ثبات استقلال اثبات مجیدی



محمد محمدی سدهی / هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال در حالی شنبه شب به پایان رسید که استقلال موفق شد در مهم‌ترین بازی این هفته با نتیجه 2-1 از سد سپاهان عبور کند. آبی‌ها در دو هفته اخیر به وضعیت خود سروسامان دادند و با 2 برد متوالی مقابل پارس جنوبی و سپاهان به ثبات رسیدند. فرهاد مجیدی که پیش از این، روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه می‌کرد حالا با حضور در جایگاه دوم و بخت بیشتر نسبت به رقبا برای نایب قهرمانی، شرایط خوبی دارد و از حمایت پیشکسوتان و هواداران بهره می‌برد. این اتفاق مهم در شرایطی افتاده که در هفته‌های گذشته حتی صحبت از تغییر و قطع همکاری باشگاه با مجیدی در پایان فصل وجود داشت. صحبت‌های صادق ورمزیار، علیرضا اکبرپور و بهتاش فریبا در گفت‌و‌گو با خبرنگار«ایران» مؤید آن است که فرهاد مجیدی فرصت مناسبی در اختیار دارد و تا حدودی اعتماد پیشکسوتان و البته هواداران را به خود جلب کرده است.
ورمزیار: روح تیم ترمیم شده است


مدافع دهه 70 آبی‌ها معتقد است که روزهای خوبی در انتظار استقلال است: «استقلال روز به روز بهتر بازی می‌کند و دلیل آن رسیدن بازیکنان مصدوم به ترکیب تیم است. استقلال کمبود بازیکن داشت و دلیل نتیجه نگرفتن تیم همین بود اما با رسیدن دیاباته، سیاوش یزدانی و عارف غلامی و سایر بازیکنان مصدوم، شرایط بهتر شد. اینها بازیکنان تأثیرگذار تیم هستند و غیبت آنها کاملاً به چشم می‌آمد. استقلال بعد از آغاز دوباره لیگ روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت اما حالا به ثبات رسیده است. در حال حاضر تنها مشکل استقلال در فاز دفاعی است و با توجه به 2 برد اخیر، فرهاد مجیدی می‌تواند بیشتر روی این ضعف تمرکز و مشکلات دفاعی را برطرف کند.» صادق ورمزیار با بیان اینکه پیش از این صحبت در‌خصوص عملکرد فرهاد مجیدی زود بود، گفت: «در حال حاضر تنها نیاز استقلال حمایت است و به نظر می‌رسد که با شرایط کنونی و رسیدن تیم به ثبات، این حمایت از تیم به‌وجود خواهد آمد تا آبی‌ها در ادامه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به نتایج دلخواه خود دست یابند. فوتبال دو روی متفاوت دارد و زمانی که تیم به حاشیه برود و ذهن بازیکنان و کادر فنی درگیر شود، تیم کارایی لازم را نخواهد داشت. این شرایط برای استقلال به‌وجود آمد اما به نظر می‌رسد که آبی‌ها از این شرایط گذر کردند. در حال حاضر روح تیم ترمیم شده و استقلال برای رسیدن به موفقیت کاملاً آماده است و پیشکسوتان باشگاه هم به این نتیجه رسیده‌اند و به این دلیل از تیم حمایت می‌کنند.»
اکبرپور: بازیکنان توانایی‌شان را فراموش کرده بودند
هافبک- مهاجم استقلال در دهه 80 گفت: «برد استقلال مقابل سپاهان بسیار مهم بود و بازیکنان پس از این پیروزی متوجه شدند که خواستن توانستن است. آنها فهمیدند که توانایی‌شان فراتر از هفته‌های گذشته است و این مهمترین اتفاق برای استقلال بود چرا که ناکامی‌های این تیم در هفته‌های گذشته باعث شده بود که بازیکنان توانایی‌های‌شان را فراموش کنند و روحیه خود را از دست بدهند. البته آنها با حاشیه‌هایی هم مواجه شدند که همین موضوع هم تأثیر منفی در عملکرد تیم داشت.» علیرضا اکبرپور با اشاره به اینکه هر زمان تیم با بحران مواجه می‌شود، صحبت از تغییر کادر فنی است، بیان داشت: «هیچ مدیری در این مقطع چنین کاری نمی‌کند. احمد سعادتمند هم به‌خوبی از مجیدی حمایت کرد و نتیجه آن را دید. کرونا، داوری‌ها، کمبود امکانات و... باعث شد تا مجیدی تمرکز لازم را برای هدایت تیمش نداشته باشد اما این 2 برد باعث شد تا شرایط برای او تغییر کند. پیشکسوت‌ها همیشه باید از تیم حمایت کنند یا با انتقاد سازنده تیم را به مسیر موردنظر سوق دهند. به نظر می‌رسد انتقادات پیشکسوتان باعث شد تا این اتفاق برای استقلال بیفتد. هواداران از پیشکسوتان انتظار دارند و ما نمی‌توانیم نسبت به عملکرد تیم بی‌تفاوت باشیم.»
فریبا: استقلال می‌تواند با مجیدی قهرمان شود
مهاجم دهه 60 استقلال صحبت‌هایش را با اشاره به یکی از خصوصیات تیم‌های بزرگ، آغاز کرد: «تیم‌های بزرگ این‌گونه هستند و با دو برد می‌توانند امیدها را زنده کنند. این خاصیت تیم‌های پرطرفدار است و حالا استقلال هم چنین شرایطی دارد. در این هفته نتایج دیگر بازی‌ها هم به سود استقلال رقم خورد و باعث شد تا جایگاه شاگردان مجیدی در جدول تثبیت شود. البته استقلال بازی‌های سختی همچون بازی با شهرخودرو در پیش دارد. به نظرم کادر فنی در بازی با سپاهان، بازیخوانی مناسبی داشت و همین موضوع باعث برتری تیم شد.» بهتاش فریبا افزود: «مدتی قبل صحبت‌هایی مبنی بر تغییر کادر فنی شد که اصلاً صحیح نبود و در آن مقطع هم پیشکسوتان باید از مجیدی حمایت می‌کردند. مجیدی یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و مدیریت باشگاه باید بازیکنان مورد نیاز را حفظ و چند مهره دیگر را به تیم اضافه کند تا استقلال فصل بعد بتواند قهرمان شود. استقلال این شرایط را دارد که فصل آینده با مجیدی بر سکوی قهرمانی بایستد و باید روند فعلی ادامه یابد.»