سیرک سازش ترامپ رژیم جعلی اسرائيل را نجات نمی‌دهد

سرویس خارجی-سه شنبه شب وزرای خارجه امارات و بحرین و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با حضور در کاخ سفید-و در حالی که به گفته بسیاری از مقامات و رسانه‌های همین رژیم صهیونیستی، طرفین مدتهاست با هم مخفیانه در ارتباطند-توافق عادی ‌سازی روابط امضا کردند. در این مراسم، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه بحرین و امارات، اسنادی را امضا کردند، که بعدها معلوم شد، لااقل طرف بحرینی محتوای سند را اصلا ندیده بود!
 براساس این توافق، امارات و بحرین، رژیم جعلی صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند و با آن، «روابط کامل دیپلماتیک» بر قرار کرده و تبادل سفیر انجام می‌دهند. از میان کشورهای اروپایی تنها وزیر خارجه مجارستان در این برنامه حضور داشت! همچنین عمان نیز برای این مراسم، هیئتی را اعزام کرده بود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان جهان، مراسم امضای این توافق بیشتر به یک سیرک شبیه بود چون حتی متحدین اروپایی ترامپ نیزحاضر به مشارکت در آن نشدند. دونالد ترامپ که خود در عرصه سیاست خارجی فاقد دستاورد است و در ارتباط با ایران، ونزوئلا، چین، کره شمالی، عراق، سوریه و... شکست خورده اکنون سعی می‌کند با استفاده ابزاری از مهره‌های دست نشانده خود در خلیج‌فارس به دنبال برگ برنده‌ای در مناظره‌های انتخاباتی آمریکا باشد. از سوی دیگر رژیم صهیونیستی نیز که رهبر معظم انقلاب در سال 94 از پایان عمر این رژیم در 25 سال آینده خبر داده بود، سعی دارد تا برای فرار از نابودی به اقدامات مختلفی دست بزند. اما غافل از اینکه عادی ‌سازی روابط با چند ریز کشور بی‌اهمیت و بی‌اراده، نخواهد توانست عمر این رژیم را طولانی‌تر کند. چرا که امارات و بحرین اساسا در دو دهه گذشته روابط محرمانه با صهیونیست‌ها داشته‌اند و در شرایط کنونی این روابط فقط علنی شده است. این توافق آنچنان مسخره و مضحک است که حتی روزنامه‌های مطرح آمریکایی نیز از آن استقبال نکرده و آن را تنها یک برگ برنده برای ترامپ در انتخابات
دانسته‌اند.
واکنش‌ها


امضای این توافق با محکومیت گسترده بین‌المللی مواجه شده است. شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف در سطح جهان از بغداد، صنعا، سوریه و مراکش گرفته تا ایران، موریتانی، یمن و... همه یک صدا توافق ننگین امارات و بحرین را با رژیم صهیونیستی محکوم کردند. «محمد علی الحوثی» رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن در این مورد اعلام کرد، اماراتی‌ها و سعودی‌ها و متحدان آنها در برابر صهیونیست‌ها سر خم می‌کنند و با ملت یمن که هیچ تعرضی به آنها نداشته‌اند، می‌جنگند. این داستان خنده‌آوری است، آنها دچار نا امیدی و ذلت شده‌اند و در حال گرفتن انتقام از مسائل مهم امت اسلام و در رأس آن مسئله فلسطین هستند. وی در پایان ضمن توصیه به کشورهای سازش‌کننده برای تجدیدنظر در این اقدام، اعلام کرد، کشورهایی که به عادی‌‌سازی روابط روی آورده‌اند نماینده اسلام و اصول عربی نیستند بلکه بدترین تصویر انحطاط را به نمایش گذاشته‌اند.
«صائب عریقات»، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز توافق صلح امارات و بحرین با   صهیونیست‌ها را در واقع امضای همان نقشه صلح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن دانست. این مسئول فلسطینی ابراز نگرانی کرد که شاید بحرین و امارات توافق کرده باشند مسجدالاقصی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی قرار گیرد!
«جبریل الرجوب» دبیر اول کمیته مرکزی جنبش فتح نیز اعلام کرده‌امارات فلسطین را از سال 2010 تحریم کرده و از آن زمان، سفیر فلسطین در ابوظبی برای هیچ مناسبت رسمی دعوت نشده است. شیخ نعیم قاسم، جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که عادی ‌سازی روابط برگ برنده‌ای است در دست رژیم صهیونیستی که از آن برای اعمال فشار بیشتر بر فلسطینیان استفاده می‌کند تا حقوق آنها را سلب کند. علی الفایز رئیس‌دفتر سیاسی فراکسیون معارضان بحرین نیز ضمن محکوم کردن این توافق اعلام کرد که عادی‌‌سازی به یک ابزار آمریکایی برای مقابله با محور مقاومت تبدیل شده است.
روزنامه الاخبار لبنان نیز در واکنش به این توافق نوشت، ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری می‌دانند که هیچ گزینه‌ای جز مقاومت و انتفاضه ندارند. الجزیره هم نوشته که نتانیاهو در نشان دادن حجم دستاوردش در رسیدن به سازش با رژیم‌های عربی بزرگنمایی می‌کند و این روش معمول اوست؛ درحالی که این اقدام میزان وابستگی کامل اسرائیل به آمریکا را نشان می‌دهد.
موشکباران سرزمین‌های اشغالی
جنبش حماس همزمان با امضای این توافق اقدام به شلیک 15 راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی کرد. طبق اعلام رسانه‌ها، چند راکت از نوار غزه به سوی شهرک‌های اشدود عسقلان شلیک شد. برخی منابع خبری از مجروح شدن حداقل شش شهرک‌نشین صهیونیست در این عملیات خبر داده‌اند. در مقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی سلسله حملات هوایی علیه مناطق مختلف در نوار غزه انجام دادند. گردان‌های شهدای «الاقصی» شاخه نظامی فتح نیز در پیامی به صهیونیست‌ها اعلام کرد، گلوله‌باران مقابل گلوله‌باران، معادله‌ای است که مقاومت فلسطین آن را تغییر نخواهد داد. گردان‌های «ناصر صلاح الدین» شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم اعلام کرد، زمان سکوت تمام شده و آتش با آتش پاسخ داده می‌‎شود. گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نیز اعلام کرد، رژیم صهیونیستی هزینه هر تجاوزی به ملت فلسطین یا پایگاه‌های مقاومت را خواهد داد و پاسخ گلوله‌باران، گلوله‌باران است. اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرد که هرگز به دشمن اجازه نمی‌دهیم ملت و مواضع ما را مورد هدف قرار دهد. اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد «پاسخ ما به تجاوزات دشمن صهیونیستی برای مقابله با هرگونه تجاوز همچنان ادامه خواهد داشت». دکتر محمد الهندی رئیس‌اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم تاکید کرد موشک‌های غزه پیام فلسطینیان به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود مبنی بر اینکه غرور آنان را می‌شکنند. وی تاکید کرد، نبرد آینده در قلب پروژه صهیونیستی یعنی کرانه باختری خواهد بود.
تجمع‌های اعتراضی
همزمان هزاران فلسطینی در محکومیت توافق امارات و بحرین با این رژیم، در شهر رام‌الله و سایر مناطق این بخش از خاک فلسطین به خیابان‌ها و میادین آمده‌ و علیه امارات، بحرین و رژیم اشغالگر قدس شعار دادند. آوارگان فلسطینی در لبنان هم برای رد و محکومیت سازش رژیم‌های عربی با دشمن اشغالگر با تأکید بر اینکه مقاومت تنها گزینه برای آزاد‌سازی فلسطین است دست به تظاهرات و تجمعات
 گسترده‌ای زدند.
شماری از مخالفان سازش رژیم صهیونیستی با امارات و بحرین سه شنبه در شهر واشنگتن و مقابل کاخ سفید تجمع کردند. به نوشته پایگاه «عاروتص شوع» رئیس‌ائتلاف انجمن ضد اسرائیل حاضر در این راهپیمایی گفت: «این یک ضربه به مردم فلسطین است.آنچه آنها توافق صلح می‌نامند در واقع تایید اشغال و آپارتاید است.» مردم در پایتخت تونس نیز با برپایی تظاهرات مراسم امضای دو توافق سازش رژیم‌هایبحرین و امارات با دشمن صهیونیستی در واشنگتن را محکوم کردند. «زهیر حمدی» دبیرکل حزب جریان مردمی تونس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: «برخی کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در آغوش صهیونیسم جا خشک کرده‌اند».او افزود:« به برخی رژیم‌های عربی حوزه خلیج‌فارس می‌گوییم اسرائیل هرگز از شما حفاظت نخواهد کرد». نکته جالب توجه اینکه، در داخل آمریکا این توافق چندان مورد توجه واقع نشده است. سایت عربی ۲۱ در رصد برجسته‌ترین سایت‌ها و روزنامه‌های آمریکایی دریافت که روزنامه‌های واشنگتن پست، نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و یو اس آی تودی، این توافق را نادیده گرفته و این مسئله را در عناوین اصلی خود قرار ندادند و صرفاً برخی از آنها به خبری کوچک در حاشیه بسنده کردند. رسانه‌های آمریکایی به توافق‌های عادی‌‌سازی میان کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی به عنوان یک هدیه انتخاباتی برای دونالد ترامپ طی کمپینش برای پیروزی بر جو بایدن، رقیب دموکرات وی می‌نگرند.
بحرین نمی‌دانست چه چیزی را امضاء می‌کند!
اما در امضای این توافق نکته جالب دیگری نیز وجود دارد. روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در مطلبی نوشته اعضای هیئت بحرینی که برای امضای توافق سازش با اسرائیل به واشنگتن رسیده بودند تا آخرین ساعات تلاش داشتند از جزئیات نسخه قراردادی که قرار است امضا کند، اطلاع حاصل کنند. آنها تماس‌های زیادی با نمایندگان آمریکا برقرار کرده بودند تا بدانند وزیر خارجه بحرین در کاخ سفید قرار است چه قراردادی را با دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو امضا کند. این روزنامه صهیونیستی در تحلیل این موضوع می‌نویسد که این نکته نیز دلیل دیگری است که نشان می‌دهد جزئیات روند سازش هنوز نهایی نشده است.
این خبر با واکنش تمسخرآمیز افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است. یکی از شهرک‌نشینان در این خصوص نوشته است وی از روش معامله‌های املاک که در نیویورک استفاده می‌شود، بهره‌برداری کرده و به این ترتیب پول زیادی را به جیب زده است.گفتنی است، بنابر اعلام رئیس‌سابق موساد، امارات 50 سال است که با رژیم صهیونیستی ارتباط مخفیانه دارد و بنابر اعلام برخی رسانه‌ای صهیونیستی، بحرین نیز سالهاست با این رژیم حشر و نشر دارد.
این یعنی، این دو کشور با رژیم صهیونیستی دشمن نبوده‌اند که حالا با هم توافق صلح امضاء کرده‌اند! همین مسئله سیرک بودن آنچه سه شنبه شب در کاخ سفید اتفاق افتاد را به خوبی نمایان می‌کند. این نمایش فقط یک دستاورد داشت آن هم برای ترامپ در انتخابات پیش رو. البته، کشورهای مرتجع عربی که همواره اعلام می‌کردند، فلسطین یک مسئله عربی است و به ایران ربط ندارد، را هم رسوا کرد. حالا دیگر همه چیز شفاف و عیان شده و تکلیف مردم منطقه و فلسطینی‌ها با سران خائن عرب آشکار!