هشـدار! کرونا در خراسان رضوی همچنان صعودی

رضایی -کرونا دوباره در استان اوج گرفته است، این خبری است که این روزها بیشتر از هفته های قبل به گوش می رسد ،کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از هر چیزی رعایت نشدن اصول بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را متهم ردیف اول این اوج گیری معرفی می کنند. دکتر حمیدرضا رحیمی، رئیس کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با «خراسان رضوی» در این زمینه می گوید: وضعیت کلی استان هم اکنون خبر از آمارهای افزایشی می دهد، به دلیل این که بیش از سه میلیون نفر از جمعیت استان در مشهد زندگی می کنند وقتی آمارها در مشهد افزایش پیدا کند طبیعتا آمار استانی نیز به صورت چشمگیری دستخوش تغییرات می شود و هم اکنون آمار شهر مشهد افزایشی است.
وضعیت بیمارستان ها چگونه است؟
وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بیمارستان های ارائه کننده خدمات بستری بیماران کرونایی در مشهد چگونه است؟ اظهار می کند: ظرفیت بیمارستان شریعتی به صورت کامل پر شده است و اورژانس عدالتیان نیز خدمات رسانی به بیماران تنفسی را در دستور کار دارد، بیمارستان قائم (عج) نیز علاوه بر تخت های مخصوص بستری بیماران کرونایی، قسمتی از تخت های بخش های عادی را مجدد به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده است ولی هم اکنون مشکلی از نظر تخت خالی برای بستری این بیماران نداریم. رحیمی درباره شهرهایی که هم اینک در استان وضعیت قرمز پیدا کرده اند نیز یادآور می شود: هم اکنون مشهد، قوچان، تایباد و تربت جام در وضعیت قرمز قرار گرفته اند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی برای بازگشت محدودیت ها در استان اتخاذ شده است؟ می گوید: ما آمار لحظه به لحظه را در اختیار وزارتخانه می گذاریم و وزارتخانه بعد از بررسی اگر نیازی به اعمال محدودیت ها باشد اطلاع رسانی می کند ولی  هنوز تصمیمی برای اعمال محدودیت ها گرفته نشده است. رحیمی تصریح می کند: در خصوص حمل و نقل عمومی درون شهری و مترو نیز قرار بر این است که ستاد ملی کرونا و وزارت کشور در شهرهایی که  مترو فعال است موضوع را بررسی کنند اما ما هنوز پیشنهاد جداگانه ای برای ستاد ملی کرونا در این زمینه نفرستاده ایم.همچنین به گزارش وب دا، انجیدنی  دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان این که از  امروز(اول تیر ماه )با دستور رئیس دانشگاه ، ۵۰ درصد ظرفیت تمامی بیمارستان های زیر پوشش به بیماران کرونایی اختصاص می یابد، اظهار کرد: علاوه بر این تمامی بیمارستان های زیر پوشش موظف به رعایت تریاژ دو سطحی هستند.دکتر بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در مراکز درمانی، تمرکز پذیرش در بیمارستان امام رضا(ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافت.
خراسان رضوی در وضعیت هشدار
همچنین به گزارش ایسنا، دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز گذشته با تشریح آخرین وضعیت بروز بیماری کووید-۱۹ در کشور گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.