برکناری مجری جنجالی صداو سیما

آرمان‌ملي: ماجراي کنايه‌هاي مجري صداوسيما به پرسپوليس تمام نشده و تبعات آن ادامه دارد. در روزهاي گذشته خبر اخراج «اميراحمدي» مطرح شد، خبري که واکنش تهيه‌کننده تلويزيون را هم به‌دنبال داشت.
شروع ماجرا
«عبدالرضا اميراحمدي مجري با سابقه شبکه تهران که سال‌ها يکي از اجرا‌کنندگان برنامه «سلام تهران» است که هر روز صبح از شبکه تهران پخش مي‌شود و از مجرياني است که خود را طرفدار استقلال دانسته و اين هواداري‌اش را در بر روي آنتن تلويزيون نيز عيان مي‌سازد، در حاشيه اجراي برنامه «سلام تهران» در حالي‌که با کارشناس آتش‌نشاني در حال کري‌خواني در خصوص دربي 76 بود، جمله‌اي به طنز گفت که در واقع طعنه‌اي به جايگاه پرسپوليس در جدول رده‌بندي رقابت‌هاي ليگ‌برتر بود. عبدالرضا اميراحمدي در حين اين کري‌خواني عنوان کرد: اميدوارم AFC سهميه ايران در ليگ‌قهرمانان آسيا را سيزده تيم کند تا بلکه بعضي از تيم‌ها که در رده‌هاي دوازدهم و سيزدهم هستند هم بتوانند در اين مسابقات شرکت کنند.»
ماجراي جديد


چند روز قبل عبدالرضا اميراحمدي مجري صداوسيما در گفت‌وگوي زنده با بخش ورزشي برنامه صبحگاهي شبکه اول سيما، با کنايه به مسعود سلطاني‌فر، قهرماني‌هاي پرسپوليس را به‌صورت غيرمستقيم حاصل حمايت‌هاي وزيرورزش از اين تيم دانست. وي در اين گفت‌وگو عنوان داشت: «با سلام خاص خدمت همه باباها. در تابستان‌هاي قديم باباها به کاسب‌هاي محل مي‌گفتند فرزندم پيش شما کار کند و آخرماه اين بابا پولي به اوستا مي‌داد که به فرزندش بدهد که فرزند فکر کند خودش کار کرده است يا بعضي باباها جوايزي خريداري مي‌کردند و به مدارس مي‌دادند که سر صف فرزندان‌شان را تشويق کنند، حالا جايزه را که گرفته بود؟... هشتگ... «بابامسعود»... و دست همه باباها و بزرگترها درد نکند.»
واکنش پرسپوليس
پيشکسوتان، بازيکنان، هواداران و مديران باشگاه پرسپوليس نسبت به اين اتفاق واکنش نشان داده و اين مساله حتي تا بحث تحريم صداوسيما توسط بازيکنان پرسپوليس اين مساله پيش رفت.
عذرخواهي
اميراحمدي با انتشار ويدئويي از هواداران پرسپوليس عذرخواهي کرد. او در اين ويدئو گفت: «سلام مي‌کنم خدمت همه هواداران باوفاي پرسپوليس. من در برنامه تازه‌هاي ورزشي با دوست خوبم مهدي توتونچي يک شوخي کردم که ظاهرا اين شوخي من به هواداران پرسپوليس که هم از رفقا و دوستان خوب من هستند، بر خورده است. من اصلا نمي‌خواهم تلاش تيم‌هاي بزرگ مثل پرسپوليس و زحمات مربيان را ناديده بگيرم. صرفا يک شوخي و کل‌کل رسانه‌اي بود، اما متاسفانه بعضي‌ها با شيطنت به آن دامن زدند.» حتي شبکه يک سيما بعداز واکنش هواداران پرسپوليس و مديران اين تيم مبني‌بر تحريم صداوسيما، مجبوربه عذرخواهي از پرسپوليس و هوادارانش شد.
عدرخواهي مجدد و شکايت؟!
يک روز بعد اظهارات مجدد اميراحمدي در برنامه‌اي ديگر و کنايه‌هاي او درخصوص هواداران پرسپوليس و القاکردن اجباري‌بودن عذرخواهي‌اش باعث شد تا دوباره در فضاي مجازي واکنش‌هاي تندي عليه او صورت بگيرد و مدير حقوقي پرسپوليس خبر از شکايت رسمي از دو مجري صداوسيما داد. ماجرايي که گويا باعث شده تا مديران شبکه يک اين مجري را از اين شبکه اخراج کنند.
اخراج؟
خبري در رسانه‌ها منتشر شد مبني بر اينکه عبدالرضا‌اميراحمدي مجري برنامه صبح‌بخير شبکه يک، در پي اظهاراتش پيرامون تيم پرسپوليس و اصرار بر ادامه آنها در برنامه بعدي که بايد با عذرخواهي به پايان مي‌رسيد، از سوي سازمان صداوسيما جريمه و تعليق شده است، اما داريوش دليري تهيه‌کننده برنامه صبحگاه شبکه يک سيما، اين خبر را تکذيب مي‌کند. دليري درباره اين برنامه و مجري‌هايش مي‌گويد: «آقاي احمدي مجري ثابت برنامه ما نيست و شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها در برنامه حضور پيدا مي‌کند؛ مجري اصلي برنامه ما آقاي پدرام کرمي است که متاسفانه دچار ديسک کمر شديد شده و حتي يکي از برنامه‌ها را مهدي توتونچي به‌جاي او اجرا کرده است. کريمي بايد کمرش را عمل کند و الان شرايط اجرا را ندارد و ما قرار است از ميلاد شيران به‌جاي کريمي استفاده کنيم؛ البته که اين موضوع ارتباطي به آقاي کريمي ندارد. بنده به‌عنوان تهيه‌کننده برنامه تاکنون درباره ايشان از مسئولان بالاتر شبکه، گروه يا معاونت سيما دريافت نکرده‌ام و شنبه روزي است که آقاي اميراحمدي بايد بيايد و ببينيم که چه خواهد شد. به‌هرحال اين از اختيارات شبکه و معاونت سيماست که بتواند درباره مجريان تصميم بگيرد، اما تاکنون هيچ اتفاق خاصي رخ نداده است. دليري درباره شرايط استخدامي اميراحمدي مي‌گويد: اميراحمدي استخدام رسمي صداوسيماست، ايشان همين حالا در شبکه جام‌جم مشغول اجراي برنامه هستند و از دقايقي قبل برنامه ايشان روي آنتن رفته است و در برنامه حضور دارند. دليري سپس با انتقاد از جو پيرامون صحبت‌هاي احمدي مي‌گويد: اين اتفاق آنقدر بزرگ نبود که اين‌همه حساسيت درباره‌اش به‌وجود آيد، اتفاقا من با آقاي رسول‌پناه و اشرف هم که صحبت کردم شايد آنها هم آنقدر که فضا شلوغ‌شده حساس نبودند، اما ظاهرا فشار کانون‌هاي هواداري آنها را به واکنش واداشته است. آقاي رسول‌پناه به من گفت که برادرم مجري شبکه خبر است و مي‌دانم که ممکن است اشتباهي پيش بيايد، ضمن آن‌که آنها پرمشغله‌تر از آن هستند که بخواهند پي اين ماجرا را بگيرند چون مسائل زيادي دارند و به‌دنبال جورکردن طلب آقاي برانکو هستند. دليري درباره اينکه آيا عبدالرضا اميراحمدي با اين کار مي‌خواسته در فضاي مجازي فالوئر بيشتري بگيرد، اظهارکرد: من از نيت دروني آقاي اميراحمدي خبر ندارم اما شايد به‌هرحال چيزهايي باشد؛ من به‌شخصه اين کار را تاييد نمي‌کنم و اصلا نمي‌پسندم که برنامه بخواهد با اين مسائل مورد توجه قرار گيرد. راه‌هاي بسيار زيادي است که به‌عنوان يک تهيه‌کننده يا مجري بخواهيد برنامه‌تان را وايرال کنيد و ما هم اصلا سعي نکرديم حاشيه ايجاد کنيم و اين اولين مورد است که درباره برنامه مسائلي از اين دست شکل مي‌گيرد.