یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور ماه‌هاست بی‫وزیر اداره می‌شود انتخاب وزیر پیشنهادی صمت در ابهام

22 اردیبهشت ماه امسال بود که رضا رحمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنار شد و حسین مدرس خیابانی به عنوان سرپرست سکان هدایت این وزارتخانه را بر عهده گرفت. مدرس خیابانی بعد از سه ماه سرپرستی، به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد، اما نتوانست رای اعتماد بهارستان‌نشینان را بگیرد. حالا با استجازه از رهبری، مدتی است که جعفر سرقینی به عنوان سرپرست وزارت صمت منصوب شده تا دولت وزیر پیشنهادی خود را بیابد؛ اتفاقی که علی‌رغم مطرح شدن برخی نام‌ها هنوز نیفتاده است.
دیروز مجلس‌نشینان نسبت به تاخیر در معرفی وزیر صمت از سوی دولت گلایه‌هایی را در صحن علنی مطرح کردند. علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس در نطق میان دستور و علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس هم در تذکری شفاهی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار پاسخگویی دولت شدند.
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری اما در حاشیه جلسه هیئت دولت در واکنش به این انتقادها در جمع خبرنگاران گفت:  در مورد وزارت صمت آقای روحانی در حال بررسی بهترین گزینه هستند و در هفته‌های اخیر با افرادی که در این زمینه شناسایی شدند، گفت‌وگو کردند اما در مجموع به جمع‌بندی نرسیدند و کماکان به دنبال رسیدن به گزینه‌ نهایی در این مورد هستند.
رئیس‌جمهوری هم دیروز در جلسه هیئت دولت به موضوع تفکیک در وزارت صمت گریزی زد و با بیان این که «ما در امر توزیع مشکل داریم و البته گفتیم که باید وزیر بازرگانی مستقل داشته‌ باشیم که نشد و این که نشد ملت ضرر کرد. ما اگر وزیر مستقل داشتیم وضعیت بازار به مراتب بهتر از این بود»، گفت: ما وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم و رای کافی نمی‌آورد. البته این حق مجلس است و من نمی‌خواهم ایرادی بگیرم اما شرایط ما شرایط خاصی است.
به هر ترتیب در شرایطی که وزارت صمت از مهم‫ترین وزارتخانه‌های اقتصادی به شمار می‌رود، در شرایط نابسامان اقتصادی این روزها، به ویژه با چالش‌های فراوان در زیرمجموعه این وزارتخانه، ابهام در سرنوشت صندلی وزارت، موضوعی است که عجیب به نظر می‌رسد.
سایر اخبار این روزنامه
آیا زمان بازنگری کارشناسی به محتوای کتاب‌های فارسی فرانرسیده است؟ بچه‌های امروز، داستان‌های دیروز! علیرضا صدقی در کلیات «آزاد»؛ در جزئیات «ممنوع» «ابتکار» دلایل گرانی و نابسامانی در بازارهای گوناگون را بررسی می‌کند صعود و ریزش بازارها از پله تورم پیشنهادی که دولتی‌ها به مجلس دادند بررسی لایحه جامع انتخابات به جای طرح انتخاباتی مجلس فامیل کووید19 را دست کم نگیرید! پیدا و پنهان واکسن آنفلوانزا یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های اقتصادی کشور ماه‌هاست بی‫وزیر اداره می‌شود انتخاب وزیر پیشنهادی صمت در ابهام درج «پدر فرضی» برای فرزندان با پدر نامعلوم تکذیب شد شناسنامه فرزندان نامشروع در ید دادگاه‌ها میرسلیم از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از اقدامات شورای سران قوا دعوت کرد تیغ انتقاد میرسلیم علیه رقبای انتخاباتی سابق تبریک پیشاپیش رئیس‌جمهوری برای پیروزی ایران در برابر درخواست اجرای مکانیسم ماشه آمریکا در جنگ اقتصادی هستیم، نه تحریم آیا ترامپ برای موفقیت در انتخابات، درباره ایران برنامه خاصی دارد؟ دیپلماسی جنگ و صلح برای «سورپرایز اکتبر» معاون اول رئیس‌جمهوری تاکید کرد کالاهای حمایت شده با ارز دولتی نباید گران شوند