«نسیم افغانی» همراه یوسف‌های ایرانی آمد

سرویس سیاسی جوان آنلاین: سردار باقرزاده، رئیس کمیته مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم استقبال از پیکر شهدا که به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور مردم صورت پذیرفت، گفت: این شهدای گرانقدر مربوط به عملیات والفجر مقدماتی، والفجر یک، رمضان، خیبر، بدر، کربلای ۴، کربلای ۵، بیت‌المقدس ۷ و همچنین عملیات‌های تک دشمن در انتهای جنگ هستند. این شهدا مربوط به یگان‌های مختلف سپاه و ارتش هستند.
سردار باقرزاده با اشاره به ورود پیکر شهید افغانستانی دفاع مقدس «نسیم افغانی» افزود: ما امروز پیکر عزیزی را همراه خود داریم، همانطور که ملت عزیز ما و همچنین مردم شریف افغانستان اطلاع پیدا کردند، پیکر برادر مجاهد مهاجری به نام شهید «نسیم افغانی»، در بین پیکر‌های مطهر شهدا است که با بازگشت نسیم خوش افغانی، ان‌شاءالله بوی خوش یوسف‌های ایرانی هم در پیش خواهد بود.
باقرزاده که پیش‌تر طی یک ویدئو درخواستی را برای شناسایی این شهید افغانستانی دوران دفاع مقدس مطرح کرده بود، در حالی که کلاه تفحص شده همراه شهید «نسیم افغانی» را بر سر داشت گفت: برخی از رزمندگانی که با ایشان بودند به ما اطلاع دادند که پدر، مادر، خواهران و برادران شهید در حمله نیرو‌های اشغالگر شوروی سابق به شهادت رسیده‌اند. شهید خانواده‌ای ندارد، اما به خانه دوم خودش، ایران عزیز بازگشت. این شهید نماد و نمونه‌ای است از شهدای بزرگوار ملت بزرگ افغانستان، ملّت مجاهدی که در راه مقاومت همواره با ما بودند و الآن هم هستند.
تدفین پیکر شهید نسیم افغانی در حرم رضوی به امر رهبر انقلاب


ساعاتی پس از اعلام ورود پیکر شهید نسیم افغانی به کشور و ذکر این نکته که تمام افراد خانواده این شهید بزرگوار در بمباران نیرو‌های اشغالگر شوروی سابق در افغانستان به شهادت رسیده‌اند، سردارباقر زاده در گفتگو با شبکه خبر سیما از امر مقام معظم رهبری در خصوص تدفین پیکر شهید «نسیم افغانی» در حرم مطهری رضوی خبر داد.
باقرزاده گفت: تدفین پیکر این شهید افغانستانی دفاع مقدس در حرم نورانی امام هشتم (ع) آن هم به امر مقام معظم رهبری دلیل محکمی بر مودت و دوستی دو ملت ایران و افغانستان و دلیل قاطعی بر حق شناسی ملت ایران نسبت به ملت افغانستان است که چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم، دوشادوش رزمندگان ایرانی مجاهدت کردند.
طبق گفته سردار باقر زاده قرار است کلاه و دیگر وسایل برجای مانده از شهید نسیم افغانی در غرفه‌ای که به زودی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شهدای افغانستانی ایجاد می‌شود، در معرض دید عموم قرار گیرد.
شهید نسیم افغانی از آرپی‌جی زن‌های عملیات والفجر ۱ بود که فداکارانه برای بازگرداندن پیکر یک فرمانده شهید ایرانی به دل آتش دشمن می‌زند و به شهادت می‌رسد. از سردار شهید شوشتری نیز نقل شده که شهید نسیم افغانی گفته بود: «من پیشمرگ شهید آخوندی می‌شوم».