اخذ عوارض از بزرگراه‌های شهری در دستور کار

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی گفت: اخذ عوارض از بزرگراه ها و کمربندی شهرها که در دست احداث است، به زودی اجرا می شود.
به گزارش فارس، محمود غفاری‌ در برنامه تلویزیونی اظهار کرد: طبق قانون فرصتی درباره آزادراه ها و واگذاری آن ها ایجاد شده است. وی افزود: با توجه به فرصتی که  در بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ فراهم شده است، اولویت اصلی را روی کمربندی شهرها قرار داده ایم. غفاری اضافه کرد: در ده ها شهر، کمربندی تکمیل نشده است در حالی که آزادراه ها و بزرگراه های آن ها تکمیل شده و این خود موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این بخش شده است.
معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در یک دوره مشخص و در قالب تعیین دوره احداث که سه ساله است، این کمربندی ها احداث می شود و در دوره بهره برداری که باید اصل و سود سرمایه گذاران باز گردد می تواند از طریق دریافت عوارض،  این سرمایه بازگردد. غفاری گفت: در دوره بهره برداری، سرمایه گذاران مجاز هستند از کارگزاران عوارض دریافت کنند. وی تاکید کرد: به محض انعقاد قرارداد این پروژه ها وارد مرحله اجرایی می شود و امیدواریم تا دو ماه آینده این اقدامات انجام شود. در هر صورت به نظر می رسد این مصوبه می تواند در جذب سرمایه برای احداث بزرگراه های شهری موثر باشد و از این طریق با تعیین عوارض در ساعات و روزهای مشخص به مدیریت ترافیک در شهرهای بزرگ کمک کند ولی در عین حال فشار اقتصادی بر شهروندان را نیز تاحدی افزایش می دهد.