رستاخیز روحانی

روحانی آرام آرام برآمد و زبان گشود. از همان لحظه‌ای که دولت یازدهم آغاز به کار کرد هجوم همه‌جانبه مخالفان تندرو و دلواپس هم شروع شد. در طول دوره چهار ساله بر هجمه به دولت افزوده شد و در مناظره‌ها با درنوردیدن مرزهای اخلاق به اوج رسید، اما روحانی شأن رئیس‌جمهور را حفظ کرد و پاسخی به هجمه‌ها نداد و اینک رستاخیز روحانی فرارسیده است. همه کسانی که گمان می‌کردند این همه هجمه و تخریب تاثیر گذاشته و از محبوبیت روحانی کاسته، این روزها با حیرت به اجتماع بنفش مردم نگاه می‌کنند. روحانی به هر شهری که می‌رود تنها و تنها حمایت می‌بیند و بس. آتش هجمه مخالفان تندتر شد و همزمان حمایت مردم هم در اجتماعات شهرهای مختلف یکی از دیگری باشکوه‌تر برگزار شد. از اصفهان و تبریز گرفته تا ساری و زنجان و اهواز. رئیس‌جمهور صبح دیروز به زنجان رفت و مردم این خطه از کشورمان با شعار «روحانی قهرمان، خوش آمدی به زنجان» از او استقبال کردند. برنامه سفر چنین بود که روحانی به جمع حامیانش در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان رفت و با استقبال پرشکوه مواجه شد. تا پیش از ورود روحانی به مجموعه ورزشی انقلاب، شرکت‌کنندگان بارها سرود یار دبستانی و ترانه دوباره ایران را با روشن کردن چراغ تلفن‌های همراه خویش همخوانی کردند و پس از ورود روحانی، دو جوان صخره‌نورد زنجانی از دیواره‌های سالن صعود کردند و پرچم بزرگ ایران را به اهتراز درآوردند. پس از آن ورزشگاه اهواز بنفش شد و جمعیت حاضر یک‌صدا فریاد می‌زدند «ما که هوا نداریم هنوز هواتو داریم.» این شعار پاسخی کوبنده به آنانی بود که دولت یازدهم را مقصر وضعیت هوای مردم خوزستان می‌دانستند. پلاکاردهای زیادی در دست مردم اهواز بود که روی آنها نوشته شده بود: « خوزستان یک کلام، روحانی والسلام»، «رای ما روحانی» و...
شرم و خجالت کجا رفت؟
حسن روحانی در جمع هزاران نفر از هواداران خود در این شهر گفت: در روز جمعه باید میان دو راه، یکی را انتخاب کنیم. یا به سمت قله برویم و پرچم ایران را به اهتزار درآوریم یا خدای ناکرده به سمت دره برویم و عزت خود را از دست بدهیم. کدام را انتخاب می‌کنید؟ این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم زنجان و مردم ایران راه قله را انتخاب خواهند کرد، تصریح کرد: به جوانان باید اعتماد کنیم. به روستاها نروید و به مردم دروغ بگویید. با اتوبوس مردم را جمع نکنید. در پادگان به آنها نهار ندهید. ایران همین سه چهار روز نیست. اخلاق و صداقت کجا رفت؟ مگر رهبر انقلاب نفرمود مر قانون. قانون کجا رفت؟ مگر رهبر انقلاب نفرمود حق‌الناس. حق‌الناس کجا رفت؟ روحانی ادامه داد: صداوسیمایی که کارمندان زحمتکشی دارد گرفتار یک باند سیاسی شده است. او با بیان اینکه اگر می‌خواهید به روحانی توهین کنید شما چهار سال توهین کنید بازهم اشکالی ندارد، خاطرنشان کرد: چرا به معلمان توهین می‌کنید. شما به دروغ می‌گویید ضد عفت و حجاب به بچه‌ها درس می‌دهند. شرم و خجالت کجا رفت؟ چرا در روستاها به روستاییان شریف ما می‌گویید به روحانی رای ندهید؟ چون یارانه شما قطع می‌شود؟ چرا دروغ می‌گویید؟ رئیس دولت تدبیر و امید ابراز داشت: روحانی می‌گوید به جای ۱۵۰ میلیارد سال ۹۵، ۶۰۰ میلیارد تومان به کشاورز بدهید. ما تصمیم گرفتیم که چهره واقعی ایران را به جهانیان معرفی کنیم. ما چهار سال قبل تصمیم گرفتیم که به جهانیان بگوییم مردم ایران، مردم خشونت و افراط نیستند. روحانی عنوان کرد: ما چهار سال قبل تصمیم گرفتیم درهای کشور را نبندیم و درها را باز کنیم و گردشکران بیایند و افتخارات معماری ما مانند گنبد سلطانیه و شور و شوق حسینی را در زنجان ببینند. او با اینکه ما نمی‌توانیم یک کشور عظیم را با نذر و صدقه اداره کنیم، یادآور شد: با این همه تجربه به چهارسال قبل بازنمی‌گردیم. ما به عقب برنمی‌گردیم. ما تصمیم گرفتیم مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه بدهیم. ما نمی‌خواهیم ایران تحریم شود. ما نمی‌خواهیم در بانک‌ها را ببندیم و در صرافی را باز کنیم. ما دیگر نمی‌خواهیم کشتی‌های بزرگ به بنادر ایران نیایند، بلکه به بنادر کشورهای جنوب ایران بروند و کانتینرها را ۷۰۰ دلار گران‌تر و با لنج به ایران بیاوریم. ما نمی‌خواهیم بالای کشتی ایران پرچم کشور کوچکی باشد، بلکه می‌خواهیم پرچم ایران باشد.
به خاطر انتخابات حاضر شدید سیاهنمایی کنید؟


روحانی گفت: افتخار ما این است که کشورمان اسلامی و حسینی است. به خاطر انتخابات حاضر شدید دین و اخلاق را بفروشید؟ به خاطر انتخابات حاضر شدید ایران را سیاه‌نمایی کنید؟ به خاطر رای می‌خواهید محرومان و فقرای جامعه ما را تحقیر کنید. او افزود: ما رای را برای کشور و ملت و اسلام می‌خواهیم. شما ظاهرا دین و کشور و مردم را برای رای می‌خواهید. دوران خرافت پایان یافته است. روحانی افزود: می‌گویند شبکه‌های ارتباطی بسته شود. چرا؟ آنها می‌گویند اتوبان‌ها را ببندید چون مردم تصادف می‌کنند، شما ماشین‌ها را درست کنید نباید برای تخلف یک نفر خیابان‌ها را بست. روحانی ادامه داد: آنها بهتر از شما دین را قبول دارند، دائم پشت تریبون‌ها نگویید آنها بی‌دین هستند. همه جوانان ما به خدا اعتقاد دارند. اگر باور ندارید تاسوعا به زنجان بیایید. رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه چرا به جوانان و دختران ما توهین می‌کنید، گفت: شما پاسدار عفت در کشور شده‌اید؟ پاسدار عفت ما زنان ما هستند. او تاکید کرد: روحانی خود را آماده کرده است تا آبرو و روح و جان و جسمش را فدای شما کند. رئیس دولت یازدهم با اشاره به برخی شعارهای شرکت‌کنندگان در این همایش خاطرنشان کرد: من می‌دانم شما چه می‌گویید؟ شما می‌گویید چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرد؟ با رای‌تان به روحانی قدرت بازو بدهید. روحانی اضافه کرد: من قبول دارم قدرت ما از اقتصاد، سیاست و نیروهای مسلح ماست اما قدرت واقعی متعلق به این جوانان عزیز است. اگر دشمنان ایران می‌ترسند از این جوانان می‌ترسند.
به دروغ نه! به تخریب نه!
 او خطاب به برخی مخالفان دولت یازدهم ابراز داشت: من از بعضی‌ها می‌خواهم که دوروبری‌ها، مسجد و شهر و احیای خود را نبینند، جوانان هم اهل احیا و دعا هستند. چرا فقط خود را انقلابی می‌دانید؟ این انقلاب برای همه جوانان است. چرا فقط نظام را متعلق به خود می‌دانید، این نظام متعلق به همه جوانان است. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما پای صندوق‌های رای می‌رویم، ابراز داشت: آنهایی که می‌خواهند قدرت در انحصار یگ گروه خاص باشد به آنها می‌گوییم قدرت ایران متعلق به همه ایران است. ما حصر قدرت در کشور را نمی‌پذیریم، ما حصر ایران را نمی‌پذیریم، ما تحریم ایران را نمی‌پذیریم. او با بیان اینکه به بعضی چیزها هم نه می‌گوییم، یادآور شد: به بداخلاقی نه! به دروغ نه! به تخریب نه! به تبعیض میان اقوام نه! به تبعیض میان مرد و زن نه! به جدا کردن جوانان نه! به شکست وحدت ملی نه! دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید.
تشکر روحانی از جهانگیری
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه تختی اهواز با بیان اینکه من در اینجا می‌خواهم از برادرم دکتر جهانگیری تشکر کنم، گفت: او به انتخابات و صحنه انتخابات قدم گذاشت تا اطلاعات لازم را به ملت ایران بدهد، او به صحنه انتخابات آمد تا واقعیت‌ها را در مناظرات بگوید. این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: من دکتر جهانگیری را خوب می‌شناختم، خدمات او را در دولت یازدهم به خوبی دیدم،اما خوب بود در انتخابات آمد تا همه مردم لیاقت‌های این سرباز دلیر ایران را ببینند، دکتر جهانگیری به شایستگی به افزایش آگاهی مردم کمک کرد و عملکرد دولت یازدهم را برای مردم تشریح کرد و امروز که ایشان با بزرگواری به نفع من انصراف اعلام کرده است. وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های جهانگیری به عنوان شخصیتی با کفایت، از خانواده شهید، ایثارگر،مجاهد، فعال که برای خوزستان تلاش‌های زیادی انجام داد،تصریح کرد:من از این سرباز فداکار انقلاب و ملت تشکر می‌کنم.
با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نخواهد شد
حسن روحانی در جمع مردم اهواز هم گفت: ‏ با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نخواهد شد. باید ویزا میان ایران و عراق برداشته شود تا مردم راحت رفت و آمد کنند. وی توضیح داد:‏ برای طرح کنترل ریزگرد در منطقه آیا با کشورهای همسایه باید رابطه بهتر داشته باشیم یا به دنبال تقابل با منطقه و جهان باشیم؟ با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم. با آتش زدن سفارت مشکل ریزگرد حل نمی‌شود. مردم خوزستان باید رابطه نزدیک‌تر با کشورهای هم‌جوار داشته باشند. بايد ويزا ميان ايران و عراق برداشته شود تا مردم راحت رفت و آمد كنند. روحانی گفت: این روزها ریزگرد اتهام و دروغ وجود دارد؛ ریزگرد سیاهنمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما فاصله بین اقوام رانخواهیم پذیرفت.چه کاره اید که مردم را تقسیم می‌کنید به انقلابی و غیرانقلابی؛ انقلاب متعلق به همه جوانان است. رئیس جمهور با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایران است، افزود: رهبری متعلق به همه جوانان ایران است. چرا مردم ایران را قطعه قطعه می‌کنید و درصد درست می‌کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. چرا در روستاها دروغ می‌گویید و توهین می‌کنید؟ چرا به معلمان و دانشجویان ایران توهین می‌کنید. مردم ایران عاشق اسلام هستند. این دروغ‌های شما تاثیرگذار نیست. چرا می‌گویید اگر روحانی انتخاب شود یارانه شما قطع می‌شود. ما می‌گوییم باید نظام تامین اجتماعی برای ایران فراهم شود. شما که علیه ایران توهین می‌کنید آیا این دولت یک اقدام مثبت نداشته است؟ آیا در گندم خودکفا نشدیم؟‌ آیا در نظام بهداشت و درمان بهتر نشدیم؟ روحانی ادامه داد: اینکه شما می‌گویید با اینکه هوا ندارید... (با شعار مردم جمله وی ناتمام ماند؛ ما که هوا نداریم، هنوز هواتو داریم) روحانی دلش به هواداری شما خوش است. می‌دانیم گرفتار ریزگرد هستید، همه مردم ایران دلشان به هوای خوزستان عزیز است، باید با ریزگردها مقابله کنیم، باید طرح ملی و فراملی را برای ریزگرد اجرا کنیم.قول می‌دهم یکی از اولین اولویت‌های دولت دوازدهم محیط زیست خوزستان باشد. همیشه هوای ما را داشته‌اید و باز هم دارید، ما هم با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود، آن روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق و زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم. رئیس جمهور خاطر نشان کرد: می‌دانم پساب‌های کارون چقدر مردم را آزار می‌دهد، از طریق تسویه فاضلاب‌ها این مشکل را رفع خواهیم کرد. این روزها گرد ریزگرد را بیشتر حس می‌کنم؛ ریزگرد اتهام، ریزگرد دروغ، ریزگرد سیاهنمایی، ریزگرد تضعیف ایران.