علاقه یک نماینده به موضوعات مربوط به چین دوباره حاشیه‌ساز شد! حمله به علی مطهری از تریبون مجلس

هنوز مدتی از حاشیه‌های اظهارنظر عجیب محمود احمدی بیغش، نماینده شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره واگذاری جزایر جنوبی ایران به کیش در یک مصاحبه تلویزیونی و البته روش پر از تناقض و فرافکنی عجیب‌ترش در رد و تکذیب اظهاراتش نمی‌گذرد که حالا اظهاراتش از تریبون مجلس شورای اسلامی علیه یک نماینده شاخص سه دوره اخیر مجلس حاشیه‌ساز شده است.
علی مطهری روز شنبه در توئیترش نوشت: «مگر مسلمان چینی چه فرقی با مسلمان یمنی یا فلسطینی دارد؟» این توئیت نماینده پیشین مجلس، در انتقاد از رفتارهای دولت چین نسبت به مسلمانان چینی به ویژه در منطقه سین‌کیانگ این کشور و البته نوع واکنش دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است. همین توئیت باعث شد که احمدی بیغش که سابقه استانداری در دولت محمود احمدی‌نژاد را هم در کارنامه دارد، در ادبیاتی تند، پر از اتهام و توهین‌آمیز به مطهری بتازد.
این نماینده در نطق خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: اخیرا شاهد برخی موضع‌گیری‌های نسنجیده و فاقد هرگونه اعتبار و استناد از سوی بعضی از سیاسیون بی‌خاصیت و همیشه طلبکار از جمله فردی که خود سابقه نمایندگی دارد درخصوص مسلمانان منطقه سین کیانگ چین هستیم که تحقیقات نشان می‌دهد نه تنها این اظهارات سخیف و ضد امنیت ملی صحت ندارد بلکه ده‌ها میلیون مسلمان چین با دولت و دولت با مسلمانان مشکلی ندارند و قیاس آن با مسلمانان فلسطین یک فتنه غرب‌گرایانه است و این اظهارات در راستای استمرار خط فکری نفاق‌برانگیز این جریان بی‌خاصیت و پرمدعا برای تحت تاثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینجانب از منتقدان جدی پنهانکاری وزارت امور خارجه در بعضی از مسائل هستم، اما به هیچ‌وجه اظهارات مداخله‌جویانه جریان انحرافی اصلاحات و رهبران دچار توهم سیاسی این جریان پرهزینه را علیه منافع ملی برنمی‌تابم و از این تریبون از دادستان محترم کل کشور می‌خواهم ملاحظات را کنار گذاشته و با امثال این ذهن‌های بیمار با قاطعیت و شدت برخورد کند.
این اظهارات از سوی احمدی‌بیغش در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش سخنان خودش در تایید واگذاری جزایر جنوبی ایران به چین در چارچوب قرارداد همکاری 25 ساله میان تهران و پکن حاشیه‌های فراوانی ایجاد کرد؛ حاشیه‌هایی که شاید به معیار ادبیات خود این نماینده، مصادیقی برای «موضع‌گیری‌های نسنجیده و فاقد هرگونه اعتبار و استناد»، «مداخله‌جویانه» و از اظهارنظرهایی که می‌تواند «برای تحت تاثیر قرار دادن روابط مناسب ایران و چین صورت می‌گیرد» قلمداد شود. این در حالی است که اظهارات پیشین احمدی‌بیغش، با وجود شیوه عجیب و پرتناقضش در رد و اصلاح آن، بسیار حاشیه‌سازتر بود و معلوم نیست چطور نماینده‌ای که آنچنان در انتقاد از رابطه ایران و چین سخن گفته، حال این گونه در مقام دفاع از رفتار چین نسبت به مسلمانان چینی بر می‌آید و بر اساس کدام اطلاعات از رضایتمندی مسلمانان این کشور از دولت مرکزی‌اش خبر می‌دهد و سپس یک نماینده پیشین مجلس را با الفاظ توهین‌آمیز خطاب می‌کند و از دادستانی تقاضای ورود دارد.
فارغ از اینکه به نظر می‌رسد مجلس باید در تریبون خود حق فرصتی برای قرائت جواب علی مطهری به سخنان این نماینده قائل شود، عیار عملکرد شورای نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس که در هفته‌های گذشته لزوم توجه به آن از سوی بسیاری چهره‌های سیاسی مورد تاکید قرار گرفته است، در چنین شرایطی روشن خواهد شد. به هر ترتیب با دو اظهارنظر جنجالی از سوی احمدی بیغش در همین عمر کوتاه مجلس، به نظر می‌رسد باید با ظهور یک نماینده حاشیه‌ساز و جنجالی در مجلس یازدهم مواجه شد که چه بسا در آینده اظهارات عجیب‌تر و شاید مخرب‌تری را از وی ببینیم.
سایر اخبار این روزنامه
خروج نیروهای آمریکایی از آلمان چه مفهومی در خود دارد؟ گسست حلقه به حلقه روابط واشنگتن با اروپا رضا دهکی چالش پیوستگی دلیل اصلی حذف 330 عضو کانون کارگردانان سینمای ایران چیست؟ جدل صنفی در کانون کارگردانان خبرگزاری یونهاپ مدعی شد توافق ایران و کره جنوبی برای تجارت کالاهای بشردوستانه ابعاد جدیدی از پرونده قتل موبد زرتشتی ایرانی در کرمان روشن شد بازداشت دو نفر در رابطه با قتل آرش کسروی علاقه یک نماینده به موضوعات مربوط به چین دوباره حاشیه‌ساز شد! حمله به علی مطهری از تریبون مجلس «ابتکار» تاثیر طرح‌های دولت بر حل مشکل مسکن کارگران را بررسی کرد فکر یک سقفند! رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: هدف تحمیل جنگ اقتصادی، هیجان‫زدگی و بی‌برنامگی در مدیریت کشور است رئیس مجلس با اشاره به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری: تعویق زمان کنکور سراسری ضروری است فعالان بخش خصوصی بررسی کردند سوئیفت چینی؛ آیا تحریم‌های آمریکا توسط چین خنثی می‌شود؟