مجلس‌نشینان خود را برای استیضاح وزرای نفت و کشور آماده می‌کنند تیغ استیضاح بالای سر دو وزیر

به نظر می‌رسد که مجلس یازدهم در اولین قدم‌های خود برای برخورد با دولت دوازدهم، استیضاح وزرای کشور و نفت را در دستور کار خود قرار داده است.
روز یکشنبه، تصویری از فرم استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با 14 امضا منتشر شد که بر اساس آن نمایندگان قصد دارند وی را در سه محور بی‫تدبیری در اجرا و نحوه افزایش قیمت بنزین، نصب مدیران ناکارآمد برای فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و ضعف در مدیریت بحران در ماجرای سیل و زلزله استیضاح کنند.
دیروز نیز‫ ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد با اشاره به اینکه پس از طرح شکایت از بیژن زنگنه در مجلس شورای اسلامی وکلای ملت استیضاح وزیر نفت در صحن علنی را کلید زدند گفت: تا کنون بیش از 30 امضا برای استیضاح زنگنه در صحن جمع‌آوری شده است. وی با اشاره به اینکه این استیضاح به 20 دلیل از سوی نمایندگان دنبال می‌شود که همگی این 20 موارد از مصادیق کم‌کاری وزیر نفت در حیطه وزارتی خود و تحمیل خسارت به اقتصاد کشور است افزود: عمده موارد استیضاح از وزیر نفت همان مواردی است که محورهای شکایت از زنگنه به قوه قضائیه را شامل می‌شود. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد امضاها برای استیضاح زنگنه در روزهای آینده افزایش پیدا کند.‫ ابوترابی درخصوص شکایت از وزیر نفت گفت: این شکایت مراحل قانونی خود را در مجلس طی کرده و بناست به زودی در هفته آینده یا هفته‌های آینده به دیدار آیت‌الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه برویم و شکایت را رسما در اختیارشان قرار دهیم.
باید دید این قدم‌های اول مجلس درباره دولت دوازدهم در سال پایانی آن به چه نتایجی خواهد رسید و به کجا ختم خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
فاصله حرف تا عمل گرامیداشت اصحاب رسانه چقدر است؟ «تعهد» و «توقیف» در سبد هدایای روز خبرنگار! جلال خوش‫چهره لبنان پس از انفجار «ابتکار» زوایای گوناگون ناهماهنگی در اعلام سیاست‌های اقتصادی را بررسی کرد واکنش قرمز بازار به «گشایش اقتصادی» مجلس‌نشینان خود را برای استیضاح وزرای نفت و کشور آماده می‌کنند تیغ استیضاح بالای سر دو وزیر نخست وزیر لبنان استعفای دولت را با میشل عون مطرح کرد سقوط دولت لبنان با پس‌لرزه انفجار بیروت افزایش مداوم قیمت خودرو اجحاف به مردم است بهره‌وری و عرضه، دو مقوله گمشده صنعت خودرو روال برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت تشریح شد احتمال عدم حضور رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد کدخدایی: افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند خط و نشان شورای نگهبان برای «احمدی‌نژاد»ها نظر رئیس قوه قضائیه درباره «گشایش اقتصادی» هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه همراه باشد وزیر علوم: حرکت به سمت حذف کنکور آغاز شده است احتمال تغییر پروتکل‌های کرونایی در آزمون سراسری