دولت از همسان‌سازي حقوق بازنشستگان كشوري در مهر ماه خبر داد

گروه اجتماعي | پس از سال‌ها مطالبه از سوي بازنشستگان چه بازنشستگان كشوري و چه بازنشستگان تامين اجتماعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از اجرا شدن طرح همسان‌سازي حقوق بازنشستگان از آخر تابستان خبر داد. پيش‌تر و در هفته گذشته خبر آمده بود كه قرار است حقوق همه بازنشستگان تامين اجتماعي همسان‌سازي شود. با اين حال محمد شريعتمداري با انتشار توييتي نوشت: ‌‎همسان‌سازي حقوق‎ بازنشستگان كشوري به عنوان مطالبه اصلي، همواره دغدغه اصلي‎ وزارت رفاه و صندوق بازنشستگي كشوري بوده‌ است. او در اين نوشته افزوده است: بر اين اساس با تامين منابع و همكاري سازمان برنامه و قول مساعد رييس اين سازمان ان‌شاءالله در شهريور ماه نهايي و از ابتداي مهرماه به لطف خدا عملياتي خواهد شد.  شريعتمداري وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از دو اتفاق خوب براي بازنشستگان تامين اجتماعي در آينده نزديك خبر داد. اين در حالي است كه مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز با اشاره به گفت‌وگوي زنده اينستاگرامي محمد شريعتمداري به تصميماتي در سازمان تامين اجتماعي اشاره كرده و اجرايي شدن اين تصميمات را از جمله خبرهاي خوب براي بازنشستگان تحليل كرده است. بر اساس اين خبر شريعتمداري گفته است: مصوبه هيات امناي سازمان تامين اجتماعي براي واگذاري دو درصد از سهام شستا به بازنشستگان و مستمري‌بگيران اين سازمان با هماهنگي سازمان بورس را دريافت كردم. همچنين  او در هماهنگي با سازمان برنامه و بودجه براي واگذاري ۳۰هزار ميليارد تومان از سهام شركت‌هاي دولتي به ازاي مطالبات سازمان تامين اجتماعي از دولت خبر داد.
گفتني است ارزش هر سهم شستا در زمان عرضه در ۲۷ فروردين ماه ۸۶۰ تومان بود كه هم‌اكنون ارزش هر سهم به بيش از سه هزار و ۵۰۰ تومان رسيده است.
هفته گذشته هيات وزيران با پرداخت ۳۲ هزار ميليارد تومان طلب سازمان تامين اجتماعي از دولت موافقت كرده بود كه با افزايش ۳۰ هزار ميليارد توماني آنچه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي امروز از آن ياد كرد، مجموع طلب‌هاي واصل شده اين سازمان از دولت تا پايان سال به ۶۲ هزار ميليارد تومان مي‌رسد كه گام بزرگي در راستاي حل مشكلات بازنشستگان سازمان تامين اجتماعي است.