ورود دادستانی به موضوع «دریای خودرو»

آفتاب یزد- گروه شبکه: به تازگی تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد حجم بالایی ازخودرو توسط ایران خودرو مازندران در زمین‌های کشاورزی مردم دپو شده است. این تصویر با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است. برخی‌ها معتقدند که ایران خودرو منتظر است که قیمت‌ها بالا برود و سپس این خودروها را روانه بازار کند.کاربران از این موضوع با عنوان «دریای خودرو» یاد کرده اند. این درحالی است که مدیر عامل ایران خودرو می‌گوید این تصاویر برای امروز نیست و پس از یک ماه دوباره بازنشر شده است و اصلا موضوع دپوی خودرو مطرح نیست.
> واکنش ایران خودرو
مدیر عامل شرکت ایران خودرو مازندران در توضیح بیشتر این رویداد اعلام کرد که تصور دپوی خودروها در زمین‌های این شرکت در شهر بابل تازه نیست و پس از یک ماه دوباره بازنشر شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیدامید حسینی‌نژاد، مدیر عامل شرکت ایران خودرو مازندران گفت: حدود یک ماه قبل فیلمی مبنی بر دپوی خودروهای تولیدی شرکت در زمین‌های کشاورزی مردم منتشر شد که همان زمان با حضور خبرنگاران صدا و سیما مشخص شد این خودروها در پارکینگ این شرکت قرار دارند. تصاویر مربوط به یک ماه قبل دوباره در رسانه‌ها مطرح شده است. در این تصاویر زمین‌های اطراف پارکینگ در مرحله نشا برنج است اما امروز فصل برداشت برنج است. وی درباره آخرین وضعیت خودروهای دپو شده در شرکت ایران خودرو مازندران تصریح کرد: به دستور پلیس راهور هیچ خودرویی بدون پلاک نباید از شرکت خارج شود و پلاک و مدارک پس از تایید از سوی پلیس راهور حضوری یا حمل تحویل مشتریان می‌شود. از اول تیرماه تا زمان عملیاتی شدن این فرایند و حدود ۳ هفته خودروها از شرکت‌های تولید خارج نشده بود، روند تحویل‌دهی خودروها از مرداد به روال طبیعی بازگشت و چون روزانه ۱۴۰ دستگاه خودرو در این شرکت تولید می‌شود، تا یک خودرو از کارخانه خارج شود سریعا خودروهای تولیدی جایگزین می‌شوند. حدود ۱۴ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تاکنون در این شرکت تولید و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه تحویل مشتریان شد. حسینی‌نژاد گفت: قرار بود دو هزار دستگاه خودرو دپوشده در این شرکت به تدریج تا پایان شهریور از پارکینگ خارج شود. محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ای به دلیل تعطیلی‌های ایام تاسوعا و عاشورا و شلوغی جاده‌ها سبب شد ۲ روز تریلرها اجازه بارگیری نداشته باشند و دو روز هم با تعداد بسیار محدود توانستیم خودرو را ارسال کنیم که اگر این محدودیت‌ها وجود نداشت حدود ۵۰۰ دستگاه خودرو بیشتر تحویل مشتریان می‌شد. متاسفانه محدودیت‌های زیاد جاده سوادکوه در تعطیلات، مشکلاتی را برای تامین قطعات و ارسال محصول ایجاد می‌کند.مدیر عامل شرکت ایران خودرو مازندران در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای تسریع در تحویل این خودروها به بازار در نظر گرفته شده است، گفت: برای تسریع در تحویل‌دهی خودرو با مشتریانی که در شهرهای شمالی هستند تماس گرفته می‌شود تا در صورت تمایل برای دریافت خودرو مستقیم به سایت مراجعه کنند.
> ورود دادستانی
با این حال به دستور ویژه دادستان بابل وضعیت دپوی خودرو در ایران خودروی مازندران مورد بررسی قرار می‌گیرد. حجت‌الاسلام ملاکریمی در گفتگو با فارس در خصوص بررسی علت دپوی خودرو در ایران خودرو مازندران اظهار کرد: برای بررسی این وضعیت یک تیم ویژه متشکل از کارشناسان، پلیس آگاهی و کارشناسان این اداره به محل اعزام شدند تا مصداق احتکار شدن خودرو را مورد بررسی قرار دهند. وی افزود: اگر این خودروها بدون علت دپو شده باشند از مصداق احتکار است که از طریق دادستانی و دادگاه انقلاب شهرستان بابل به عنوان مدعی العموم اعلام جرم خواهد شد. دادستان بابل گفت: در دستور ویژه این بررسی آمده است که آماری از دپوی سال گذشته در مقایسه با امسال مورد توجه قرار گیرد.