ورود 110 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قالیباف اصل دیروز در پانزدهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در کل سال گذشته 820 هزار کد معاملاتی صادر شده که البته نسبت به سال‌های گذشته عدد بسیار متفاوتی بوده است. به‌عنوان مثال در سال 97 در مجموع 100 هزار کد معاملاتی صادر شده بود، این در حالی است که اگر در سال‌های قبل 50 تا 60 هزار کد صادر می‌شد می‌گفتیم که این عدد بالا است ولی امسال از ابتدای امسال حدود 4/5 میلیون کد جدید در بازار سرمایه صادر شده است.
وی افزود: بر اساس مطالعات ما 50 تا 60 درصد از تازه واردهای بازار سرمایه، سرمایه‌ای حدود 10 تا 15 میلیون تومان وارد بازار می‌کنند و هر روز نیز حدود 100 تا 120 هزار کد معاملاتی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی صادر می‌شود و این بدان معناست که هزار و 500 تا دو هزار میلیارد تومان پول جدید وارد بازار می‌شود.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد: مشاهده وضعیت بازار سرمایه از ابتدای سال حاکی از آن است که حدود 100 تا 110 هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه واردها وارد بازار سرمایه شده است. سال گذشته در مجموع 35 هزار میلیارد تومان پول تازه واردها وارد بازار بورس شده بود.
قالیباف بیان کرد: از ابتدای سال اقدام ما این بوده که به همان میزان که پول وارد بازار می‌شود از طرف دیگر سمت عرضه نیز تقویت شود و لذا موضوعی را که ما پیگیری کردیم افزایش سهام شناوری است؛ اکنون سهام شناوری شرکت‌ها، بالاتر از 27 درصد است در حالی که جای رشد دارد.


وی توضیح داد: در سال جاری برای شرکت‌های زیر نظر دستگاه‌های دولتی و زیر نظر نهادهای دولتی غیرعمومی که امین اموال آنها دولت است دولت مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه حداقل سهام شناور این شرکت‌ها 25 درصد باشد.
این مسئول یادآور شد: با توجه به سرعت بخشی در امر پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، در یک ماه گذشته در فرابورس تهران حدود 10 شرکت پذیرش شده است و در حال حاضر نزدیک 100 شرکت درخواست پذیرش در فرابورس را دارند و حدود 50 شرکت نیز درخواست پذیرش در بورس تهران را دارند و هر هفته نیز دو عرضه در بازار سرمایه انجام می‌شود.
قالیباف افزود: سال گذشته مجموع ارزش عرضه‌های اولیه پنج هزار و 300 میلیارد تومان بود اما از ابتدای امسال تاکنون به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
سایر اخبار این روزنامه
حجت‌الاسلام عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان شد یک قرارداد برد- برد دیگر/ ۲۲۰ میلیارد تومان در جیب مربی خارجی! برجام زنده است /امضا: ویلموتس و شرکا(یادداشت روز) اخبار ویژه هلاکت تعدادی از سرکرده‌های تروریست در ادلب با حمله جنگنده‌های سوریه ورود 110 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار سرمایه آیت‌الله محمد علی تسخیری دعوت حق را لبیک گفت مردم غزه با بادبادک‌های آتش‌زا 42 نقطه را در فلسطین اشغالی به آتش کشیدند قوه قضائیه صاحبان درآمدهای کلان و فراری از مالیات را تحت تعقیب قرار می‌دهد نقشه راه اقتصادی کشور در هفته دولت اعلام می‌شود برای ممانعت از طرح ننگین سازش امارات و رژیم صهیونیستی مجالس کشورهای اسلامی به میدان بیایند مواجب بگیر بی‌بی سی در روزنامه اصلاح‌طلب: 28 مرداد کودتا نبود! یک قرارداد برد- برد دیگر/ ۲۲۰ میلیارد تومان در جیب مربی خارجی! یک قرارداد برد- برد دیگر/ ۲۲۰ میلیارد تومان در جیب مربی خارجی!