عبور از خط پايان با سه چرخ

لوييس هميلتون براي هفتمين بار برنده جايزه گرندپري انگليس شد. اين قهرماني دراماتيك در لحظات آخر دور نهايي به دست آمد. هميلتون در دور نهايي روي سه چرخ به حركتش ادامه داد و تنها چند ثانيه زودتر از مكس ورشتاپن از خط پايان گذشت. راننده هلندي پيش از اين به پيت استاپ رفته بود و لاستيك‌هايش را براي ثبت سريع‌ترين زمان ممكن تعويض كرده بود. 
والتري بوتاس ديگر راننده مرسدس و هم‌تيمي هميلتون در بيشتر زمان مسابقه با او بود تا زماني كه راننده فنلاندي نيز دچار مشكلاتي شد و در نهايت رقابت را با فاصله دو دور نسبت به نفر نخست به عنوان نفر يازدهم به پايان رساند. با اين حال فعلا دو راننده تيم مرسدس در رتبه‌هاي اول و دوم جدول رده‌بندي نهايي قرار دارند. بعد از بوتاس چارلز لكلرك از فراري موفق شد در رتبه سوم قرار بگيرد. دانيل ريكاردو از رنو چهارم شد و لندو نوريس از مك‌لارن در رده پنجم ايستاد.  در اواخر مسابقه لوييس هميلتون كه با خيالي آسوده و فاصله‌اي مطمئن نسبت به رقبا حركت مي‌كرد، ناگهان متوجه شد باد لاستيكش خالي شده است. راننده بريتانيايي مجبور شد دور آخر را با سه لاستيك ادامه دهد و همين موجب شد رقابت در لحظات آخر به‌ شدت هيجان‌انگيز و نفس‌گير شود. در واقع هر دو راننده مرسدس در يك بازه زماني كوتاه دچار مشكلي يكسان شدند. بوتاس مجبور شد به پيت استاپ برود و به اين ترتيب تنها رتبه‌اي كه نصيبش شد، جايگاه يازدهم بود. هميلتون اما با همان وضعيت ادامه داد و اول شد.  70 سال از زمان نخستين ميزباني سيلورستون در رقابت‌هاي فرمول يك گذشته است. در آن سال جوزپه فارينا با ماشين آلفا رومئو پيروز شد. در هفتادمين سالگرد رقابت‌ها در اين پيست هميلتون موفق شد، هفتمين قهرماني‌اش را در اين پيست تصاحب كند. اين ركوردي ديگر براي راننده‌اي است كه ديوانه‌وار ركوردها را جابه‌جا مي‌كند. او حالا در مسابقات خانگي توانسته آلن پروست فرانسوي كه 6 قهرماني به دست آورده بود را پشت سر بگذارد. تعداد كمي نقطه عطف باقي مانده است و به نظر مي‌رسد هيچ‌ كدام فراتر از توان هميلتون نيستند. او تنها 4 پيروزي با ركورد 91 پيروزي مايكل شوماخر فاصله دارد. عنواني كه در اين فصل قطعا براي او رقم خواهد خورد. هميلتون با فرم خوب و مرسدسي كه پرشتاب حركت مي‌كند، مي‌تواند اين فصل هم عنوان قهرماني را به دست آورد. او فعلا با 88 امتياز در رده نخست جدول رده‌بندي قرار دارد و در همين 4رقابت نخست فصل فاصله‌اي 30  امتيازي با نفر دوم ايجاد كرده است. 
در رقابت سيلورستون رانندگان يك ‌بار ديگر همبستگي‌ خودشان را با جنبش ضدنژادپرستي نشان دادند. البته در گرندپري قبلي هنگام انجام حركات نمادين و قرائت بيانيه، بي‌نظمي‌هايي به وجود آمد كه هميلتون را واداشت به روساي فرمول يك تذكر دهد تا آنها نيز زمان و مكان مشخصي به رانندگان براي انجام منظورشان بدهند. رانندگان اين بار قبل از شروع رقابت به شكل يك دست تي‌شرت «به نژادپرستي پايان دهيد» بر تن كردند. هميلتون و اكثريت رانندگان زانو زدند اما برخي رانندگان تمايلي به اين كار نداشتند. 7 راننده ايستاده مراسم را دنبال كردند.  لوييس هميلتون پس از پايان مسابقه و قبل از اينكه روي سكو برود با اين سوال مواجه شد كه در دور نهايي چه احساسي داشت و هميلتون گفت بر خلاف انتظار دور آخر را با خونسردي به پايان رسانده است. هرچند لحظه خالي شدن باد لاستيكش براي يك لحظه قلبش به دهانش آمد. هميلتون در مورد مسابقه و هم‌تيمي‌اش گفت:«تا آخرين دور همه‌ چيز به نظر خوب بود. والتري واقعا تمام تلاشش را كرد. من داشتم لاستيك‌ها را مديريت مي‌كردم. زماني كه مشكل بوتاس را شنيدم، لاستيك‌هاي خودم را بررسي كردم و همه ‌چيز به نظر خوب بود. ماشين بدون هيچ مشكلي مي‌پيچيد. در دورهاي آخر كمي سرعتم را كمتر كردم و بعد از آن در دور آخر هم باد لاستيك خالي شد. در آن لحظه قلبم به دهنم آمد. شما مي‌توانستيد جدا شدنش از رينگ را ببينيد. از آن لحظه به بعد من فقط داشتم مديريت مي‌كردم و دعا مي‌كردم كه دور بزنم و سرعتم خيلي كم نباشد. فكر نمي‌كردم كه بتوانم دو پيچ آخر را پشت سر بگذارم. در انتها من واقعا خونسرد بودم. اطلاعات مربوط به فاصله را دريافت مي‌كردم و به نظر مي‌رسيد كه اختلاف به سرعت در حال كمتر شدن است اما ماشين مي‌توانست بپيچد. به پيچ 15 رسيدم و آنجا بود كه به دردسر افتاده بودم و از همانجا كه پدال را تا انتها فشار دادم و به پيچ 16 رسيده بودم. من قطعا چيز مشابهي را در دور آخر تجربه نكرده بودم و قلبم تقريبا متوقف شد. شايد بهتر بود زماني كه خالي شدن باد لاستيك‌ها را ديدم به پيت مي‌آمديم.»