نظر رئیس قوه قضائیه درباره «گشایش اقتصادی» هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه همراه باشد

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از هر اقدامی که در جهت گره‫گشایی از زندگی مردم باشد استقبال می‌کنیم، گفت: هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه، جزئیات و اقناع افکار عمومی و نخبگان همراه باشد.
به گزارش «ابتکار» به نقل از قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی با تبریک عید غدیر و ولادت با سعادت امام موسی کاظم(ع)، اجرای عدالت را از مهم‌ترین پیام‌های غدیر و از محوری‌ترین ماموریت‌های نظام اسلامی عنوان کرد. رئیس قوه قضائیه گفت: نظام اجتماعی بر اساس عدالت شکل می‌گیرد و انتظار این است که در نظام اسلامی قوانین عادلانه تصویب شود، مجریان بر اساس عدالت رفتار کنند و قضاوت و داوری در دستگاه قضایی نیز همراه با عدالت باشد. رئیسی تصریح کرد: برخلاف تصور برخی که اجرای عدالت را دشوار می‌دانند، اگر عدالت به معنای دوری از هوا و هوس و نفوذ و نفوذپذیری باشد، اجرای عدالت آسان است و همه باید به دور از هرگونه هوای نفس و فقط برای رضای الهی در مسیر اجرای حق و عدالت حرکت کنند.
رئیس قوه قضائیه، کشف حقیقت را مهم‌ترین مسئله در نظام قضایی دانست و گفت: قاضی موظف به اجرای عدالت و صدور حکم بر اساس حقیقت است و همه ارکان دستگاه قضا و همچنین ضابطان قانونی نیز باید او را در کشف حقیقت یاری دهند. رئیسی با تاکید بر اینکه کشف حقیقت و صدور حکم عادلانه موجب استحکام هر چه بیشتر نظام مقدس اسلامی و آرا و نظرات و دیدگاه‌های قضایی می‌شود، افزود: همت ما در دستگاه قضایی باید اجرای بدون تبعیض عدالت باشد چرا که مردم کمبودها را تحمل می‌کنند، اما تحمل تبعیض برای آن‌ها سخت است.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به حادثه مرگبار انفجار در بندر بیروت اشاره کرد و با تاکید بر لزوم بررسی همه جانبه و روشن شدن ابعاد ماجرا و شناسایی قاصران و مقصران آن اظهار کرد: جراحتی که به لبنان وارد شد، قلوب همه انسان‌های آزاده عالم را جریحه‌دار کرد.


طرح‌های اقتصادی باید کارشناسی شده باشد
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: اعلام هر طرح اقتصادی در کشور باید با نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی همراه باشد و پس از تصویب نیز برای افکار عمومی به خوبی تبیین شود تا مورد استقبال همه قرار گیرد. رئیسی افزود: یک طرح اقتصادی وقتی ارزشمند است و به مردم آرامش می‌دهد که با نظرات نخبگان تهیه شده باشد و درباره جزئیات آن هم اطلاع‌رسانی شود؛ در غیر این صورت با ایجاد ابهام، مردم را نگران و فعالان اقتصادی را سرگردان می‌کند. رئیس قوه قضائیه با ضروری خواندن توجه دولت و مجلس به موضوع معیشت، تصریح کرد: دولت و مجلس باید مسائل اقتصادی را با حساسیت و اولویت پیگیری کنند و با طرح‌های راهگشا و کارشناسی شده برای حل مشکلات معیشتی و گره‌گشایی از زندگی مردم گام بردارند.
تقدیر رئیس دستگاه قضا از گزارش‌های روشنگرانه خبرنگاران
رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک «روز خبرنگار»، از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مطمئن مردم با مسئولان یاد کرده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه، از زحمات آنان قدردانی کرد. رئیس قوه قضائیه همچنین به مجاهدت برخی خبرنگاران برای تولید گزارش‌های تحقیقی با هدف بررسی مشکلات کشور و رفع آن‌ها اشاره کرده و افزود: خبرنگاران در برخی گزارش‌ها در مقام یک بازرس به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند تا بتوانند یک گزارش اقناع کننده تولید کنند. مواردی مثل گزارش درباره فولاد و خام فروشی کُک، از نمونه گزارش‌های جهادی بود که خبرنگاران برای تولید آن‌ها حتی به برخی کشورها سفر کردند. این همت اگر با اخلاص همراه شود، برای کشور برکات زیادی به همراه خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
فاصله حرف تا عمل گرامیداشت اصحاب رسانه چقدر است؟ «تعهد» و «توقیف» در سبد هدایای روز خبرنگار! جلال خوش‫چهره لبنان پس از انفجار «ابتکار» زوایای گوناگون ناهماهنگی در اعلام سیاست‌های اقتصادی را بررسی کرد واکنش قرمز بازار به «گشایش اقتصادی» مجلس‌نشینان خود را برای استیضاح وزرای نفت و کشور آماده می‌کنند تیغ استیضاح بالای سر دو وزیر نخست وزیر لبنان استعفای دولت را با میشل عون مطرح کرد سقوط دولت لبنان با پس‌لرزه انفجار بیروت افزایش مداوم قیمت خودرو اجحاف به مردم است بهره‌وری و عرضه، دو مقوله گمشده صنعت خودرو روال برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت تشریح شد احتمال عدم حضور رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد کدخدایی: افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند برای ۱۴۰۰ ثبت نام نکنند خط و نشان شورای نگهبان برای «احمدی‌نژاد»ها نظر رئیس قوه قضائیه درباره «گشایش اقتصادی» هر طرح اقتصادی باید با بررسی کارشناسانه همراه باشد وزیر علوم: حرکت به سمت حذف کنکور آغاز شده است احتمال تغییر پروتکل‌های کرونایی در آزمون سراسری