پس عربیت چه شد؟ چطور به سمت اسرائیل دست دراز کردید؟!


حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور صبح دیروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت افزود: آمریکایی‌ها قبلا توطئه جدید و قطعنامه‌ای را آماده کردند و به شورای امنیت سازمان ملل بردند که نگذارند تحریم تسلیحاتی ایران پایان بپذیرد و خواستند این تحریم پایان‌ پذیرد که ناموفق بودند و شکست خوردند و تمام شد.
روحانی تاکید کرد: آمدند شکست بعدی را تجربه کنند و آن اینکه از مکانیزم ماشه استفاده کنند. تمام دنیا می‌دانند مکانیزم ماشه برای آنهایی است که عضو برجام هستند و مشارکت دارند و داخل برجام هستند. این پروسه یک‌ماهه است و پایان شهریور این پروسه تمام می‌شود. آمریکا خوشبختانه نتوانست این پروسه را آغاز کند و این از پیروزی‌های مهم و تاریخی ایران است. آمریکا می‌خواهد علیه ملت ایران توطئه‌ای کند که از آغاز نمی‌تواند و حتی نمی‌تواند یک قدم بردارد.
وی بیان کرد: در دنیا دو، سه کشور هستند که به کاخ سفید چسبیده‌اند، یکی رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور کوچک دیگر. اینها دیگر کسی را در دنیا ندارند و این چند کشور اذناب خود آمریکا هستند. هیچ‌کس با اینها نیست. بنابراین ملت ما کاملا حواسشان جمع باشد که روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است.
حرکت‌های بسیار خوب


در زمینه‌های تولید و زیرساختی
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همان‌طور که ایستادگی ملت ایران در دفاع ۸ ساله را به ملت ایران تبریک می‌گویم، پیشاپیش پیروزی شنبه و یکشنبه هفته آینده ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا را تبریک می‌گویم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دو زمینه حرکت بسیار خوبی داریم، گفت: یک زمینه، زمینه تولید است. همان‌طور که رهبری معظم امسال را سال جهش تولید معرفی کردند حرکت بسیار خوبی در تولید داریم. در زمینه‌های زیرساختی، گاز، نفت، پتروشیمی، فولاد، آب و برق حرکت‌های بسیار خوبی داریم. هر هفته افتتاح‌ها را می‌بینیم و همین هفته هم افتتاح‌های بزرگ در خدمات عمومی و بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها داریم، بنابراین شرایط ما در زمینه تولید خوب است.
تامین آب سالم و پایدار
 برای 8 میلیون نفر روستایی
روحانی ادامه داد: ما تا امروز برای ۸ میلیون نفر روستایی آب سالم پایدار تامین کردیم. در کل تاریخ ما، از قبل انقلاب و بعد از انقلاب آب سالم بهداشتی پایدار کمتر از یک میلیون نفر برای روستا بوده و امروز شده ۸ میلیون یعنی هشت برابر کل تاریخ. این کار، کار بزرگ و عظیمی است که در حال انجام است. در تصفیه آب، پتروشیمی، گاز، نفت، مسکن، راه و راه آهن و بهداشت و درمان و در مسئله فضای مجازی و ارتباطات الکترونیکی می‌بینیم که چطور در حال حرکت هستیم.
رئیس‌جمهور عنوان کرد: می‌بینیم آموزش ما چگونه در حال انجام گرفتن است‌. خوشحال هستم که دولت در اینترنت آن را برای دانش‌آموزان مجانی کرد و بسته‌های اینترنتی مجانی در اختیار ۷۰۰ هزار معلم قرار داده شد. ان‌شاءالله برای دانشگاه‌ها هم این قدم را بر می‌داریم.
وی با تاکید بر اینکه شرایط ما در تولید شرایط خوبی است، اظهار داشت: در صادرات، ماه‌های اول شرایط ما مشکل بوده و به سمت شرایط عادی در حال حرکت هستیم و در واردات ما ‌اشکالاتی داریم که باید رفع کنیم و نباید بگذاریم تاجری جنسی را وارد کند و به گمرک بیاورد و امروز و فردا به دنبال بهانه‌جویی باشد تا بار را در گمرک نگه دارد تا قیمت بازار را بالا ببرد بعد ترخیص کند، گمرک و وزارت اقتصاد و دارایی به اینها این اجازه را ندهند.
قیمت مواد غذایی
در بازار منصفانه نیست
روحانی تاکید کرد: امروز اعتراف می‌کنم که مواد غذایی از لحاظ اصل مواد، در بازار وجود دارد اما قیمت‌ها ناعادلانه، غیرمنصفانه، غلط و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ ما باید پایش و نظارت کنیم. باید تعزیرات حکومتی ما با تمام توان در بازار باشد، قوه قضائیه باید بیاید که اعلام آمادگی کرده به میدان بیاید و کمک کند.
وی افزود: ما در شرایط جنگ هستیم. برخی می‌گویند ما در شرایط تحریم هستیم، این حرف درست نیست ما در شرایط تحریم نیستیم قبلا در شرایط تحریم بودیم و در دولت قبلی هم در تحریم بودیم اما ما در جنگ اقتصادی هستیم نه در تحریم. یک جنگ ظالمانه ناانسانی است و در برابر تروریسم اقتصادی هستیم. اینها تحریم نیست و دارند با همه توان با ما می‌جنگند.
عواقب حضور رژیم صهیونیستی
 در منطقه به عهده حکام مرتجع
رئیس‌جمهور تصریح کرد: می‌بینید در منطقه چه می‌کنند و قدم به قدم کشتی‌ها و صادرات و واردات ما را دنبال می‌کنند و متاسفانه برخی کشورهای منطقه که مردمشان مسلمان و متدین هستند حاکمانشان نه دین را می‌فهمند نه دِین را می‌فهمند. نه احکام دین را متوجه هستند و اصلاح می‌کنند و نه نسبت به دِین خود نسبت به ملت فلسطین و برادران خود و همزبانانشان اهمیت می‌دهند. لااقل اینها ادعای عربیت می‌کنند پس چه شد، عربیت چه شد؟ در فلسطین که هر روز جنایت بیشتر می‌شود چطور به سمت اسرائیل دست دراز کردید و بعد می‌خواهید پایگاه بدهید به اسرائیل.
روحانی افزود: تمام عواقب وخیمی که در این زمینه پیش می‌آید بر عهده شماست که این کارها را برخلاف مقررات و امنیت منطقه انجام می‌دهید. در شرایط امروز که دشمن علیه ما توطئه می‌کند باید تمام توان خود را به کار بگیریم. من می‌دانم وزرا، مسئولین، تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه همه در تلاش هستند اما باید تلاش را مضاعف کرد. نباید بگذاریم مردم در رنج و فشار قرار بگیرند.