اخـراجي هاي بهشت

گرچه به خرداد پر از حادثه عادت داريم ولي بايد ارديبهشت خاص را نيز در تقويم ايران ثبت كنيم. ركورد شكني آوردن مردم به پاي صندوق‌هاي راي(بيش از41 ميليون نفر)، آراي عجيب مردم استان‌هايي كه تصور نمي‌شد به روحاني راي دهند،شكست‌سنگين بخش عظيمي از آراي نهادها و مراكز خاص در برابر راي ملت،حذف كامل طيفي كه سال‌ها در شوراي شهر تهران اكثريت بودند و همچنين پيروزي ليست معروف به اميد در قلب شهر مشهد و برخي ديگر از شهرستان‌ها، همه وهمه رويدادهاي خاصي است كه ارديبهشت 96 را متفاوت و خاص كرده‌است.
شكست با پيشينه 12 ساله
اما يكي از مهم‌ترين رخدادهايي كه بيشتر از هر موضوعي بايد به آن‌توجه كرد،حذف مهدي‌چمران و تيم او پس از دوازده‌سال، از شوراي شهر تهران است. مهدي چمران كه سال‌ها به عنوان رييس‌شوراي شهر پايتخت فعاليت‌ مي‌كرد، در انتخاب محمود احمدي‌نژاد به عنوان نهمين رييس‌جمهور ايران، نقش فراواني ايفا كرد-كه نيازي به توضيح در رابطه با آن دوران نيست و چون روز روشن است- و از سوي ديگر در طول سال‌هاي مديريت محمد‌باقر قاليباف در خيابان بهشت نيز ايرادات و كاستي‌هاي او را پوشاند و نگذاشت شوراي شهر به وظيفه‌اصلي خود كه نظارت بر عملكرد مديريت شهري است، بپردازد. مهدي‌چمران و تيم او به جاي آنكه در اين سال‌ها مديريت شوراي‌شهر و شهرداري را زير نظر داشته باشد و مشكلات مردم را حل كند، به دنبال آن بود كه نمايش دهند همه مسائل آرام است و موضوعات به خوبي بررسي شده و پيش مي‌رود.
«نه» مردم تهران به مدعيان انقلابي‌گري


مردم تهران نيز اين نوع تفكر را به خوبي شناخته‌ بودند و با نه گفتن به آن‌ها، تكليف شورا را يكسره كرده و كليد شهر را از دست آن‌ها بيرون كشيدند. يكي ديگر از دلايل آن كه مردم به اين جماعت اقبالي نشان ندادند اين بود كه چمران و تيمش، وارد بازي دو قطبي انقلابي و غير انقلابي شدند و به سناريويي كه جمنايي‌ها آغاز كرده بودند، ورود كردند و به عنوان يكي از بازيگران اصلي، زمين‌گير شدند.
البته دليل سوم و اصلي اين شكست سنگين و سهمگين اصولگرايان در انتخابات شوراي شهر، ليستي بود كه توسط شوراي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان تنظيم و به بازار آراي مردم، ارائه شد. ليستي كه در راستاي فهرست اميد سال 94 مجلس‌شوراي اسلامي در معرض راي مردم قرارگرفته بود و ملت نيز به او اعتماد كرده بودند.
ركورد شكني يادگار هاشمي
حال، مردي از تبار هاشمي‌رفسنجاني با بيشترين ميزان راي در شهرتهران در دوران پس از انقلاب اسلامي، وارد شوراي شهر شده است. محسن هاشمي رفسنجاني كه يادگاري از آيت‌ا... مرحوم است، مهدي چمران با سابقه و مو سپيد را به همراه ليستش، دسته‌جمعي از بهشت بيرون كرد.
اي‌كاش بدانند روزگار عوض شده است
اي كاش سران و تصميم‌گيران اين جريان سياسي كه زمين‌خوردن‌ها و شكست‌ها آن‌ها را به جاي آنكه مجرب‌تر كند، حريص‌تر به قدرت مي‌كند، بدانند كه روش اشتباهي را در پيش گرفته‌اند.اين ملت، مردم دهه شصت يا هفتاد نيستند، تغيير كرده‌اند و اصلاحات عاقلانه و به دور از افراط و تفريط را مي طلبند. اينكه روزگاري مردم را به دوقطب انگليسي و غير‌انگليسي‌بخوانند و گاهي دسته‌بندي انقلابي و غير انقلابي به راه بيندازند، جز شكست‌، هيچ فايده ديگري ندارد.
صداي مردم را بايد شنيد
بايد صداي مردم را شنيد و در مسير آن‌ها حركت كرد. اين مردم ديگر در مسيري كه براي آن‌ها مشخص شده‌است، حركت نمي‌كنند و اگر به فرماني يا درخواستي نيز گوش فرا ‌دهند، نه به دليل فرمانبرداري كه براي يافتن منفعت ملي در آن گفتار است. اي كاش تصميم‌گيران و سياسيون، مانند روحاني به اين وضعيت عادت كنند و ايمان آورند كه صلاح دين و دنياي همه در وحدت كلمه است.
 
ليست پيروز انتخابات و معروف به فهرست اميد
كه توسط بزرگان اصلاح‌طلب نيز تاييد شده بود و راي آورد
تعداد راي
نام
رديف
۱۷۴۶۵۶۸
محسن هاشمی بهرمانی
1
۱۴۰۱۶۴۵
مرتضی الویری
2
۱۳۹۷۷۴۱
احمد مسجد جامعی
3
۱۲۸۸۸۰۵
شهربانو امانی انگنه
4
۱۲۱۸۳۴۹
محمدجواد حق‌شناس
5
۱۲۷۶۷۱۹
بهاره آروین
6
۱۲۵۷۶۳۶
سیدابراهیم امینی
7
۱۲۲۶۳۷۷
افشین حبیب‌زاده
8
۱۲۲۴۰۷۰
سیدآرش حسینی میلانی
9
۱۲۲۲۳۶۳
حسن خلیل‌آبادی
10
۱۲۰۸۱۹۰
علی اعطا
11
۱۱۹۹۹۶۳
زهرا صدراعظم نوری
12
۱۱۸۲۵۵۵
محمد سالاری
13
۱۱۸۰۰۴۴
سیدحسن رسولی
14
۱۱۶۶۳۳۱
ناهید خداکرمی
15
۱۱۶۴۰۷۲
مجید فراهانی
16
۱۱۲۶۸۴۰
زهرا نژادبهرام
17
۱۱۱۴۰۵۳
سیدمحمود میرلوحی
18
۱۱۰۶۴۶۸
الهام فخاری
19
۱۰۶۴۲۴۰
محمد علیخانی
20
۱۰۶۰۰۲۳
بشیر نظری
21
۶۵۳۲۴۷
مهدی چمران
22