نخست وزیر لبنان استعفای دولت را با میشل عون مطرح کرد سقوط دولت لبنان با پس‌لرزه انفجار بیروت

همانطور که پیش‫بینی می‌شد با بالا رفتن تعداد استعفاهای وزیران، خود نخست وزیر هم موضوع استعفای دولتش را با رئیس‌جمهوری در میان گذاشت.
به گزارش ایسنا، پیش‫تر و پس از انفجار بیروت چندین تن از وزیران کابینه حسان دیاب استعفا کردند و به این ترتیب کابینه لبنان در آستانه از دست دادن حد نصاب لازم قرار گرفت.
سایت النشره گزارش داد، حسان دیاب با میشل عون، رئیس جمهوری تماس گرفته و با او موضوع استعفای دولت و شرایط کنونی را در میان گذاشته است. براساس اطلاعات شبکه LBCI نیز حسان دیاب به رئیس‌جمهوری تاکید کرده که می‌خواهد استعفا کند. طبق این اطلاعات، نبیه بری، رئیس‌ پارلمان لبنان مصر است دولت در جلسه روز پنج‌شنبه پارلمان مواخذه شود و تمام تماس‌ها حول این مواخذه و تماس بین حزب‌الله و عین التینه (دفتر نبیه بری) و همچنین بین حزب‌الله لبنان و نخست‌وزیری ادامه دارند. این اطلاعات فاش می‌کنند، اعضای دولت معتقدند، درخواست دیاب برای برگزاری انتخابات زودهنگام و لایحه دولت برای کوتاه کردن دوره پارلمان بدون هماهنگی با عون یا بری به منزله تخطی از تمام اصول معمول در لبنان است. براساس این اطلاعات، موضع دو گروه شیعه (حزب‌الله و امل) خارج از اجماع حول لزوم استعفا نخواهد بود. اگر دولت استعفا کند جلسه پنجشنبه جلسه قانونگذاری خواهد بود. النشره در ادامه براساس اطلاعات واصله می‌گوید استعفای دولت قطعی است و گفته می‌شود «نواف سلام» مامور تشکیل کابینه خواهد شد. همچنین میشل عون دیدار برنامه‌ریزی شده‌اش را که قرار بود روز دوشنبه با اصحاب رسانه‌ داشته باشد به دلیل تحولات سیاسی به تعویق انداخت.
پیش‫تر برخی منابع از استعفای قطعی حسان دیاب خبر داده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
فاصله حرف تا عمل گرامیداشت اصحاب رسانه چقدر است؟ «تعهد» و «توقیف» در سبد هدایای روز خبرنگار! جلال خوش‫چهره لبنان پس از انفجار «ابتکار» زوایای گوناگون ناهماهنگی در اعلام سیاست‌های اقتصادی را بررسی کرد واکنش قرمز بازار به «گشایش اقتصادی» مجلس‌نشینان خود را برای استیضاح وزرای نفت و کشور آماده می‌کنند تیغ استیضاح بالای سر دو وزیر نخست وزیر لبنان استعفای دولت را با میشل عون مطرح کرد سقوط دولت لبنان با پس‌لرزه انفجار بیروت افزایش مداوم قیمت خودرو اجحاف به مردم است بهره‌وری و عرضه، دو مقوله گمشده صنعت خودرو روال برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت تشریح شد احتمال عدم حضور رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد کدخدایی: افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند خط و نشان شورای نگهبان برای «احمدی‌نژاد»ها نظر رئیس قوه قضائیه درباره «گشایش اقتصادی» هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه همراه باشد وزیر علوم: حرکت به سمت حذف کنکور آغاز شده است احتمال تغییر پروتکل‌های کرونایی در آزمون سراسری