ترامپ بار دیگر از آرزویش برای مذاکره با ایران گفت


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در شهر «تالسا» گفت که می‌تواند بهترین و سریع‌ترین توافق را با ایران انجام دهد.
ترامپ در ادامه مدعی شد: اگر ایران الان با من توافق کند هزینه کمتری دارد و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هزینه سخت‌تری دارد.
به گزارش انتخاب، وی در سخنرانی انتخاباتی خود در گردهمایی شهر تالسا گفت: ایران می‌خواهد جو بایدن برنده شود. رئیس‌جمهور اوباما به آنها پول نقد داد‌ و در حال حاضر وضع‌شان خوب نیست. ایران می‌خواهد با من توافق کند اما جان کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد شما صاحب آمریکا می‌شوید در حالی که اگر الان با من توافق کنند هزینه کمتری دارند، بعد وحشتناک‌تر است.
دولت آمریکا اکنون هم در بحران کرونا دست و پا می‌زند و هم درگیر اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی در ایالت‌های مختلف است.


ترامپ تقلا می‌کند تا دستاوردی در سیاست خارجی کسب کند. یکی از بهترین فرصت‌ها برای وی، «فتودیپلماسی با ایران»(دیدار نمایشی برای اثبات عقب‌نشینی طرف مقابل) است.
رئیس‌جمهور آمریکا به هیچ عنوان از مذاکره به‌دنبال معامله نیست، بلکه هدف اصلی وی دائمی کردن محدودیت‌های برجام و تعمیم خسارت محض توافق هسته‌ای به دیگر مولفه‌های قدرت کشورمان است.
دولت تروریست آمریکا در زمستان سال گذشته، در اقدامی جنایتکارانه سردار سلیمانی را به شهادت رساند. ملت ایران هیچ‌گاه با قاتلین سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پشت میز مذاکره نمی‌نشیند.
سایر اخبار این روزنامه