ادامه اعتراض‌ها به خیانت امارات در کشورهای مختلف جهان

سرویس خارجی-توافق پنج شنبه گذشته امارات با رژیم صهیونیستی برای عادی ‌سازی روابط، «خیانت بزرگ امارات به فلسطین و جهان اسلام» تعبیر شد. این توافق ننگین باعث شد تا در کشورهای مختلف علیه امارات اعتراض کنند. مهم‌ترین اقدام تا این لحظه، در لیبی و با به آتش کشیدن سفارت امارات رخ داده است. در پی امضای توافق عادی‌‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که عصر شنبه، مردم در لیبی به ساختمان سفارت امارات در طرابلس حمله کردند و برای نشان دادن مخالفت خود با تصمیم ابوظبی در نادیده گرفتن آرمان فلسطین، بخشی از این ساختمان را به آتش کشیدند. کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با بازنشر این خبر، تصاویری از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در کنار سفارت امارات در سال ۲۰۱۴ بازنشر دادند. پایگاه خبری اماراتی
«ارم نیوز» اما در این باره نوشت، برخی افراد ناشناس، به مقر سفارت تخلیه شده امارات واقع در مرکز طرابلس حمله کردند و بخشی از آن را به آتش کشیدند. به گفته منابع آگاه امنیتی، محافظان این سفارت‌خانه، پیش از آتش گرفتن ساختمان که هیچ کارمند و دیپلماتی در آن حضور ندارد، محل را ترک کردند.
گروه‌های فلسطینی مستقر در آمریکا نیز همزمان علیه امارات راهپیمایی کردند. گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی مستقر در آمریکا توافقنامه عادی ‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و امارات را که با واسطه‌گری آمریکا انجام شد، رد و محکوم کردند. در بخشی از بیانیه مشترک این سازمان‌ها آمده: «وارد شدن ضربات خائنانه در پشت فلسطینی‌ها توسط رژیمی صورت گرفت که ادعا می‌کند این توافق را به خاطر فلسطینیان انجام داده است».
مطابق با این بیانیه، امضاکنندگان آن تأکید کردند امارات باید در مقابل سیاست‌های استعماری علیه کشور‌های عربی ایستاده و همچنین از حقوق مشروع فلسطین حمایت کند. آنها تلاش امارات برای توجیه توافق عادی ‌سازی خود را که ادعا کرده است به نفع فلسطینی‌هاست، محکوم کردند و خواستار توقف طرح الحاق کرانه باختری شدند. گروه‌ها و سازمان‌های فلسطینی مستقر در آمریکا خواستار تحریم فعالیت‌های امارات در آمریکا و همچنین همه شخصیت‌های سیاسی این کشور نیز شدند.


از سوی دیگر، «احمد بن حمد الخلیلی» مفتی عُمان به توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌‌سازی روابط واکنش نشان داد. الخلیلی در توئیتر نوشت: «آزاد‌سازی مسجدالاقصی و تمامی اراضی اطراف آن از چنگ اشغالگران امری واجب و مقدس برای همه امت و دِینی بر گردن همه است». وی در ادامه نوشت که اگر از آزاد‌سازی مسجدالاقصی ناتوان هستید دست‌کم بر سر آن سازش نکنید و همه امور را به قضا و قدر الهی بسپارید.
همچنین منابع دولتی در کویت اعلام کردند کویت آخرین کشور عربی خواهد بود که اقدام به عادی ‌سازی روابط خود با اسرائیل می‌کند. روزنامه القبس به نقل از منابع مذکور نوشت، موضع کویت نسبت به عادی ‌سازی روبط با رژیم صهیونیستی ثابت است و هرگز تغییر نخواهد کرد.
به آتش کشیدن تصاویر خائنان
منابع خبری نوشته‌اند، از دیروز خدمات تماس تلفنی میان امارات متحده عربی و سرزمین‌های اشغالی آغاز شده است. «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به منظور افتتاح اولین تماس تلفنی با امارات با «عبد‌الله بن زاید»، همتای خود در این کشور گفت وگو کرد. آنها می‌گویند مراسم رسمی امضای توافق عادی ‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نیز اوایل ماه آینده میلادی در آمریکا برگزار می‌شود. این مسئله باعث شده تا تظاهرات معترضان خشمگین فلسطینی به توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌‌سازی روابط با شدت بیشتری پیگیری شود. بر اساس گزارش «العربی الجدید»، این معترضان در تظاهرات خود در رام‌الله تصاویر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند یا لگدمال کردند. مشارکت‌کنندگان در تظاهرات در حالی که پارچه نوشته‌هایی در محکومیت توافق مذکور در دست داشتند، این توافق را جایزه‌ای به رژیم اشغالگر و ادامه شهرک‌‌سازی و نیز خنجر زدن از پشت به فلسطین و قدس دانستند و تأکید کردند، با مقاومت می‌توان این توافق را کنار زد.
سفیر فلسطین برای همیشه امارات را ترک کرد
از سوی دیگر، «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد سفیر فلسطین از امارات در پی توافق سازش این کشور با رژیم صهیونیستی، خارج شد. الرجوب در مصاحبه با این شبکه، گفت تشکیلات خودگردان در واکنش به توافقنامه عادی ‌سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو، «عصام مصالحه» سفیر فلسطین را از امارات خارج کرد...سفیر ما روز گذشته امارات را ترک کرد و دیگر به این کشور باز نخواهد گشت.
امضای اولین قرارداد امارات و اسرائیل
به فاصله دو روز بعد از اعلام توافق امارات برای عادی‌‌سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل، بامداد یکشنبه اولین قرارداد همکاری بین شرکت‌های صهیونیستی و اماراتی امضا شد! به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، مسئولان شرکت اماراتی «اِیپِکس» و شرکت صهیونیستی «تِرا» قراردادی را به بهانه همکاری جهت تولید واکسن ویروس «کووید۱۹» امضا کردند. بر این اساس، توافق همکاری در حوزه تحقیق و توسعه بین دو شرکت اماراتی و صهیونیستی، طی نشست خبری در ابوظبی و مقابل دوربین رسانه‌ها منعقد شد.
تداوم خیانت
اقدام امارات در عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بدون شک باعث خواهد شد تا برخی دیگر از حکام سرسپرده عربی نیز در این مسیر حرکت کنند. در این راستا، «مارک اشنایر» خاخام یهودی نزدیک به دولت بحرین و مشاور «ملک حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در یک گفت وگوی ویژه با شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد رژیم صهیونیستی و بحرین روابط رسمی خود را در پایان 2020 اعلام خواهند کرد! خاخام اشنایر با اشاره به اینکه با پایان سال جاری میلادی به نظر می‌رسد که دو کشور از حوزه خلیج‌فارس روابط رسمی خود با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنند اظهار داشت که فکر می‌کنم کشور بعدی در توافق عادی‌‌سازی٬ بحرین باشد. همچنین در پی قوت گرفتن احتمال عادی ‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری زبان از مکالمه تلفنی رئیس‌موساد با نخست‌وزیر بحرین پرده برداشتند.
از سوی دیگر، منابع سیاسی در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفتند که امضای توافقنامه میان این رژیم با سعودی‌ها صرفا به مسئله زمان وابسته است و پیش از عادی‌‌سازی روابط با بحرین و عمان صورت خواهد گرفت. به گفته این منابع، سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی، به طور مستقیم به افزایش همکاری‌ها میان ریاض و تل‌آویو خواهد انجامید و این در حالی است که دولت سعودی در قبال توافق اخیر امارات سکوت پیشه کرده است. همچنین خبر رسیده که سودان نیز به دنبال عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است! منابع رسانه‌ای صهیونیست شنبه شب به نقل از وزیر اطلاعات این رژیم مدعی شدند که انتظار می‌رود سودان نیز سال جاری میلادی یک توافقنامه صلح با تل‌آویو منعقد کند.
خبر دیگر اینکه، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» به نقل از یکی از مشاوران ارشد ولیعهد ابوظبی نوشته، طی سه تا پنج ماه آینده دارندگان گذرنامه صهیونیستی می‌توانند به امارات عربی متحده سفر کنند و پروازهای هوایی از تل‌آویو به دبی و از دبی به تل‌آویو از فراز حریم هوایی عربستان عبور خواهد کرد! گفتنی است، بسیاری از کارشناسان نیز این اقدام امارات را «حماقت» تعبیر کرده‌اند که شاید، به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کند اما، قطعا نه به جلوگیری از نابودی «اسرائیل» کمک خواهد کرد و نه، امنیتی که امارات در آن نفس می‌کشد را، نگه خواهد داشت!
در ادامه مخالفت‌ها با توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی، شماری از مردم جنوب یمن نیز با برگزاری تظاهرات در شهر «عتق» مرکز استان شبوه، مخالفت خود را با هرگونه اقدام در راستای عادی‌‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کردند. صدها دانشجوی کشورمان نیز در اعتراض به توافق عادی ‌سازی کامل روابط رژیم صهیونیستی و ابوظبی، در برابر سفارت امارات در تهران تجمع کردند. به گزارش العالم، آنان با سر دادن شعارهایی، سکوت در برابر این توافق را محکوم و توافق مزبور را خیانت توصیف کردند. این دانشجویان گفتند که روند عادی ‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، نشان دهنده حجم توطئه علیه مردم و آرمان فلسطین است.
دانشجویان معترض ضمن محکوم کردن روند عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آن را جنایت علیه مردم فلسطین خوانده و گفتند که تاریخ، اشخاصی را که اقدام به عادی ‌سازی رابطه با این رژیم کردند، خائن خواهد خواند. دانشجویان به تمام اشخاصی که به آرمان فلسطین خیانت کرده‌اند پیام دادند که رژیم صهیونیستی به فکر منافع آنان نبوده و نخواهد بود و هرگز همپیمان شان نمی‌شود و همین موضوع عامل زوال این رژیم‌ها خواهد بود.