۵ رقمی شدن جان‌باختگان کرونا در ایران

سرویس جامعه جوان آنلاین: همچنین از ۲ هزار و ۶۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور، حدود نیمی از آن‌ها یعنی یک هزار و ۳۵۶ مورد بستری شدند.
طبق گزارش وزارت بهداشت در استان‌های کرمانشاه و کردستان گرچه موارد بستری کاهش داشته، اما وضعیت همچنان قرمز است. همچنین استان‌های خوزستان، هرمزگان، آذربایجان غربی و بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و البرز هم تغییرات فزاینده‌ای در موارد بستری داشته‌اند. آمار ابتلا به کرونا در پایتخت به عنوان پاشنه آشیل درمان کرونا در کشور، همچنان با روند افزایشی مواجه است. به گفته علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، بر اساس مطالعات پیش‌بینی می‌شود که ۱۴ تا ۲۰ درصد ساکنان شهر تهران تاکنون به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. وی با اشاره به آمار مبتلایان در مناطق مختلف تهران و گستردگی جغرافیایی و جمعیتی می‌گوید: «بیشترین میزان ابتلا به کرونا در تهران مربوط به منطقه ۴ شهری است که با ۹۰۰ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین منطقه شهری و جغرافیایی تهران به شمار می‌رود.»
به گفته زالی منطقه ۲ تهران با جمعیت ۸۰۰ هزار نفر در رتبه دوم از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و مناطق ۱۴ و ۵ نیز در رده‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند. کمترین میزان ابتلا به کووید ۱۹ در مناطق شهری تهران را مربوط به مناطق ۲۱ و ۲۲ ذکر کرد. همچنین بالاترین میزان مرگ و میر در تهران نیز به ترتیب مربوط به مناطق ۴، ۱۴، ۲ و ۵ است که با توجه به اینکه منطقه ۴ یکی از مناطق گسترده و پرجمعیت تهران است در رده اول از نظر میزان ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد. در جهان هم آمار ابتلا به کرونا به مرز ۱۰ میلیون نفر رسید که از این تعداد حدود ۵۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. امریکا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید ۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده‌است. از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از امریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند. دکتر «ویلیام شافنر» متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه وندربیلت ایالات‌متحده امریکا معتقد است: «موج دوم بیماری کووید ۱۹ در فصل پاییز نسبت به آنچه در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم، شدیدتر است.»
بنا به تأکید وی بیماری کووید ۱۹ بیش از آنچه آمار‌ها نشان می‌دهد رو به گسترش است.