراحل ضدعفوني و گندزدايي سالن‌هاي سينما را آغاز مي‌كنيم. سيستم‌هاي تهويه سالن‌هاي سينما به گونه‌اي است كه هوا در سالن سينما جريان داشته باشد. تمام تلاش‌مان را مي‌كنيم تا مخاطبان با اطمينان خاطر و با حفظ سلامتي‌شان به تماشاي فيلم‌ها بنشينند.