شیعیان نیجریه در عاشورا رکورد زدند برگزاری مراسم در 315 شهر و شهرک


مردم نیجریه طی روز عاشورای سال جاری در بیش از 315 شهر و شهرک ایالت‌های مختلف این کشور مراسم عزاداری برگزار کردند و در سوگ شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه زدند. این اقبال عمومی به شرکت در مراسم عاشورا و گرایش مردم به مذهب شیعه، در حالی است که سران نیجریه تحت نفوذ رژیم سعودی و آمریکا قرار دارند و در قلع و قمع شیعیان و محبان اهل بیت
کوتاهی نمی‌کنند.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع)‌، هر سال مراسم عزاداری و عاشورا در نیجریه مورد حمله پلیس یا ارتش قرار می‌گیرد و تعدادی از شرکت کنندگان، شهید و یا مجروح می‌شوند.
در سال جاری نیز نیروهای امنیتی نیجریه از همان روز اول دهه محرم به آزار و اذیت پیروان اهل بیت(ع) پرداختند. نیروهای پلیس روز شنبه اول شهریور ماه جاری به یک مراسم عزاداری در «کادونا»، حمله کردند و سه نفر از شیعیان را به شهادت رساندند و تعدادی را نیز زخمی کردند.


عربستان
  دلدادگان و شیفتگان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در عربستان با وجود فضای رعب و وحشت و سرکوبی که آل‌سعود بر این کشور حاکم کرده، به سوگواری و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با ایام عاشورای حسینی پرداختند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، فعالان مجازی گفتند، ساکنان شهر «قطیف» عربستان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌، به گسترده در مراسم عاشورای حسینی(ع) شرکت کردند.
شیعیان عربستان در حالی مراسم ایام عاشورا را برگزار می‌کنند که نیروهای امنیتی آل‌سعود بارها آنها را سرکوب کرده است.
افغانستان
همزمان با آغاز مراسم عاشورای حسینی در افغانستان، مردم استان‌های مختلف این کشور با مشارکت در «پویش نذر خون»، به یاری نیازمندان و بیماران شتافتند.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت افغانستان از اهدای بیش از ۴۱۵ هزار و ۵۰۰ سی‌سی‌ خون در شهر کابل طی روز عاشورا خبر داد.
این پویش در تکایا، مساجد، بانک‌های خون بیمارستان‌ها و نواحی مختلف شهر کابل راه‌اندازی شده است.
به گفته مسئولان بهداشتی افغانستان، خون جمع‌آوری شده به‌صورت استاندارد در بانک مرکزی خون نگهداری می‌شود و به نیازمندان اهدا خواهد شد.
مراسم عزاداری روز عاشورا روز یک‌شنبه، در سراسر افغانستان تحت تدابیر امنیتی و در سایه کرونا در فضایی امن، برگزار شد.
عراق
صدها نفر از مردم عراق در اعتراض به اقدام موهن شبکه تلویزیونی «دجله» در شب عاشورا، عصر دوشنبه به دفتر این شبکه در بغداد حمله کردند. معترضان خشمگین تجهیزات و وسایل این شبکه تلویزیونی را شکستند و ساختمان آن را نیز به آتش کشیدند. از سوی دیگر، دادگاهی در بغداد حکم بازداشت مدیر و صاحب این شبکه را صادر کرد.
شورای عالی قضایی عراق روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای در این باره نوشت: بر اساس شکایت تعدادی از وکلا به دادگاه تحقیق «الرصافه» بغداد در مورد توهین عمدی به مناسک یکی از مذاهب عراق و مطابق متن ماده (372/1) قانون مجازات، دادگاه تصمیم به صدور قرار بازداشت علیه «جمال الکربولی» مالک شبکه ماهواره‌ای دجله گرفت.
تلویزیون دجله عراق با اقدام هتاکانه در شب عاشورا، صحنه‌هایی از رقص و آواز را پخش کرده بود. بسیاری از مردم و فعالان شبکه‌های اجتماعی در عراق با محکوم کردن گسترده این اقدام، خواستار تعطیلی شبکه مذکور و مجازات عوامل آن شده‌اند.
شبکه تلویزیونی دجله به عنوان یکی از رسانه‌های فتنه گر در عراق شهرت دارد و مسئولان آن به داشتن گرایش‌های بعثی متهم هستند. آذر سال ۹۸ نیز مأموران وزارت کشور عراق، دفتر شبکه تلویزیونی دجله در بغداد را تعطیل کردند.
سایر اخبار این روزنامه
دستور رئیس‌قوه قضائیه برای تعیین تکلیف واگذاری‌های مسئله‌دار نقد عالمانه و حکیمانه رهبری به دولت (یادداشت میهمان) اخبار ویژه همزمان با فرود اولین هواپیمای اسرائیلی، آتش به جان امارات افتاد اولویت دولت درسال پایانی باید کاهش موانع تولید باشد شیعیان نیجریه در عاشورا رکورد زدند برگزاری مراسم در 315 شهر و شهرک بازی اروپا؛ نگه‌داشتن ایران در برجام و تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است همه وزارتخانه‌ها برای گسترش روابط خارجی وارد عرصه شوند عاشقان سیدالشهدا(ع) تاسوعا و عاشورایی متفاوت و باشکوه در تاریخ کشورمان رقم زدند تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست ‌جمهوری و راه‌اندازی یک قرارگاه برای تحول مجلس پروژه «برجام داخلی» مدعیان اصلاحات با پوستین «مصالحه ملی!» دستور رئیس‌قوه قضائیه برای تعیین تکلیف واگذاری‌های مسئله‌دار دستور رئیس‌قوه قضائیه برای تعیین تکلیف واگذاری‌های مسئله‌دار