تحقیر فقرا

آفتاب یزد- گروه شبکه: به تازگی ویدئویی کوتاه از اظهارات مهران مدیری در برنامه دورهمی، که مربوط به سری قبل این برنامه است در فضای مجازی بازنشر شده که تلخ و ناراحت‌کننده است. او دراین فیلم می‌گوید:«انگار نگران قیمت دلار بودن یک کلاس خاصی داره. تا می‌گویند گران شد همه مان جیغ می‌زنیم. جیغ میزنه ولی تا حالا یک دسته صد دلاری از نزدیک ندیده. یعنی اگر کنار پیاده رو ببینه فکر می‌کنه از این صابون سبزهاست بعد مدام نگران دلار» این اظهارات مهران مدیری که بسیاری آن را توهین به قشر ضعیف جامعه قلمداد کرده‌اند در حالی است که این روزها قیمت دلار به 20هزار تومان رسیده و این افزایش قیمت زندگی بسیاری از اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که بابت گرانی‌های اخیر اعتراض و گله دارند. آقای مدیری! برخی از مردم حتی اگر دلار هم ندیده باشند، اما به خوبی تاثیرات افزایش قیمت دلار را در زندگی‌شان درک و لمس کرده اند.
> واکنش کاربران
حالا کاربران شبکه‌های اجتماعی به رفتار مهران مدیری که با حرفهایش نمک به زخم مردم پاشیده است واکنش نشان داده اند. واکنش‌هایی که نشان از ناراحتی آنها از وی دارد.
یکی از کاربران نوشته است:« مهران مدیری می‌دونه نگرانی قشر ضعیف از افزایش نرخ ارز به خاطر چیه ولی وظیفه‌‌اش در دورهمی اینه که قشر ضعیف رو با زبان طنز، تحقیر و تمسخر سرکوب کنه. اندک آبرویی که داشتی هم با این برنامه دورهمی به باد دادی»


یکی دیگر از کاربران نوشته است:« مهران مدیری گفته کسایی نگران قیمت دلارن که تاحالا یه صد دلاری از نزدیک ندیدن (هر هر حضار) یکی از خاصیت‌های پول مفت زیاد ظاهرا اینکه هرچی بیشتر در میاری بیشتر تشنه‌اش میشی. چرا بازنشسته نمیشی مدیری»
دیگری نوشت:« دلار به چشم ندیدیم ولی تاثیرش روی زندگیمونو با وضوح فولHD داریم می‌بینیم.»
کاربر دیگری اینطور می‌نویسد:« آدمی که عموم مردم را تحقیر کند سلبریتی که نمک روی زخم مردم درمانده بپاشد آدم خوبی نمی‌تونه باشه و در نرمترین حالت لیاقت‌اش دلخوری ملی و طرد شدن است... به هنگام خودش به مهران مدیری و... یاد می‌دهیم، هر چه دارند از این ملت دارند»
کاربران دیگر نوشته‌اند: « مهران مدیری میگه شمایی که تابحال یه بسته 100دلاری از نزدیک ندیدی نگران قیمتش نباش! آره درسته ما از نزدیک ندیدیم... به قول شما با صابون سبزا اشتباه میگیریم... ولی این یادت باشه با پول همین مردمه که اینجایی و حالا داری تو روی مردم وای می‌ایستی وتوهین میکنی»، «ولی همین آقای مدیری واسه اجرای هر برنامه پول زیادی میگیره که بیاد فقرارو مسخره کنه!»، «مهران مدیری میگه بعضی‌ها 100 دلار رو از نزدیک ندیدن ولی برای بالارفتنش فریاد میزنن اونها میدونن با دلاربیست تومنی باید دارو و غذا و لباس و مسکن و بقیه موارد ضروری زندگی رو گرونتر تهیه کنن درآمد اونها دلار جهانگیری اما خرجشون دلاربیست تومنی چرا فریاد نزنن!؟»