تو در قلب‌ها ايستاده‌ای!

«آرمان ملي»: «سيروس گرجستاني» بازيگر باسابقه سينما و تلويزيون به‌دليل ايجاد ناراحتي در قفسه‌سينه از چهارشنبه شب در بيمارستان شهيد لواساني بستري بود و در نهايت صبح پنجشنبه براثر سکته قلبي درگذشت. بنا بر اين گزارش، از جمله سريال‌هاي زنده‌ياد گرجستاني که در 76سالگي جان به جان آفرين تسليم کرد، مي‌توان به «متهم گريخت» و همچنين سريال‌هاي «زن بابا» و «گاوصندوق» اشاره کرد. اين هنرمند در مستند پرتره «رخ» به تهيه‌کنندگي سيدمازيار هاشمي که براي اولين‌بار به زندگي اين هنرمند پرداخته بود، گفته است: «همه بازيگران دوست دارن کار خوب انجام بدن. عجيبه که ديگه امروزه براي من کار خوب نيست». طبق برنامه‌ريزي صورت‌گرفته از سوي خانه سينما بناست مراسم تشييع زنده ياد «سيروس گرجستاني» روز شنبه 14تيرماه ساعت 10و30دقيقه صبح در قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) برگزار شود.
حسرتي که بر دل «ايرج راد» ماند
ايرج راد با ابراز تاسف فراوان از درگذشت سيروس گرجستاني، اين اتفاق را بسيار ناگهاني و غيرقابل باور دانست. اين هنرمند که در اداره هنرهاي دراماتيک و در نمايش‌ها و پروژه‌هاي تصويري مختلفي با سيروس گرجستاني همکاري داشته، ادامه داد: اين اتفاق برايم بسيار تلخ و شوکه‌کننده بود به‌خصوص که پيش از عيد قرار بود سفري با هم داشته باشيم که به‌دليل کرونا، ميسر نشد و حالا حسرتش با من است. او با اشاره به دوره فعاليت مشترک با سيروس گرجستاني در اداره تئاتر يادآوري کرد: او يکي از ياران هميشگي من در اين اداره بود که به‌جز همکاري، رابطه بسيار دوستانه و نزديکي با يکديگر داشتيم. راد از گرجستاني به‌عنوان هنرمندي بي‌حاشيه، سالم و زحمتکش ياد و اضافه کرد: هنرمندي ارزشمند و مردي به تمام معنا بود. براي بازي در هر نقش با تمام وجودش مايه مي‌گذاشت. در کار تئاتر بسيار دقيق، با وسواس، همراه و کمک‌کننده بود. انضباطي که در کارش داشت، زبانزد خاص و عام بود. او با اشاره به فعاليت مستمر گرجستاني در ورزش در کنار فعاليت هنري افزود: با وجود تمام مشکلات، همواره فعاليت خود را در ورزش هم جدي مي‌‌گرفت چون معتقد بود لازمه کار هنري‌اش است. راد خاطرنشان کرد: هرگز ياد ندارم کسي از سيروس گرجستاني رنجيده باشد چون رفتارش با همه دوستانه و صميمانه بود به دور از هرگونه حسادت و خودخواهي و خودپسندي. اين هنرمند تئاتر که در اجراي نمايش «دکترکنوک» با گرجستاني همکاري داشته است، بازي او را در اين نمايش خيره‌کننده دانست و يادآوري کرد: کساني که اين نمايش را ديده‌اند، هرگز بازي درخشان او را فراموش نمي‌کنند. او سبک بازيگري خاص خود را داشت و حضورش روي صحنه و مقابل دوربين کاملا تاثيرگذار بود و مخاطب را جذب مي‌کرد چراکه با تمام وجودش به ايفاي نقش مي‌پرداخت. ايرج راد درگذشت سيروس گرجستاني را به خانواده اين هنرمند، پسرش سياوش، خانواده اداره تئاتر و ديگر هنرمندان و مردم ايران تسليت گفت و افزود: واقعا حيف شد. جايش خالي است.
جايگزيني براي گرجستاني نداريم


مهران غفوريان در برنامه راديويي «پنجشنبه جمعه» با اجراي منصور ضابطيان از زنده‌ياد سيروس گرجستاني سخن گفت. مهران غفوريان که مهمان تلفني «پنجشنبه جمعه» راديو ايران بود، اظهارکرد: تا پنج دقيقه پيش منزل آقاي گرجستاني بودم و سياوش پسر او مي‌گفت ديشب مي‌خواستم بابا را بغل کنم، اجازه ندادند و گفتند بايد جواب تست کروناي او بيايد و ببينيم که تست کرونا مثبت يا منفي است. در راه خانه بودم که گفتند تست کروناي پدر منفي است. پسر آقاي گرجستاني گريه مي‌کرد و مي‌گفت اي‌کاش زودتر گفته بودند و من پدرم را بغل کرده بودم. اين بازيگر افزود: سياوش گرجستاني مي‌گفت امروز صبح در راه بيمارستان بوده که برايش پيام تسليت مي‌فرستادند. هنوز خبر فوت را نشنيده بوده است. به بيمارستان رسيده و با دکتر صحبت کرده و دکتر گفته است متاسفانه آقاي گرجستاني از دنيا رفته است. غفوريان با اشاره به خاطره‌اي از سيروس گرجستاني تصريح کرد: افتخار اين را داشتم که در بسياري از کارها با او همکار بودم. از جمله فيلم «ناردون» آقاي حسن‌پور و سريال «زن‌بابا» که يکي از کارهاي خاطره‌انگيز من با آقاي گرجستاني بود. مجري فصل اول «اعجوبه‌ها» توضيح داد: در خاطرم هست يک سکانس 9دقيقه‌اي مشترک سر سريال «زن‌بابا» به کارگرداني سعيد آقاخاني با آقاي گرجستاني داشتيم. او استاد و پيشکسوت من بود و اين همکاري برايم افتخار بود. بازي او آنقدر شيرين و جذاب بود که اصلا احساس نمي‌شد که اين سکانس 9دقيقه‌اي است. وي تاکيدکرد: واقعا متاسف هستم. هرکدام از هنرمندان را که از دست داديم جايشان پر نشده است. کسي را نداريم که بتواند نقش‌هايي را که سيروس گرجستاني بازي مي‌کرد ايفا کند و جاي او باشد. واقعا متاسف هستم و به خانواده گرجستاني، خانواده سينما و تلويزيون تسليت مي‌گويم. مهران غفوريان در پايان بيان کرد: اين مدت خبرهاي بد زيادي شنيده‌ايم. کرونا جان خيلي از هموطنان ما را گرفته است و هنوز هم ادامه دارد. از مردم خواهش مي‌کنم مراقب سلامتي خود و اطرافيانشان باشند. پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند. در اين مدت فوتي‌هاي زيادي داشته‌ايم و خانواده‌هاي زيادي داغدار شده اند. انشاءا... در آينده روزهاي خوشي ببينيم. مردم ما حق خوشي و لياقت خوشي دارند. مردم استوار، محکم و باشرافتي داريم و آرزو مي‌کنم روزهاي خوبي براي اين مردم بيايد.
حيف شد که گرجستاني رفت
رامبد جوان که تجربه همکاري با سيروس گرجستاني را در فيلم «قانون مورفي» داشت، او را بازيگري دوست‌داشتني دانست و گفت: حيف شد زود از دنيا رفت. اين بازيگر و کارگردان سينما که سيروس گرجستاني يکي از آخرين کارهاي سينمايي‌اش را با فيلم «قانون مورفي» او ثبت کرده بود، بيان کرد: سال‌ها بود که من و آقاي گرجستاني حرفش را مي‌زديم که باهم کار کنيم و بالاخره در «قانون مورفي» اين اتفاق افتاد. من با عشق و افتخار از او دعوت کردم تا در اين فيلم بازي کند و وقتي قبول کرد، همه خيلي خوشحال شديم. جوان ادامه داد: سيروس گرجستاني آدمي بسيار دوست‌داشتني، مهربان و صبور بود. سرصحنه خيلي خوش‌اخلاق بود و با همه شوخي مي‌کرد ولي در عين حال در کارش بسيار جدي بود؛ آنقدر جدي که ترجيح مي‌دادي از او فاصله بگيري تا تمرکزش به هم نريزد. او با اشاره به درگذشت ناگهاني اين بازيگر اظهارکرد:‌ سيروس گرجستاني کارهاي زيادي در طول سال‌هاي فعاليت خود انجام داده که برخي آثارش هم ماندني شدند. خيلي حيف شد که رفت.