دستگاه قضائی بر‌اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی‌کند

رئیسی در همایش سراسری قوه قضائیه: دستگاه قضائی بر‌اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی‌کند مرکز رسانه قوه قضائیه: رئیس قوه قضائیه در همایش سراسری قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: دستگاه قضائی بر‌اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی‌کند و نباید اجازه داد دشمن در صحنه‌سازی و عملیات روانی علیه نظام و سیستم قضائی موفق شود.
آیت‌الله رئیسی با تقدیر از تلاش‌های انجام‌شده از سوی مدیران دستگاه قضائی، قضات و کارکنان بیان کرد: تلاش وافری انجام شد که همواره با شرایط و وضعیت کرونا، کار در دستگاه قضائی با کندی مواجه نشود و حقوق مردم ضایع نشود. در دادسراها، زندان‌ها و بخش‌هایی از دستگاه قضائی که متکفل کار مردم بودند، تلاش این بود که کار انجام شود؛ حتی اگر خودشان در خطر قرار گیرند. او با تأکید بر لزوم حمایت قضائی از محرومان و اقشار ضعیف جامعه متذکر شد: نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود.
رئیس قوه قضائیه در همین راستا خواستار ایجاد سازوکاری شد تا کسانی که فاقد توان مالی برای تأمین هزینه‌های دادخواهی هستند، بتوانند از امکانات و خدمات قضائی بهره‌مند شوند.
او با یادآوری سه اولویت سال جاری مبنی بر «حفظ کرامت»، «مبارزه با فساد» و «رفع موانع تولید» که در اولین همایش رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها در سال ۹۹ به آن اشاره شده بود، به توجه جدی در این زمینه تأکید کرد و گفت: راهبردهای پیش‌رو با توجه به محوریت موضوع تحول است که اساس حرکت در این دوره است.


رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تأکید می‌کنم که دوستان درباره موضوع ماده ۴۷۷ دقت کنند و اگر موردی خلاف شرع بیّن است یا باید به‌صورت ویژه دنبال شود، این کار را حتما انجام دهید تا شاهد این نباشیم که هر روز پرونده‌ها در جریان باشند. اگر پرونده‌ای خلاف شرع باشد، قطعا به آن رسیدگی می‌شود و در استان‌ها و رؤسای کل درباره ماده ۴۷۷ فقط به‌صورت جلسه‌ بسنده نکنند و خودشان هم مباشرت کنند.
او افزود: امروز جلوه‌هایی از امید در کشور به برکت خون مطهر شهدا و اقدامات مخلصان و اخلاص مقام معظم رهبری پیدا شده است؛ اما باید روزبه‌روز افزون شود و افزون‌شدن آن در گرو اقدام و عمل است و با حرف نمی‌شود. در استان‌ها بدنه اجرائی توانمند کارآمد ما هستند و در مرکز باید به نحوی عمل شود که احساس مردم این‌گونه باشد که وضعیت متفاوت شده است.