کارنامه ۱۰۰ روزه مجلس یازدهم چه نمره‌ای می‌گیرد؟ حاشیه‌های کارخانه قانون‌سازی!

صد روزگی از زمانی در ادبیات سیاسی ایران مهم شد که حسن روحانی اعلام کرد در صد روز اول دولت خود به مردم گزارش دهد و البته قرار بود این گزارش دادن را همچنان ادامه دهد که این اتفاق با عنوان گزارش‌های صد روزه تکرار نشد. حال مجلس یازدهم در حالی ۱۰۰ روزه می‌شود که جنجال و حواشی در مورد آن کم نبوده و حالا سیاسیونی که رفتار بهارستانی‌ها را زیر نظر گرفته بودند درباره این مجلس و چشم‌انداز ۴ ساله‌اش سخن می‌گویند.
به گزارش خبرآنلاین، هرچند انتخابات دوم اسفند ۹۸ خالی از شور و هیجان بود اما مجلسی که در نتیجه آن روی کار آمد نبض غوغاسالاری را به دست گرفت و هر روز حاشیه‌ای جدید را کلید زد، مجلسی که حالا در آستانه ۱۰۰ روزه شدن است. یک روز فریاد بر سر وزیر امور خارجه بلند کرد و روز دیگر کمر بست تا نماینده‌ای – تاجگردون – را از نشستن بر صندلی خانه ملت منع کند؛ از استیضاح رئیس‌جمهوری گرفته تا استیضاح هیات رئیسه مجلس هم در کارنامه خود دارند. ماجرای ترافیک طرح‌‌ها و قوانین هم از همان موضوعاتی بود که توجهات زیادی را به خود جلب کرد به طوری که هنوز پیشنهاد برای ارائه یک طرح تمام نشده طرح دیگری پیشنهاد می‌شود آن هم با قید فوریت، از شفاف شدن آراء تا طرحی برای افزایش جمعیت آن هم با عنوان «طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده». از سیاست تا اقتصاد، از اجتماع تا فرهنگ، دستمایه ارائه طرح‌هایی از سوی نمایندگان شده است. از آنجا که اهالی مجلس یازدهم  پیش از رسیدن به دروازه‌های خانه ملت از معیشت و تامین معاش سخن گفته بودند در حوزه اقتصاد بیش از بقیه حوزه‌ها دست به کار شدند و در میان خیل طرح‌هایشان طرح‌ مالیات بر خانه‌های خالی، قیر رایگان و ساماندهی فضای مجازی را هم وارد دستور کار کردند تا عطش ارائه طرح و قوانین رسما  مجلس را به  یک کمپانی تولید قوانین تبدیل کند. کمپانی که گویا زیاد به خروجی کار توجه ندارد.
هرچند حاشیه‌سازان مجلس یازدهم در این فعالیت نزدیک به ۱۰۰ روز در جلسات علنی کم نگذاشته‌اند اما نمایندگانی هم بودند که خارج از این گود و در فضای مجازی جنجال زیادی به پا کردند، غوغای میرسلیم و ادعایش درباره رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف از همان بحث‌های داغی بود که در فضای مجازی و برون پارلمانی مطرح شد و حتی پای قوه ‌قضائیه را هم به میان کشید.
سهم‌بندی‌ها  و انتخاب پر حرف و حدیث مهرداد بذرپاش به عنوان رئیس دیوان محاسبات هم یکی از همان علامت‌های سوالی بود که سایه‌اش بر ساختمان هرمی میدان بهارستان و ساکنان جدیدش سنگینی می‌کند.


در روزهای اخیر هم سفرهای استانی محمدباقر قالیباف تحت عنوان نظارت میدانی به عنوان حرکتی انتخاباتی برداشت شده و احتمالا در آینده هم این حاشیه را به دنبال داشته باشد.
حال باید منتظر ماند و دید که مجلس یازدهم در روزها و ماه‌های آینده دوره چهارساله خود چه ماجراها و کارنامه دیگری را بر جای خواهد گذاشت.
سایر اخبار این روزنامه
چرا روسیه به دنبال کاهش تنش‌ میان ایران و آمریکا است؟ دلایل مسکو برای وساطت میان تهران و واشنگتن محمدعلی وکیلی تاثیرانتخابات آمریکا بر انتخابات ایران کارنامه ۱۰۰ روزه مجلس یازدهم چه نمره‌ای می‌گیرد؟ حاشیه‌های کارخانه قانون‌سازی! جشواره فیلم ونیز پس از هفت دهه پر فراز و نشیب در شرایط خاص در حال برگزاری است «شیر طلایی»؛ از جنگ تا کرونا جبهه اصلاحات چگونه در انتخابات 1400 حاضر خواهد شد؟ اصلاح‌طلبان در جاده پر دست‌انداز انتخابات «ابتکار» شانس تحقق اهداف دولت در زمینه رشد اقتصادی را بررسی می‌کند تحریم و کرونا علیه نرخ رشد مثبت مدارس ایران، امروز در فضای پر از ابهام و سردرگمی والدین و دانش‌آموزان بازگشایی شدند «اول مهر» در نیمه شهریور کرونایی! بر اساس خاطراتی از رئیس اف‌بی‌آی ساخته شد سریالی که دست ترامپ را قبل از انتخابات رو می‌کند کامبک ناقص استقلال در شب قهرمانی تراکتورسازی تبریز بی فرجام ماند فرهاد مجیدی و پایان تلخِ تلخِ تلخ رئیس‌جمهوری: برق مجانی بیشتر شامل حال روستاییان می‫شود