بیانیه رهبر انقلاب اسلامی در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص):

بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ کاملا مردود و عوام‌فریبانه است
حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در بیانیه‌ای، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم را محکوم و با اشاره به سیاستهای ضداسلامی صهیونیستها و دولتهای استکباری و همچنین اهداف آنها برای منصرف کردن ذهن ملتها از نقشه‌های شوم برای غرب آسیا، تاکید کردند: ملتهای مسلمان ضمن حفظ هوشیاری هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن بیانیه رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی


گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی می‌تواند، به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره
سیّدعلی خامنه‌ای
۹۹/۶/۱۸
> بیانیه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی
در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور نیز در محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس قرآن کریم و نبی اکرم(ص) بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ عمومی کشور، دراین بیانیه آمده است: حادثه تلخ و تاثرآور اهانت به ساحت مقدس قرآن­ کریم و سوزاندن آن توسط جمعی از جاهلان حقود و بد اندیش از یک­‌سو و بازنشر کاریکاتورهای اهانت­ آمیز نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) از سوی یک نشریه هتاک فرانسوی، بار دیگر عمق کینه و عداوت عاملان این حرکت­‌های شوم را نسبت به اسلام عزیز نشان داد.
ناگفته پیداست که موج بازگشت به معنویت و فطرت پاک الهی و دین حنیف در جهان روز به روز در حال افزایش است. مکتب‌های مادی­ و الحادی در عمل نشان داده‌اند که جز حرکت در مسیر انحطاط اخلاقی و سقوط ارزش‌های والای انسانی هیچ ارمغانی برای جامعه بشریت به همراه نداشته­‌اند و هر قدر که آنها را با رنگ و لعاب آراسته‌­اند چون هسته مرکزی آنها تهی از منطق و عقلانیت بوده و با فطرت پاک و الهی انسان هم‌خوانی ندارد نتوانسته‌­اند در مقابل جریان خداجویی که روزبه ­روز گستره فزون­تری می­‌یابد حرفی برای گفتن داشته باشند لذا دست به اقداماتی موهن از این دست می‌­زنند غافل از این­که این حرکت­‌ها نه تنها به اساس اسلام و شخصیت بی‌نظیر و ممتاز و آسمانی حضرت محمد مصطفی(ص) و قرآن کریم این معجزه جاویدان و شگرف الهی خدشه­‌ای وارد نمی­‌کند بلکه حقانیت آنها را از یک ­سو در چشم و دل انسان‌های حق‌طلب و آزاده جهان بیش از پیش روشن نموده و عجز و استیصال معاندان را در جهت انجام گفت‌وگوهای منطقی و استدلالی از سوی دیگر به خوبی آشکار می­‌سازد. بی­‌شک تبعات به سخره گرفتن اعتقادات و مقدسات ۱/۵ میلیارد مسلمان جهان دامن عاملان، محرکان و طراحان این نقشه‌های شوم را خواهد گرفت.
دستگاه رسانه‌­ای استکبار به بهانه آزادی بیان و قلم آن هم به گونه‌­ای کاملاً جهت­‌دار به اشکال گوناگون به پدیده اسلام هراسی و اسلام‌ستیزی دامن می‌­زنند که این امر ناشی از ترس از نفوذ و گسترش آموزه­‌های گران­سنگ اسلام بوده که آشکارا در تعارض با منافع نامشروع نظام­‌سلطه در جهان می­باشد و چون دست‌­اندرکاران این­گونه رسانه‌­ها توان رویارویی صحیح با منطق استوار دین حنیف را ندارند اقدام به انجام حرکات ناشایستی از این دست می­‌زنند. پرواضح است که این­گونه حرکات از سر ضعف و انفعال می­‌باشد و عاقبت خوبی نیز برای عاملان آن به دنبال نخواهد داشت.
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور به شدت این اقدامات زشت و موهن را محکوم می­‌کند و رجاء واثق دارد که به حول و قوه الهی نه‌تنها تابش نور و معرفت و گرمای حیات‌­بخش دین مبین اسلام و اساس دیانت به سردی نمی­‌گراید، بلکه شعشعه نورانی‌­اش روز به روز از فروغ و درخشش و تابندگی بیشتر برخوردار خواهد شد و نصیب معاندان چیزی جز خذلان و خواری و خسارت نخواهد بود. ان‌شاء­الله.