موج سوم کرونا پاییز از راه می رسد


رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان این که موج سوم بیماری در اوایل پاییز شروع میشود، به اجرای ۷۳ درصدی پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک در ادارات اشاره کرد و گفت: پایین ترین میزان رعایت شیوه نامهها مربوط به پاساژها و مجتمعهای تجاری به میزان ۲۸ درصد است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دکتر علیرضا زالی در نشست شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تهران را تابلوی عمومی کشور برشمرد و تاکید کرد که مهار بیماری در تهران نیاز به نگاه متفاوت دارد.
وی ضمن تقدیر از تلاش همکاران و سازمان های مختلف با ستاد کرونا در راستای کنترل و مهار بیماری خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰۸ بیمارستان در تهران برای درمان بیماران کرونایی مشارکت داشته اند و ۹۰ مرکز جامع خدمات سلامت ۲۴ و ۱۶ ساعته نیز در این راستا فعالیت دارند.
به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت، توزیع بیماران در مناطق شهری تهران در پیک اول و دوم بیماری کاملا ناهمگون بود و براساس مطالعات صورت گرفته بیشترین ابتلا مربوط به مناطق شرقی و جنوب شرقی به ترتیب مناطق ۴، ۲، ۱۴ و ۱۵ بوده و پایین ترین میزان مرگ و میر نیز مربوط به مناطق ۲۲ و ۲۱ شهر تهران بوده است.



زالی به تاثیر مشارکت جدی مردم در کنترل و مهار کرونا در پیک اول بیماری اشاره کرد و یادآور شد: بالاترین میزان ابتلا و بستری و مرگ و میر در پیک دوم بیماری مربوط به هفته دوم خرداد ماه بود که به دلیل بازگشایی مشاغل، کاهش حساسیت آحاد شهروندی، کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشت و سفرهای بین شهری اتفاق افتاد.
وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان در هفته چهارم مردادماه افزود: خوشبختانه آمار مبتلایان رو به کاهش است و در طول ۲ هفته اخیر با الزام استفاده همشهریان از ماسک و همچنین اجرای طرح حضورچرخشی و دورکاری کارمندان شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر در تهران بودیم.