چرا صدا و سیما هنوز به تخریب مرحوم‌ هاشمی می‌پردازد؟

محمد‌ هاشمی تصریح کرد: خیلی‌ها وظیفه یا شاید ماموریت دارند آیت الله‌هاشمی را تخریب کنند. مرحوم‌هاشمی خدمات بسیاری به کشور کرده است و پس از رحلت او، کاخ مرمر تحویل داده شده است. منتها این بی‌انصافی‌ها نسبت به مرحوم‌هاشمی زیاد انجام می‌شود. ما هم تریبون درستی نداریم که بتوانیم از او دفاع کنیم. به گزارش جماران؛ معاون اجرایی دولت سازندگی در تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: آیت‌الله‌هاشمی باور داشت بجای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد و باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود.
محمد‌هاشمی درباره برخی اقدامات برای تخریب چهره مرحوم‌هاشمی رفسنجانی و ادعای یک برنامه تلویزیونی درباره تبلیغ اشرافی‌گری از تریبون نمازجمعه از سوی مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، گفت: محسن‌هاشمی که مسئول دفتر نشر معارف انقلاب هستند، رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد تمام خطبه‌های نماز جمعه را بررسی کرده است و چنین مطلبی در هیچ خطبه‌ای وجود ندارد و به شکل مستند به این موضوع پاسخ داد و از مدعیان دعوت کرد بجای شعار، مستندات خود را بیان کنند. عضو مجمع وزیران ادوار جمهوری اسلامی با تشریح ویژگی‌های فکری مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه رفاه به معنی اشرافی‌گری نیست، گفت: مرحوم‌هاشمی باور داشت بجای «فقر» باید «رفاه» را میان مردم تقسیم کرد. او می‌گفت که باید رفاه نسبی به معنای تکلیفی که قانون اساسی بر عهده دولت اسلامی گذاشته برای مردم فراهم شود.
وی ادامه داد: ماده ۳ قانون اساسی ۱۵ بند راجع به وظیفه دولت و نظام جمهوری اسلامی برای فراهم کردن رفاه برای مردم ذکر کرده است بحث مرحوم‌هاشمی هم در این زمینه بوده است.
از فکر مرحوم‌ هاشمی می‌ترسند


هاشمی یادآور شد: چرا صدا و سیما و یا برخی تریبون‌ها هنوز هم به تخریب مرحوم‌هاشمی می‌پردازند؟ دلیلش این است که آنها از فکر او می‌ترسند.  آیت الله‌هاشمی اندیشه‌ای را در کشور پایه‌گذاری کرد، که می‌تواند باعث نجات کشور، حل بحران‌ها، رفاه و آزادی تصریح شده در قانون اساسی شود.
برادر مرحوم‌هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: آنهایی که امروز مرحوم‌هاشمی را تخریب می‌کنند از اندیشه و فکر او می‌ترسند. بیشتر منتقدان مرحوم‌هاشمی زمانی برای او مدیحه‌سرایی می‌کردند و حتی برای یک دیدار با او  سر و دست می‌شکستند تا بتوانند صحبت یا یک دیدار کوتاهی با او داشته باشند. اکنون همه این افراد مخالف او شده‌اند. به تعبیری آنها  «گروه باد» هستند و از هر طرفی باد بوزد همراه آن خواهند بود. آنها ثبات شخصیتی ندارند به همین دلیل است که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند. هاشمی افزود: زمانی که رئیس سازمان صدا وسیما بودم،  با کمک امام (ره) سعی می‌کردیم استقلال این سازمان را حفظ کنیم و این کار را به نحو احسن انجام می‌دادیم. امروز هم قضاوت عمومی در جامعه حتی میان کارمندان صدا و سیما این است که آن زمان، استقلال صدا و سیما کاملا حفظ شده بود. وی درباره اظهارات اخیر رئیس بنیاد مستضعفان درباره کاخ مرمر، گفت: هیچ قضاوتی درباره اظهارات او نمی‌کنم. البته برخی این اظهارات را انتخاباتی توصیف کرده‌اند که البته من هیچ پیش‌داوری نمی‌کنم. اگرچه او بعد از این اظهارات عذرخواهی کرد و از برخی‌ها هم نام برد. عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بعد از مرحوم‌هاشمی، مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار رئیس و دبیر مجمع قرار گرفت و جلسات مجمع در آنجا برگزار می‌شد ولی رئیس بنیاد مستضعفان همه مسائل را به مرحوم‌هاشمی منتسب کرد. وی یادآور شد: زمانی درباره سرنوشت فرش‌های بسیار گرانقیمت کاخ مرمر از رئیس بنیاد مستضعفان پرسیدم که هیچ پاسخی نداد. نمی‌دانم با این فرش‌ها که جزو بیت المال بود چه کردند. هاشمی تصریح کرد: خیلی‌ها وظیفه یا شاید ماموریت دارند آیت الله‌هاشمی را تخریب کنند. مرحوم‌هاشمی خدمات بسیاری به کشور کرده است و پس از رحلت او، کاخ مرمر تحویل داده شده است. منتها این بی‌انصافی‌ها نسبت به مرحوم‌هاشمی زیاد انجام می‌شود. ما هم تریبون درستی نداریم که بتوانیم از او دفاع کنیم. برادر مرحوم‌هاشمی رفسنجانی  با تاکید بر اینکه دفاع از‌هاشمی هزینه دارد، خاطرنشان کرد: مرحوم‌هاشمی همواره می‌گفت شکایت خودم را به پیش خداوند می‌برم ما هم سیره مرحوم‌هاشمی را ادامه می‌دهیم و به خداوند شکایت می‌کنیم انشاء الله روزی خداوند به این مسائل رسیدگی کند.