مبالغ گران فروشی اپراتورها باید به مردم برگردد

گروه اجتماعی- وزیر ارتباطات دراولین اظهارنظر و حضور رسمی اش پس از حدود یک ماه غیبت رسانه ای، درباره گران فروشی اخیر اپراتورها اظهارنظر کرد و به صراحت گفت که « مبالغی که در این مدت از مردم دریافت شده باید به آن‌ها برگردد.»ماه قبل اپراتورها در اقدامی غیرقانونی قیمت بسته های اینترنت همراه را تا حدود50درصد گران کردند که وزیر و معاون وزیر و حتی سخنگوی دولت هم به این اقدام اعتراض و تصریح کردند که این اقدام غیر قانونی است و اپراتورها باید مبالغ اضافه را به مردم بازگردانند.
حالا وزیر بهداشت دیروز در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون صنایع مجلس دوباره در پاسخ به خبرنگاران به این موضوع پرداخته و گفته است:  گران فروشی اپراتورها احراز شده است. این کار دو اپراتور خلاف ضوابطی است که برای اپراتورها در زمان صدور پروانه، تعیین شده و مصداق گران فروشی است.  
وزیر ارتباطات افزود: سازمان تنظیم مقررات، اختیاراتی را در برخورد با این گران‌فروشی دارد که بر حسب همان اختیار، جریمه دو میلیارد تومانی برای‌شان در نظر گرفت. اختیارات برای برخورد بیشتر کفایت نمی‌کرد به همین دلیل طرحی را برای افزایش اختیارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور به دولت داده‌ایم تا آن را در دستور کار قرار دهد.جهرمی اظهار کرد: نبود اختیارات کافی باعث شد خلأیی در برخورد مناسب با گران‌فروشی ایجاد شود و آن‌ها نیز با استفاده از همین خلأ  گران‌فروشی خود را ادامه دادند. وی افزود: البته گران کردن بسته‌های اینترنت از نظر ما توجیه اقتصادی ندارد و منطقی پشت آن نیست، این مشکل باید برطرف شود.
وی در خصوص روال پیگیری این مسئله خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور، پرونده گران فروشی
 دو اپراتور را به سازمان حمایت ارسال کرد و سازمان حمایت نیز روز دوشنبه   مبالغ گران فروشی و اصل گران فروشی را تایید و پرونده را برای بررسی بیشتر به تعزیرات ارسال کرد. در دادگاه تعزیرات آخرین دفاعیات اخذ شده است.وزیر ارتباطات افزود: در همین روزها حکم تعزیرات اعلام و طی این هفته ابزارهای نظارتی برای افزایش اختیارات برخورد با گران‌فروشی از سوی دولت اخذ می‌شود.وی تاکید کرد: از دید ما این کار گران‌فروشی است و مبالغی که در این مدت از مردم دریافت شده باید به آن‌ها برگردد. پیگیر این ماجرا هستیم اما نمی‌توان در این فضا برخورد احساسی انجام داد.