حشدالشعبی عملیات سنگین داعش در شرق عراق را در هم شکست

تکفیری‌های داعش که طی ماه‌های اخیر از طرف آمریکا دوباره سازماندهی و به سلاح‌های مدرن و حتی پهپاد مجهّز شده‌اند، شنبه گذشته عملیات سنگینی را برای اشغال منطقه العظیم، واقع در شمال غرب استان دیاله‌، انجام دادند. این استان در شرق عراق و در مجاورت مرزهای ایران قرار دارد.
در مقابل نیز نیروهای حشد‌الشعبی توانستند، این حمله شدید داعش را در هم بشکنند و تروریست‌ها را متواری بکنند.
«بشیر العنبکی»، فرمانده «تیپ ۲۳ » حشد‌الشعبی در ارتباط با دفع حمله داعش، خاطرنشان کرد: تروریست‌های داعش تلاش می‌کردند تجهیزات و نیروهای حشد را در اطراف منطقه العظیم، به ویژه در دو منطقه «المیتة» و «المرعی» هدف قرار دهند. العنبکی در ادامه، افزود: نیروهای حشد‌الشعبی حمله عناصر تکفیری را دفع کردند. (در این ضد حمله) تعدادی از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و بقیه پا به فرار گذاشتند... و به سمت استان صلاح‌الدین‌گریختند.فرمانده تیپ ۲۳ حشد‌الشعبی این را هم گفت که نیروهای حشد در عملیات فوق، هیچ تلفاتی نداشتند.
تاکید بر دفاع از حاکمیت عراق


«برهم صالح» رئیس‌جمهور‌، و «سید عمار حکیم» رهبر «جریان حکمت ملی» عراق، طی دیدار با یکدیگر در بغداد، بر ضرورت حفظ حاکمیت این کشور و دور نگاه داشتن آن از کشمکش‌های بین‌المللی تاکید کردند.
به گزارش فارس، در این دیدار، تازه‌ترین تحولات سیاسی و امنیتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت حمایت از دولت فعلی در اجرای برنامه‌های خود و به خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف و پاسخ به خواسته‌های عراقی‌ها در تحقق اصلاحات مطلوب، تاکید شد.