لبیک به آقای وکیل

آفتاب یزد – گروه سیاسی: بسان عقابی، ابتدا به نظاره حریف نشست و تمام حرکات او را موشکافانه بررسی کرد. لبخند زد و آرام آرام پر و بالش را بیاراست و تکانی به خود داد. پرهایش را گشود و به سوی هدف، پرواز را آغاز کرد و همینطور بر فراز آسمان ایران اوج‌گرفت. درست در زمانی که با سنگِ تخریب و تیرِ اتهام او را نشانه می‌رفتند، مانور قدرت می‌داد و بی اعتنا به هجمه‌ها‌ همچنان تنها
اما با تدبر ، در اوج به فرازهای خود ادامه می‌داد. در آنسوی سپهر سیاسی این سرزمین اما صورتگر قهاری در حال پر و بال زدن بود که سعی داشت رنگ سیاه بر جامعه بزند و با وارونه نمایی حقایق و با سیطره بر تمامی امکانات، خود را زودتر از عقاب به سر منزل مقصود برساند. اما تزویر به کار نیامد و تدبیر برگزیده شد. مردم ایران که چشم دوخته به آسمان، از دور نظاره‌گر پرواز عقاب تنها و صورتگر پر هیاهو بودند، با آغشتن انگشتان اشاره خود به جوهر آبی به تنها خواسته عقاب که گفته بود« دلم به هواداری شما خوش است» لبیک گفتند و تبدیل به پشتوانه حسن روحانی شدند که همانند عقابی مدبرانه و قدرتمندانه و بدور از نیرنگ و فریب در سپهر سیاسی ایران به پرواز درآمد. روز جمعه آزمون انتخاب میان تدبیر و تزویر بود که بیش از 23 میلیون نفر گزینه نخست را برای دومین بار تَکرار کردند و بدین ترتیب حسن روحانی به پشتوانه تنها دارایی اش یعنی ملت ایران یک بار دیگر کلیدش را در قفل پاستور چرخاند.
----------------
داستان یک شب


به راستی پایان شب سیه ، سپید شد ، خورشید بار دیگر از آسمان پاستور طلوع کرد و شنبه «با حسن روحانی» آغاز شد. صبح آدینه مطلع پیروزی رئیس دولت دوازدهم بود چراکه مردم ایران به خط شده بودند تا با حضور خود در پای صندوق‌ها‌ی رای او را برگزینند. صف‌ها‌ی طولانی و انتظارهای خسته کننده با چاشنی گرمای اردیبهشتی ، در جمعه ی سرنوشت ساز به ثمر نشست و حسن روحانی روز گذشته برای بار دوم ریاست کشور را برعهده گرفت. می‌توان آخرین شامگاه بیست و نهم اردیبهشت را یلدایی دیگر دانست که این بار نه در فصل سرد که در فصل بهاران به وقوع پیوست که در نهایت پر التهاب و طولانی به صبح شنبه منتهی شد. از ساعت 12 نیمه شب که شمارش آرا در صندوق‌ها‌ی رای آغاز شد هر ثانیه،1 دقیقه و هر دقیقه یک ساعت برای مردمان این سرزمین سپری می‌شد چراکه آینده شان در‌ها‌له‌ای از ابهام قرار داشت. اما بالاخره یلدای اردیبهشتی به سر رسید و امید وطن آغاز شد که حسن روحانی با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای بار دیگر بر مسند قدرت نشست و در مقابل ابراهیم رئیسی که سودای حضور در پایتخت و جلوس بر صندلی ریاست جمهوری را در سر می‌پروراند و برای تبدیل این رویایش به واقعیت هم به هر وسیله‌ای روی آورد با 15میلیون و 786 هزارو 449 رای دوباره به تولیت آستان قدس رضوی و مشهد مقدس بازگشت. مصطفی میرسلیم با 478 هزار و 215 رای و مصطفی‌ها‌شمی طبا نیز با 215 هزار و 450 رای در جایگاه سوم و چهارم ایستادند.
---------------------
راه پرسنگلاخ تا پاستور
تنها سرمایه حسن روحانی در انتخابات، مردم ایران بودند و ملودی «دوباره لبخند، دوباره پیوند، دوباره پیمان، دوباره ایران» . اما رقیب حسن روحانی بهره مند از تمامی امکانات بود و داشته‌ای داشت چون سازمان صدا و سیما، یعنی گسترده ترین نهاد کشور اما بری از سرمایه حسن روحانی بود. رقبای رئیس دولت دوازدهم برای پیروزی به هر دستاویزی تمسک جستند تا شاید بتوانند روحانی را حذف کنند؛ از دادن وعده یارانه 250 هزار تومانی و انشقاق جامعه به دو پاره 4درصد زالو صفت و 96 درصد فقیر گرفته تا پخش شبانه و توزیع کت و شلوار و بیسکوئیت ساقه طلایی در میان مردم و ایجاد تجمع اتوبوسی. راه‌ها‌یی که هر یک مسیر شکست را برای رقیب هموارتر از دیگری می‌کرد.
-----------------------
بداخلاقی رسانه‌ای: سازمانی با بر خورداری از 48هزار نفر نیروی کار و بیش از 100 شبکه تلویزیونی یک تنه به حمایت از ابراهیم رئیسی پرداخت. صدا و سیما که پیشتر هم نشان داده بود که تنها تریبون جناح راست است اما در ایام انتخابات به حفظ ظاهر هم حتی نپرداخت و به انحاء مختلف به تبلیغ سید ابراهیم رئیسی پرداخت. سانسور 5 دقیقه‌ای مستند حسن روحانی، بازتاب سخنرانی کاندیداها به گونه‌ای که به انعکاس عادی‌ترین بخش‌ها از سخنرانی‌‌های حسن روحانی می‌پرداخت درحالی که نطق‌ها‌ی آتشین و
تند و تیز و شعارهای دفاع از محرومان و توزیع یارانه 250 هزار
تومانی رقیب را پوشش گسترده داد. در عین حال پخش مستند و برنامه‌ها‌ی گفتگو محور ضد دولتی هم که دیگر عادی شده و پای ثابت کنداکتور برنامه‌های صدا و سیما است. بزرگترین تریبون کشور یا به بیان بهتر میکروفن ابراهیم رئیسی در چند روزمانده به انتخابات برای نشان دادن حمایت خود از این کاندیدا سنگ تمام گذاشت. به دنبال انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری به نفع ابراهیم رئیسی، رسانه ملی بیانیه قالیباف را در پربیننده ترین ساعت پخش برنامه‌ها‌یش، به صورت زیرنویس هنگام نمایش یکی از سریال‌ها‌ی تلویزیونی منتشر کرد و پس از آن هم همایش رئیسی در مصلی را به صورت زیرنویس درج نمود. اسحاق جهانگیری به نفع حسن روحانی از ادامه راه انتخابات انصراف داد. بخش‌ها‌ی خبری و برنامه‌ها‌ی گفتگو محور این سازمان در ایام انتخابات هم هر یک به نوعی با تخریب دولت یازدهم به تبلیغ رئیسی می‌پرداختند که در نهایت این استراتژی به شکست منتهی شد و حسن روحانی بدون برخورداری از بزرگترین تریبون کشور امروز رئیس جمهور کشور شده است.
صدا و سیما تنها رکن تبلیغاتی رئیسی نبود بلکه نشریاتی چون وطن امروز، کیهان، رسالت، قدس، سیاست روز، جوان هم به‌صورت گسترده و همه جانبه به تبلیغ این کاندیدا می‌پرداختند و در کنار آن تخریب‌ها‌ی غیر منصفانه‌ای را بر حسن روحانی وارد می‌ساختند. این رسانه‌ها‌ برای تبلیغ رئیسی حتی پای خود را فراتر از قانون گذاشتند و در یک روز مانده به برگزاری انتخابات هم همچنان دست از تبلیغ نکشیدند و در یک اقدام غیر قانونی در روز 5شنبه در حالی که تمامی روزنامه‌ها‌ی اصلاح طلب برای احترام به مر قانون از تبلیغ حسن روحانی پرهیز کردند اما رسانه‌ها‌ی حامی رئیسی با تیترهایی چون
« «نه» به رکود، بیکاری تبعیض، فساد، تکبر اشرافی‌گری، دروغ رانت‌خواری»، «رئیسی گفت آقای روحانی چرا عصبانی هستی» و همینطور انتشار تصویر یکی از همایش‌ها‌ی رئیسی در صفحه یک خود به تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود پرداختند.
-----------------------------------
پیش بینی‌ها‌ی به گل نشسته: شانتاژ و فضازسازی‌ها‌ی رسانه‌ای و همین طور دروغ پردازی از حربه‌ها‌یی بود که در این انتخابات حامیان رقیب روحانی برای تشویش افکار عمومی به کار بستند. از تئوریسین‌ها‌یشان گرفته تا سیاستمدارانشان همگی در ایام انتخابات ابراهیم رئیسی را پیروز متقن انتخابات بیان می‌کردند. به طوری که محسن رضایی ، مرد همیشگی انتخابات که این بار از حضور در این کارزار امتناع کرده بود، در شبکه اجتماعی توییتر نوشت:« اگر #رئیسى رئیس جمهور شد، تعجب نکنید ملت #ایران همیشه پدیده آفرین هستند. #دولت به او تبریک بگوید.» سید محمود رضوی تهیه‌کننده برنامه‌ها‌ی صدا و سیما هم از شبکه فیلترشده توییتر بهره‌گرفت و چنین پیش بینی کرد که :« شنیده‌ها‌ از پیروزی
#مردم حکایت دارد. باید همه بیاموزند #ایران_فقط_تهران_نیست امیدوارم #مدعیان #دموکراسی به #رای_مردم احترام بگذارند» و یکی از چهره‌ها‌ی جریان اصولگرا مهدی محمدی که یادداشت نویس روزنامه وطن امروز بوده و در دولت احمدی نژاد به سخنگویی تیم مذاکره کننده هسته‌ای مشغول بوده در صفحه توییتر خود چنین پیش بینی کرده بود که: «عصبانیت باخت حال جالبی است یک نگاه به احوال آقای روحانی بکنید!#روحانی رفت» یا «یک مسئله ساده و ویرانگر برای کسانی که مثل ٨٨ دوباره توهم زده اند: رای #روحانی به چند فرسخی مجموع رای #رئیسی و#قالیباف هم نمی رسد.» حال پیش بینی‌ها‌ی این افراد همچون به کشتی به گل نشسته‌ای می‌نماید که فکر می‌کرد دریای سیاست بتواند با فریب و تزویر موج سواری کند اما در نهایت به گل نشست و به مقصد نرسید.
--------------------------------
توزیع سیب زمینی مدل 2017: در آستانه این انتخابات هم اصولگرایان برای جمع آوری آراء به توزیع اقلام زندگی مردم پرداختند. در انتخابات 88 سیب زمینی توزیع می‌شد اما
8 سال پس از انتخابات و در سال 96 در میان مردم کت و شلوار، نبات، بیسکوئیت ساقه طلایی و کالاهای غذایی پخش کردند تا شاید بتوانند آراء آنها را بر اساس این استراتژی شکست خورده و منسوخ جلب کنند. نکته جالب هم آنجایی بود که تمامی این هدایا دارای اتیکت بود.
---------------------
سند 2030: این سند، برنامه آموزشی است و بخشی از برنامه کلان سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار کشورهای عضو این سازمان است و در آن توصیه شده که همه کشورهای عضو این سازمان امکاناتی برابر در زمینه آموزش فراگیر و فارغ از تبعیض جنسیتی، قومی و نژادی و سن و سال شهروندان را تا سال ۲۰۳۰ فراهم کنند. پذیرش برخی از مواد آن از سوی دولت موجب شد تا حامیان رقبای حسن روحانی با تحریف آن و تغییر بندهای این سند و همچنین پخش شبنامه‌هایی در صدد آن باشند تا دولت را به ورطه نابودی بکشانند.آن‌ها‌ حتی تا روز برگزاری انتخابات هم به انتشار شبنامه‌ها‌ی توهین آمیز به جامعه معلمین و همینطور دولت ادامه دادند.
---------------------
دیدار با تتلو: و در نهایت دیدار با خواننده زیر زمینی به نام تتلو در صورتی انجام شد که در مشهد مقدس که تولیت آستان قدس رضوی در آن بر عهده رقیب روحانی بود اجازه برگزاری کنسرت موسیقی مجوزدار هم داده نمی شود.
---------------------
میتینگ اتوبوسی: تصاویر اتوبوس‌های منقش به عکس کاندیداهای اصولگرایان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و صحت و سقم آن در روز سخنرانی او در میدان نقش جهان اصفهان تایید گشت. این اتوبوس‌ها در ایام انتخابات وسیله ایاب و ذهاب حامیان او بودند که نه به دلخواه و به صورت خودجوش که به شکل دستوری و اقناعی در مراسم‌ها‌ی سخنرانی او برای نمایش تعدد جمعیت حاضر می‌شدند. روحانی در سخنرانی اش در جمع مردم اردبیل هم به این موضوع اشاره کرد و در این باره گفت: «با اتوبوس مردم را جمع نکنید. اخلاق و صداقت کجا رفت؟ این همایش اتوبوسی بیش از جلب آراء مردم تبدیل به توهمی شد برای اصولگرایان مبنی بر این که ما دارای طرفدار و هوادار هستیم پس پیروزی از آن ما است.