خیز طارمی برای آقای گلی راهزنی طلایی جانسون و تجربه مرگ آریا !


 
 
ادامه درخشش مهاجم ایرانی در لیگ پرتغال


خیــز طارمی  برای آقای گلی!
 
رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ برتر پرتغال بار دیگر با درخشش مهدی طارمی، مهاجم ریوآوه همراه بود. ریوآوه بامداد چهارشنبه به مصاف تیم قدرتمند براگا رفت که این دیدار به لطف گلزنی‌های مهاجم تیم ملی ایران با نتیجه ۴-۳ به سود ریوآوه به اتمام رسید تا جایگاه این تیم در جدول بهبود پیدا کند؛ دیداری که با توجه به تقابل طارمی و پائولینیو در جدول گلزنان نیز به جذابیت آن افزود. مهدی طارمی موفق شد در دقایق ۳۴ و ۹۶ برای ریوآوه گلزنی کند و یک پاس گل نیز بدهد تا درخشش کم‌نظیر او باعث کسب 3 امتیاز حساس برای تیمش شود. گل دقیقه ۹۶ طارمی از روی نقطه پنالتی و زمانی به ثمر رسید که بازی با نتیجه تساوی ۳-۳ در جریان بود. ریوآوه با این پیروزی ۴۷ امتیازی شد تا به رده پنجم جدول صعود کند و تنها یک برد دیگر با براگا که در رده چهارم جدول باقی ماند فاصله داشته باشد. طارمی تاکنون ۱۳ گل در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده که او را بین 3 گلزن برتر این مسابقات قرار داده و با ادامه این روند می‌تواند نیم‌نگاهی به کسب عنوان آقای گلی هم داشته باشد. البته طارمی برای رسیدن به این مهم کار سختی خواهد داشت و باید در 5 هفته باقی‌مانده خودش را به کارلوس وینیسیوس 17 گله برساند و البته امیدوار باشد این مهاجم برزیلی هم نتواند به تعداد گل‌های خود بیفزاید. طارمی در شروع دوباره رقابت‌های لیگ پرتغال بعد از تعطیلات کرونایی برخلاف رقیب برزیلی خود که در گلزنی ناکام بوده عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در 5 مسابقه اخیر ریوآوه، 5 بار گلزنی کرده و یکی از پایه‌گذاران صعود تیمش به رده پنجم جدول و یک قدمی کسب سهمیه اروپا بوده است. ریوآوه در این مدت به ترتیب به مصاف تیم‌های فریرا، موریرنسی، بنفیکا، ویتوریا استوبال و براگا رفت و طارمی فقط مقابل فریرا موفق به گلزنی نشد. او در هر یک از دیدارهای ریوآوه برابر موریرنسی، بنفیکا، ویتوریا استوبال یک گل زد و هم موفق شد مقابل براگا 2 گل وارد دروازه حریف کند. مهدی طارمی که از بین تیم‌های بزرگ پرتغال تنها به براگا گل نزده بود، در این بازی دبل کرد تا براگا هم مثل دیگر تیم‌های بزرگ پرتغالی قربانی شم گلزنی مهاجم ملی‌پوش کشورمان شود. لژیونر آماده این روزهای فوتبال ایران با وجود این‌که زمزمه‌های رفتنش به بنفیکا در پایان فصل شنیده می‌شود، بدون توجه به مسائل نقل‌وانتقالاتی همچنان مشغول درخشش و جنگیدن برای آقای گلی در پرتغال است و بعد از جهانبخش می‌تواند دومین فوتبالیست ایرانی شود که عنوان آقای گلی در یک لیگ اروپایی را کسب می‌کند.
 
 
 
عاقبت طلای ونزوئلا در بانک انگلیس چه می شود؟
راهزنی «طلایی» جانسون
 
سرنوشت سپرده 1.8 میلیارد دلاری طلای ونزوئلا در بانک انگلیس به عنوان یکی از موارد نزاع بین دولت مادورو و خوان گوآیدو مخالف سیاسی وی، به گروگانی نزد لندن برای تحت فشار قرار دادن دولت قانونی مادورو تبدیل شده است. بانک انگلیس دومین بانک بزرگ نگه دارنده طلا در جهان پس از فدرال رزرو آمریکاست و حدود 250 میلیارد دلار طلا که مالکان آن کشورهای خارجی از جمله ونزوئلاهستند در آن جا نگهداری می‌شود.به نوشته آسوشیتدپرس، مناقشه بر سر تملک این حجم طلای ونزوئلا در بانک انگلیس در حالی ادامه دارد که قاضی دادگاه مربوط به این پرونده  قرار است به زودی تکلیف این مسئله را روشن کند که دولت ونزوئلا یا مخالفان صاحب این اندوخته طلا هستند.نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرده به این اندوخته طلا برای کمک به وضعیت اقتصادی در بحبوحه شیوع کرونا نیاز دارد. اما بانک مرکزی انگلیس به دلیل به رسمیت شناخته شدن خوان گوآیدو رهبر مخالفان به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا توسط دولت لندن، تاکنون از انتقال این اندوخته طلا برای دولت مادورو امتناع کرده است.مایکل کامیلری کارشناس مسائل ونزوئلا در اندیشکده مذاکره بین آمریکایی در این زمینه گفت: اگر مادورو به این اندوخته طلا دست یابد، مسئله به رسمیت شناخته شدن گوآیدو توسط دولت انگلیس تضعیف می‌شود.انگلیس درحالی رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور به رسمیت می‌شناسد که گوآیدو اوایل سال جاری میلادی در تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار کرد.به رغم حمایت لندن از گوآیدو، دولت جانسون همچنان با دولت کاراکاس روابط دیپلماتیکش را حفظ کرده است. روسیو مانیرو سفیر دولت مادورو همچنان در سفارت ونزوئلا در لندن حضور دارد و اندرو ساپر سفیر انگلیس نیز در سفارت این کشور در کاراکاس به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد. انگلیس اعتبارنامه دیپلماتیک به نماینده گوآیدو به عنوان سفیر ونزوئلا نداده است.دولت مادورو جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورش را عامل بیشتر مشکلات اقتصادی خوانده و به دنبال راه هایی برای حل و فصل چالش‌های مختلف است.اتحادیه اروپا، آمریکا و چند کشور دیگر «خوان گوآیدو» را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند اما ‌دولت مادورو همچنان از حمایت نیروهای مسلح و کشورهایی مانند چین و روسیه برخوردار است.
 
 
 
 
انفــجارهـــــای  تهـــــــران و  تجربه مرگ داور عصر جدید!
پربازدیدهای هفته در فضای مجازی چه بود و مردم به دنبال چه چیزی بودند؟
 
 این هفته طبق روال  هر هفته 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید و پرکاربرد را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با هم مرور می کنیم.
 
7 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل
کویتی پور و دخترش: کویتی پور که از مداحان شناخته شده کشورمان است همزمان با روز «دختر» قطعه کوتاهی با عنوان «دیگه نمیشه به عقب برگشت» را با همخوانی خواننده نوجوانی به نام «پریچهر» به تمام دختران تقدیم کرد که واکنش های زیادی را در پی داشت. برخی ادعا کرده بودند پریچهر دختر خود کویتی پور است که او تکذیب کرد.
جنگنده کوثر: هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با مأموریت پشتیبانی نزدیک هوایی است که به طور کاملا بومی ساخته شده و کشورمان را در زمره معدود کشورهای دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و کنترل آتش نسل ۴ قرار داده است.سه فروند از این جنگنده 5 تیر به نیروی هوایی ارتش تحویل داده شد.
امین زندگانی: انتشار تصاویر مراسم عقد این بازیگر با الیکا عبدالرزاقی نام این بازیگر را در این فهرست قرار داد.
ثبت نام مسکن ملی: 6 تیرماه آخرین مهلت ثبت نام مسکن ملی بود و به نظر می رسد بسیاری برای پیدا کردن سایت ثبت نام دست به دامن گوگل شده اند.
انفجار پارچین: جمعه شب ویدئوهایی از یک انفجار در شرق تهران در فضای مجازی بازنشر شد که دلیل آن انفجار مخازن گاز در منطقه پارچین بیان شد. خوشبختانه این انفجار و آتش سوزی بزرگ تلفات جانی نداشت.
موز پختنی: ویدئویی از تفاوت پلانتین با موز در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که درآن ادعا می شود بسیاری از موزهایی که در بازار موجود است، موز نیست و پلانتین است که باید آن را پخت و به موز پختنی معروفند.
انفجار در کلینیک سینا: دو شب پیش تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آن ها در کلینیک سینا واقع در خیابان شریعتی تهران باعث انفجار شدیدی شد که متاسفانه 19 نفر از کادر درمان و بیماران این کلینیک جان خود را از دست دادند.
 
7 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی
1. دلار شنبه ای 18,980 فروشنده ...
۶.۴۷ میلیون بازدید در ۱۶ کانال، تاریخ انتشار: 6/4
2. خلاصه بازی پرسپولیس و پیکان
4.25 میلیون بازدید در 453 کانال، تاریخ انتشار: 8/4
3. آخرین آمار از وضعیت مبتلایان به کرونا
۴.۰۸ میلیون بازدید در ۱۷۵۸ کانال، تاریخ انتشار: 6/4
4. شناسایی 2628 بیمار جدید در 7 تیر
۳.۸۱ میلیون بازدید در ۱۷۶۹ کانال، تاریخ انتشار: 7/4
5. حدنصاب اضافه شدن اجاره بها اعلام شد
۳.۷۳ میلیون بازدید در ۱۰۹۴ کانال، تاریخ انتشار: 8/4
6. خراسان رضوی در وضعیت قرمز
۳.۶۴ میلیون بازدید در ۱۶۳۶ کانال، تاریخ انتشار: 8/4
7. شدت موج دوم کرونا در پاییز بیشتر است
۳.۵۱ میلیون بازدید در ۸۷۲ کانال، تاریخ انتشار: 6/4
 
7 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا
سریال آقا زاده: آقازاده مجموعه‌ای نمایشی به نویسندگی حامد عنقاست که به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده و قسمت اول آن با استقبال خوبی همراه بوده است.
سید محمود موسوی خوئینی ها: نامه دبیرکل مجمع روحانیون مبارز که در آن سعی داشته مشکلات اقشار مختلف مردم و کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی را بر دوش کلیت نظام بیندازد هم با واکنش های مختلف همراه بود.
فیلم سینمایی جهان با من برقص: آخرین فیلم سروش صحت هم که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده، یکی از پربازدیدهای ویکی پدیا بود.
آریا عظیمی نژاد: صحبت های احسان علیخانی درباره تجربه مرگ عظیمی نژاد و ایست قلبی این داور عصر جدید نام او را در فهرست پر بازدیدها جا داد.عظیمی نژاد چند سال پیش به دلیل نارسایی قلبی به بیمارستان رفته و در آنجا به کما می رود و مرگ را تجربه می کند.
سریال همگناه: این سریال هم که در آن پرویز پرستویی و هدیه تهرانی ایفای نقش می کنند، مورد توجه مردم در ایام کرونا قرار گرفته است.
محمود قنبری: محمود قنبری که دوبلور نقش لینکلن بارز در سریال فرار از زندان و نقش داوس سی‌ورث در سریال بازی تاج و تخت بوده 6 تیرماه در برنامه دورهمی حضور داشت.
در بین پر بازدیدهای این هفته یک مقاله غیر اخلاقی هم به چشم می خورد.
 
7 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک
#سلامت_دانشجو و #تعویق_کنکورهای_سراسری: بسیاری از کسانی که امسال کنکور دارند و بسیاری از خانواده ها به دلیل شیوع کرونا درخواست تعویق تمام کنکورهای سراسری را داشته اند.
#کرونا: خب با اوج گرفتن دوباره کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جان باختگان، دوباره این هشتگ در توئیتر بسیار مورد استفاده قرار گرفت.
#حقوق_بشر_آمریکایی: تاریخ ۶ تا ۱۲ تیرماه به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است که در این هفته جنایات آمریکا و متحدانش علیه ایران و سایر کشورهای منطقه مرور می‌شود.
#تاجگردون: اعتبارنامه تاجگردون با گذشت بیش از یک ماه از شروع مجلس هنوز به طور رسمی تایید نشده و حالا که کمیسیون تحقیق هم آن را تایید کرده باید منتظر ماند و دید نماینده ها در صحن مجلس به اعتبارنامه تاجگردون رای می دهند یا خیر.
#شارمین_میمندی_نژاد: بعد از دستگیری میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی‌(ع) ویدئو ها و ویس هایی از او در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می داد او علیه سردار سلیمانی و حتی دین صحبت می کرده است. البته برخی هم معتقدند این صداها تقطیع شده است و نمی توان بر اساس صحبت های تقطیع شده قضاوت کرد.
#نسیم_دوستی: همزمان با برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهید نسیم افغانی از رزمندگان اتباع کشور افغانستان در حرم مطهر امام رضا (ع)، کاربران هشتگ‌هایی چون #نسیم_افغانی و #نسیم_دوستی را در صفحات خود داغ کردند.