روحانی: اعتراف می‌کنم قیمت مواد غذایی در بازار منصفانه نیست

رئیس‌جمهور درباره وضعیت قیمت مواد غذایی در بازار ابراز نارضایتی کرد و گفت که اعتراف می کنم قیمت ها ناعادلانه و غیرمنصفانه است.
به گزارش مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با بیان این که ما در توزیع مشکل داریم، افزود: در شرایط تحریم، توزیع گاهی معادل تامین کالاست. ما در سیستم توزیع مشکل داریم و از اول دولت دوازدهم اصرار کردم بر این که در شرایط تحریم ،ما نیاز به وزیر مستقل بازرگانی داریم که ۲۴ ساعت کارش توزیع باشد و دنبال تامین و توزیع درست باشد که به هر حال نشد. حالا که نشد، مردم و کشور ضرر کردند و اگر می‌شد حتما وضع بازار از حالا به مراتب بهتر بود.‌
وی ادامه داد: امروز هم در دولت عرض کردم معاون اول رئیس‌جمهور بیشترین وقت خود را برای هماهنگی های لازم در توزیع بگذارد. مردم ما امروز دچار گرفتاری هستند، جنسی تولید می شود و به اندازه کافی اضافه داریم و بحث این است صادر کنیم و نکنیم، همزمان گران می‌شود.
روحانی تاکید کرد: امروز اعتراف می‌کنم که مواد غذایی از لحاظ اصل مواد، در بازار وجود دارد اما قیمت‌ها ناعادلانه، غیرمنصفانه، غلط و نادرست است. چرا مردم در فشار قرار می‌گیرند؟ ما باید پایش و نظارت کنیم. باید تعزیرات حکومتی ما با تمام توان در بازار باشد، قوه قضاییه باید بیاید و اعلام آمادگی کند و به میدان بیاید و کمک کند. من وزیر معرفی می‌کنم و البته حق مجلس است و نمی‌توانم ایراد حقوقی بگیرم اما وزیر رای نمی آورد. دومرتبه معطل می شویم تا وزیر بعدی را معرفی کنیم.